Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
17.12.1997
 Testtider fra Barcelona 17.12.
 
16.12.1997
 Frifindelser i Senna sagen
 

Hop til top17.12.1997

Testtider fra Barcelona 17.12.

Så kom Jan Magnussen og Stewart Ford endelig igang med at teste på Catalunya banen ved Barcelona. Jan kørte umiddelbart på en fornuftig tid, når det tages i betragtning at det var holdets første test efter pausen. Generelt var banen meget langsom i dag. Trulli i Prost var dagens hurtigste mand på banen. I de kommende dage kommer også Tom Kristensen til Barcelona, og skal teste i Minardi torsdag eftermiddag og hele fredag. Med andre ord en historisk begivenhed med to danskere i formel 1!

I alt var 9 kørere fra 6 teams på banen fredag. Resultaterne blev følgende:
Barcelona test
Onsdag 17. dec. '97
Nr.NavnTeamTidModel
1 Jarno Trulli Prost 1:38,71 1997/98 spec.
2 Johnny Herbert Sauber 1:38,95 1997/98 spec.
3 Olivier Panis Prost 1:39,20 1997/98 spec.
4 Mika Salo Arrows 1:39,32 1997/98 spec.
5 Pedro Diniz Arrows 1:39,76 1997/98 spec.
6 Luca Badoer Minardi 1:41,28 1997/98 spec.
7 Jan Magnussen Stewart 1:43,55 1997/98 spec.
8 Tora Takagi
 

Hop til top16.12.1997

Frifindelser i Senna sagen

Dommer Antonio Costanzo afsagde i dag sin dom i Senna-sagen. Dommeren frifandt Frank Williams for manddrab. Også den tidligere chefdesigner hos Williams Adrian Newey og den tekniske direktør Patrick Head blev frifundet for deres rolle i sagen.

Dommer Costanzo fandt heller ikke, at der var rimelig grund til at fælde dom over hverken Federico Bendinelli, leder af det konsortium som lejer Imola banen, Roland Bruynseraede fra FIA eller Giorgio Poggi, som er administrativt ansvarlig for banen i Imola.

Brasillianeren Ayrton Senna blev dræbt i 1994, da han med 300 km/t kolliderede med en cementmur på Imola banen. Siden har der været spekuleret i, om mindre ændringer ved Williams racerens styretøj, var skyld i ulykken.

For anklager Passarini var det særligt skuffende at der ikke blev fældet dom over Newey og Head, som efter anklagerens mening var ansvarlig for ændringerne på bilen. Nu vil Passarini studere Costenzas afgørelse nøje, inden han afgør om anklagemyndigheden vil appellere sagen.
 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk