Red Bull Racing vil ligesom i de seneste 3 sæsoner også i 2010 anvende Renault motorer. Det var vel egentligt ventet. Red Bull Racing har dog set til anden side, nærmere bestemt i retning af Mercedes, med hvem man også har ført forhandlinger. Disse forhandlinger brød dog forholdsvis hurtigt sammen da man var meget langt fra hinanden på adskillige punkter.
Fra både Renaults og Red Bull Racings side har man været yderst tilfredse med samarbejdet, især i den overståede sæson. Det blev til ikke mindre end 6 Grand Prix sejre, hvoraf de 4 var 1 - 2 sejre. Det rakte også til en andenplads i konstruktør mesterskabet i år.
Dermed er mange ugers spekulationer slut, og Renault kan forsat få en indtægt via salg af motorer. Noget som godt kan bruges i en tid hvor økonomien for Renaults indsats i Formel 1 har været mere end almindelig stram.
Efter at have fået en god grunduddannelse hos Williams er det oplagt at Rosberg skal videre til et topteam for at komme videre, så skiftet til Mercedes GP er intet mindre end godt timet. Hvem der kommer til at køre ved siden af ham har været et meget varmt emne igennem de seneste uger. Michael Schumacher fremtræder nu ligepludselig som en stor mulighed - noget som vi skabe store overskrifter i sporten. "Forhåbentlig bliver det snart kendt hvem der bliver min holdkammerat og der er stærke rygter om at det er Michael Schumacher, men jeg ved ikke om det er sandt eller ej. Hvis han kommer til vil det være helt utroligt. Det vil være en stor udfordring og en fantastisk oplevelse," siger Nico Rosberg. Han afviser dig at han så fremover skal være andenkører i teamet. "Det har altid været kendt at de to kørere i teamet står lige," siger han. Den statement har dog med at blive ændret hvis tingene udvikler sig i en given retning...
Han er glad for skiftet til det mesterskabsvindende team. "Det har altid været en drøm at køre for 'Sølvpilene' og jeg ser frem til at repræsentere teamet i de kommende år. Det er en ære at være den første tyske kører der kører for dem i så lang tid og det er en meget stor ting når man husker på den arv som Mercedes har i motorsport," siger han. Og målsætningen for 2010? "Jeg vil meget gerne vinde løb og kæmpe med om titlen."
Det forventes at det bliver det franske bilmærkes foretrukne valg i finansmanden Gerard Lopez som overtager 75% af aktierne i teamet. Flere ledende medarbejdere i teamet var ellers mere tilfredse med at tage budet fra David Richards Prodrive-organisation, men Renault ledelsen ser ud til at foretrække Lopez' bud.
Renault vil fortsætte med at levere motorer, og også stå bag deres leverancer til Red Bull Racing teamet. Men hvad der herefter vil være Renaults fokus i tiden fra 2011 og fremefter er meget uvist. Robert Kubica er allerede ansat og med den nuværende overtagelse som er på vej forventes det at kontrakten er så stærk at den ikke blot kan brydes på grund af salget. Som andenkører menes kineseren Ho-Pin Tung at være favorit. Han er allerede i folden omkring Lopez' organisation.
Felipe Massa er ved at være rigtig klar igen. Han har allerede tidligere testet i 2007 racer, og det er samme model han igen skal teste. Testen er fastlagt til denne uge, men lige hvilken dag, er ikke fastlagt. Vejret omkring Mugello banen er temmelig ustabilt i øjeblikket, så man afventer udviklingen.
Felipe Massa skal igen køre i en 2007 model, men en rigtig test bliver det dog ikke. Bilen bliver nemlig monteret med såkaldte præsentationsdæk, i hvilke ydelsen ligger langt fra de egentlige Formel 1 dæk. Grunden til det er at der er banetestforbud indtil slutningen af januar måned. Felipe Massa har dog tidligere kørt både i 2007 modellen og i en F60, sidstnævnte dog i forbindelse med opvisning.