Prost teamet kalder selv tilknytningen for: "Den væsentligste ændring nogensinde i firmaets tekniske struktur" idet John Barnard udelukkende vil arbejde dem.
Foruden rollen som konstruktør hos Arrows har John Barnard firmaet B3 Technologies company, der som underleverandør udviklede dele til Prost raceren i 98 sæsonen.
John Barnard har en årelang erfaring som Formel 1 konstruktør og var blandt andet ansvarlig for de McLaren racere, som Alain Prost vandt sine verdensmesterskaber med, tilbage i firserne.
Så fortsatte teamet til Jerez og endnu en gang var Zanardi ikke med helt fremme og det blev kun til en 6. hurtigste tid på 1.25.54 som bedste resultat for hele sessionen på 3 dage.
Ved slutningen af den første af de to testsessions, udtalte Williams senioringeniør James Robinson at de var ubekymret over Zanardis manglende fart og de gav ham tid til at sætte bilen op. Zanardi sagde selv følgende: "Alting går fint. Hver gang jeg hopper ned i bilen føles det bedre og mere komfortabelt. Jeg er ikke på toppen endnu; men jeg er inde på det stejle stykke af oplæringskurven, så jeg lærer mere hver eneste gang, jeg kører ud."
Han beviste på førstedagen af denne test på Barcelona, at det ikke bare havde været dårlige undskyldninger. Han forbedrede tiden fra første testsession, og klokkede med en tid 1.24.59 dagens fjerdehurtigste omgang.