Og sådan har det nu været et stykke tid. Alexander Wurz, der har været engageret hos Peugeot omkring Le Mans - som han vandt i 2009, har dog ikke nogen erfaring med Formel 1 siden slutningen af 2007. Da han senest var med for Williams var det langt fra med stor succes. Han er allerede bundet til Peugeot for 2010 med indsatsen for Le Mans, men alligevel forsøger han også at få foden indenfor hos USF1. Iøvrigt det eneste team der ikke har sat navn på en kører for 2010.
Ifølge ham selv er USF1 det eneste team der for tiden er interesseret i ham. Men da USF1's liste over kørere til 2010 er alenlang, så er der ikke noget uventet i det. Den 35-årige kører er dog meget interesseret i at komme til teamet. "Det vil være attraktivt at samarbejde med folkene dér," siger han til østrigske aviser.
Tidligere har Kovalainen været med i rally - som jo er lidt af en hobby for finske kørere - men i tiden hos McLaren var der ikke plads til at køre rally. Det er der vendt om på efter skiftet til det malaysiske Lotus-team. Her er der plads til at køre for det malaysiske Proton mærke.
Proton er hovedaktionær i Lotus Car, som også har retten til Lotus mærket og venligst låner det ud til brug for det nye Formel 1-team.
I samme rally stiller også Kimi Raikkonen op - han kører en Citroen C4 som også bliver hans arbejdsplad i WRC. Løbet i Finland indgår ikke i WRC mesterskabet.
Det sker efter den seneste overtagelse fra Genii Capital som nu er hovedaktionær i Renaults Formel 1-team. Berger ville gerne have haft mere frie hænder i sin tid som chef hos Toro Rosso, men med udsigten til at blive anden violin til Red Bull var ikke noget der ligefrem huede ham. Nu kan han måske i stedet blive placeret "over" Red Bull - de benytter som bekendt i 2010 motorer fra Renault.
Efter at Flavio Briatore blev sendt ud af teamet har der været mange rygter om hvem der er på vej ind som ny teamchef. Tidligere har også Craig Pollock, der i sin tid stod i spidsen for BAR-teamet, været nævnt i at kunne gøre comeback. Set i lyset af flere år uden succces for Pollock, kunne et lederskab med Berger dog se mere fornuftigt ud!
Red Bull Racing vil ligesom i de seneste 3 sæsoner også i 2010 anvende Renault motorer. Det var vel egentligt ventet. Red Bull Racing har dog set til anden side, nærmere bestemt i retning af Mercedes, med hvem man også har ført forhandlinger. Disse forhandlinger brød dog forholdsvis hurtigt sammen da man var meget langt fra hinanden på adskillige punkter.
Fra både Renaults og Red Bull Racings side har man været yderst tilfredse med samarbejdet, især i den overståede sæson. Det blev til ikke mindre end 6 Grand Prix sejre, hvoraf de 4 var 1 - 2 sejre. Det rakte også til en andenplads i konstruktør mesterskabet i år.
Dermed er mange ugers spekulationer slut, og Renault kan forsat få en indtægt via salg af motorer. Noget som godt kan bruges i en tid hvor økonomien for Renaults indsats i Formel 1 har været mere end almindelig stram.