Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
18.12.2003
 Jordan jagter Trust
 
17.12.2003
 Scott Dixon vil i Formel 1
 Jenson Button på vej tilbage til Williams?
 Minardis budget er på kun $ 30 millioner
 

Hop til top18.12.2003

Jordan jagter Trust

Eddie Jordan, teamchef for Jordag Formel 1 team, har været i Holland for at forhandle med Trust om eventuel sponsorering i 2004 sæsonen.

At Eddie Jordan besøger netop Trust tolkes af mange som et tegn på at hollænderen Jos Verstappen sikkert får det ledige sæde i Jordan teamet.
Trust har i mange år været Verstappen's største personlige sponsor, så antagelsen kan god gå hen og vise sig rigtig.

Før Jordans besøg hos Trust, så var den største favorit til det ledige sæde i Jordan teamet det tidligere Sauber kører tyskeren Nick Heidfeld.
Heidfeld har allerede deltaget i Jordan teamets testkørsler, og her klarede han sig meget flot.

AN  


 

Hop til top17.12.2003

Scott Dixon vil i Formel 1

Scott Dixon har vi tidligere omtalt, da han er et af de mere seriøse emner til et sæde i Formel 1. Hans ambitioner fejler i hvert fald intet.

Den unge new zealandske kører, Scott Dixon, har ambitioner om at komme i Formel 1. Det er der også mange andre der har, men Dixon har besluttet sig for at gøre noget ved det.

Den kun 23 år gamle Scott Dixon vandt i år i sin debutsæson Indy Car Series - det gamle Indy Racing League. Det har selvfølgelig givet ambitionerne endnu et løft. Han vil gerne hurtigst muligt i det forjættede land.

Scott Dixon er stadig kontraktligt forbundet til Team Target i ICS, men siger også at det snart er nødvendigt for ham at gøre forsøget på at komme i Formel 1. Det kan måske hjælpe ham at ICS overvejer et forslag om at indføre et par løb på normale racerbaner, i stedet for kun at køre til venstre op ovalbanerne. Én ting er at vinde på ovalbanerne, man skal også kunne begå sig på en almindelig racerbane. Scott Dixon er dog opdraget med også at køre på de almindelige baner inden han kom til ICS.

PDL  


Hop til top
Jenson Button på vej tilbage til Williams?

BAR får lidt at holde øje med i den kommende sæson. Udover den sædvanlige kamp på racerbanerne, har bl.a. Williams igen fået øje på Jenson Button.

VM pointene er vigtige, men det er kørerne der skal skaffe dem også. Og der kommer BAR til at kæmpe også. Jenson Button er tilsyneladende kommet i Williams kikkertens skarpe øjne igen. Der sker selvfølgelig efter en for ham og BAR glimrende sæson, hvor han på det nærmeste udkonkurrerede Jacques Villeneuve ganske alvorligt. Jenson Button scorede 17 points hvor Jacques Villeneuve kun formåede at køre 6 points hjem, og sluttede 7 placeringer efter Jenson Button. Rundt omkring i Formel 1 feltet er man begyndt at kikke lidt efter Jenson Button.

Ifølge flere uofficielle kilder, vil Williams holde godt øje med Jenson Button i den kommende sæson.

"Jenson kørte Villeneuve helt ud, det er der ikke andre af Villeneuves tidligere holdkammerater der har gjort. Ethvert Formel 1 team, især Williams, vil se på ham i et helt andet lys nu. Han kan godt blive verdensmester en dag. Modsat skal Williams til at bestemme sig, det vil være naturligt for dem at "hente" Jenson hjem igen. Det må nu være op til BAR at overbevise Jenson om at han ikke behøver at skifte, for at få sine ambitioner opfyldt."

Det er sådan at efter den kommende sæson, så forlader Juan Pablo Montoya Williams teamet til fordel for McLaren. Dermed er der et sæde ledigt, som vel helst skal besættes af en velkvalificeret kører, som eksempelvis Jenson Button.

PDL  


Hop til top
Minardis budget er på kun $ 30 millioner

Minardi har det laveste budget i Formel 1. Det er der ikke nogen hemmelighed. I næste sæson har man foreløbig kun $ 30 millioner at gøre godt med.

Ifølge det foreløbige budget som Minardi har lavet for 2004, har man kun godt $ 30 millioner til rådighed. Det er 10 til 20 gange mindre end eksempelvis Toyota og Ferrari, som anses for at have de allerstørste budgetter. Og så er budgettet ikke en gang på plads endnu, der mangler stadig penge for at få det til at løbe rundt.

Gian Carlo Minardi:
"Vi har ikke sikret os det nødvendige budget endnu, vi ser os stadig om efter flere sponsorer."

Det er det samme billede hvert år, men det er blevet sværere i de seneste år. Det er ikke kun Minardi der mærker krisen. Den største enkelomkostning for Minardi, er motorerne. Det anslås, at alene Ford motorerne koster Minardi omkring det halve af budgettet, altså omkring de $ 15 millioner. Ikke noget at sige til at kørerne skal betale for at få et sæde i det lille, men stadig heroisk kæmpende team.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk