Dermed er feltet for 2010 stort set ved at være faldet på plads. Der er stadig meget stærke rygter om det ledige sæde hos Mercedes GP, hvor Michael Schumacher meget overraskende nu ser ud til at være mere end blot et godt rygte.
Hos Campos er der en plads ledig ved siden af Bruno Senna. Og hvem der skal køre for Renault i den anden racer er også fortsat meget uvist. Meget afhænger af om Renault bliver i stand til at gennemføre et salg af teamet. Det amerikanske US F1 team har ikke nogle kørere på plads - og står stadig noget uvist. Ligesom der heller ikke er sat navne på det genopstandne Sauber-team.
Lotus F1 teamet har i dag afsløret hvilke kører der er kommet på kontrakt hos teamet. For Jarno Trullis vedkommende bliver det tredje gang at han skal samarbejde med designeren Gary Anderson. De to har tidligere arbejdet sammen hos Renault og Toyota.
Jarno Trulli til Lotus F1
(Foto: Toyota F1)
Heikki Kovalainen blev vel nærmest overflødig hos McLaren efter at man skrev kontrakt med verdensmesteren Jenson Button. Fairuz Fauzy har ikke den store Formel 1 erfaring bortset fra testarbejde hos det daværende Spyker team. Hans race erfaring kommer fra henholdsvis GP2, A1GP og WSR serierne.
Heikki Kovalainen følger Jarno Trulli til Lotus F1
(Foto: McLaren Media)
Præsentationen af kørerne blev foretaget i Malaysia af den malaysiske sportsminister, Ahmad Shabery Cheek, der ved præsentationen fremhævede Lotus F1 teamet for at benytte sig af lokal arbejdskraft i det omfang det er muligt. Lotus F1 er et af de fire nye teams i Formel 1 i næste sæson. I første omgang er målsætningen at være det bedste teams ud af de fire nye teams.
Det blev endvidere afsløret at det gamle Lotus logo stadigvæk vil være på bilerne. Dog bliver det frisket noget op, men det vil stadigvæk være genkendeligt for alle Lotus fans især.