Flere af de ansatte hos Red Bull Racing har sandsynligvis draget et lettelsens suk efter den sidste dag på Jerez. Netop RB2 chassiset har skabt grå hår, dybe rynker og sikkert meget mere hos folkene i teamet. Kørerne har ikke været specielt glade for dette chassis, og der har på en pæn måde også været udtrykt at RB2 ikke har været god nok. RB2 chassiset er den sidste rest af det Jaguar chassis som Red Bull købte sig til da de overtog Jaguar teamet fra Ford.
Nu går den gamle på pension - RB2 vel at mærke
(Foto: Gepa Pictures)
Hvis man har været skuffet over RB2 chassiset, så glæder man sig modsat ligeså meget til at arbejde med det nye chassis som mesteren Adrian Newey har begået. Den nye bil får premiere i starten af det nye år.
Lidt ironisk måske, så var det ikke en af Red Bull Racings kørere der fik lov til at køre de sidste runder med RB2. Det var i stedet Toro Rossos Tonio Liuzzi og tyskeren Michael Ammermuller der kørte de sidste testkilometer i RB2. Testen gik først og fremmest ud på at lære Bridgestone dækkene at kende, ligesom man også testede udviklinger til den næste model i rækken. Herunder affjedringsgeometri og nye udviklinger til gearkassen.
van der Garde er blevet valgt som den tredje kører i bundproppen blandt teamene Super Aguri F1. Det er en næsten totalt ukendt kører, men i inderkredsen betegnes han som talentfuld om end der stilles tvivl om hvor hurtig han egentlig er.
van der Garde har været en del af McLaren Young Driver Support Programme, og har i år deltaget i den europæiske Formel 3 serie for ASM teamet. van der Garde har kørt gokart siden han var ni år og vandt i 2002 verdensmesterskabet i Formula A. I 2003 skiftede han til Formel Renault 2000 og skiftede til Formel 3 i 2004. Det er dog ikke blevet til de store ting efter at han tog springet til Formel bilerne. Nu venter der så en ordentlig mundfuld for den unge hollænder. Formel 1 er noget ganske andet end Formel 3.