Så er de med, så er de ikke med, så er de interesserede men trækker sig alligevel. Der har været mange historier om en mulig VW indsats i Formel 1 i de senere år, men endnu er det ikke blevet til noget. Og måske heller ikke denne gang.
Da FIA forleden fastslog at i 2013, ja der skal Formel 1 bilerne køre med 1,6 liters 4 cylindrede turbo-motorer, var der straks flere der igen tænkte på VW koncernen. Og hvorfor ikke?
Koncernen er allerede med i flere løbsserier under de forskellige navne som er medlemmer af koncernens bilfamilie. Et par af dem vil, hvis VW engagementet forsætter, anvende tilsvarende motorer i deres løbsserier. Men der er alligevel et stykke vej til Formel 1.
Hans Joachim Stuck siger dog at VW med det nye motorreglement bekræftet, igen vil overveje en mulig deltagelse, og bliver det til noget, så er det kun som motorleverandør. VW er dog glade for ændringen for V8 motorerne som der køres med i dag, vil man ikke røre ved.
Paul di Resta's manager Anthony Hamilton ser optimistisk frem til denne uges møde med Force India teamet:
"Der har intet negativt være at sige omkring Paul di Resta's indsat i 2010. Han har gjort et godt arbejde, og teamet holder af ham. Han er mester og en vinder type" - udtaler Anthony Hamilton.
Men nu er det jo ikke kun Paul di Resta der er interesseret i at komme til at køre for Force India teamet i 2011, og bland konkurrenterne til pladserne i deres to racere er der flere gode navne.
Det regnes son sandsynligt at den ene plads går til Adrian Sutil, og det betyder at Paul di Resta er i kamp med blandt andet Nicolas Hülkenberg og Vitantonio Liuzzi om den anden plads.
Den økonomiske krise kradser forsat i Hispania teamet. Trods et fornuftigt tiltag med at få den tidligere Telefonica chef Juan Villalonga til at skaffe flere penge til teamet, så er det ikke lykkedes, eller i hvert fald langt fra nok.
Teamets situation er også blevet yderligere forværret af at et samarbejde med Toyota fuldstændigt er gået i vasken. Her var det også det økonomiske der gjorde udslaget for Toyota der ikke ville vente på betaling.
Forsvinder disse biler i eller inden 2011 sæsonen starter?
(Foto: Hispania Racing)
Hvad har Hispania teamet af muligheder rent praktisk? Ikke mange. Faktisk kæmper man så meget med at finde penge til at forsætte med det nuværende Dallara chassis som ikke fik nogen opgraderinger i 2010 sæsonen, og som er nødvendigt hvis teamet skal overleve den genindførte kvalifikationsregel i 2011. Det er 107 % reglen der igen kommer i spil.
I værste fald har Hispania ingenting. Faktisk kun Cosworth motorer og de kommer ingen steder uden et chassis. Faktisk har Cosworth også været efter Hispania teamet grundet manglende betalinger. Noget tyder dog på at dette er bragt i orden.
Colin Kolles har da heller ikke specielt travlt med at annoncere nye kørere. For nylig udtalte han at det ikke har noget hastværk i og med at sidste frist for dette er 3 dage inden sæsonstarten. I år har teamet anvendt 4 kørere, Bruno Senna, Karun Chandhok, Sakon Yamamoto og Christian Klien der alle har måttet spytte i kassen for at få lov til at køre.
Det kan være at 2011 feltet kommer til at mangle et team når sæsonen går i gang. Haves - Formel 1 team. Ønskes - penge og rigtigt mange af dem.