For indtil der bliver klarhed i Venezuela om sponsorpengene, så ser de stadig ud til at flyde ind på kontoen hos Williams. Generelt havde Williams ikke den største sæson i 2011 - faktisk var det teamets dårligste nogensinde. Maldonado havde sine problemer undervejs i sæsonen, og er nok en af de mere temperementsfulde kørere. Ikke desto mindre vil de gerne fortsætte samarbejdet.
Derudover bliver den finske GP3-mester Valtteri Bottas tilknyttet som reservekører i 2012. Han deltog senest i testen i Abu Dhabi, og det var nok til at overbevise teamet om at han skal være fredags-tester i store dele af 2012-sæsonen. Dermed kan han på sigt blive gjort klar til en eventuel debut hvis det bliver nødvendigt, og måske som kører fra 2013.
Favoritter til det andet sæde er fortsat Rubens Barrichello og Adrian Sutil.
Faktum er dog at Kimi Raikkonen er sikker - han er sikret og der er kontrakt for 2012. Men derefter begynder billedet at se mere broget ud. Der er allerede en kontrakt med Vitaly Petrov for 2012 (stadig en Formel 1-kontrakt hvor blækket kan forsvinde hvis det skal være!). Den store joker i spillet er Robert Kubica. Bliver han klar i 2012 eller bliver han slet ikke klar? Renault siger han ikke bliver klar i starten af sæsonen - hans agent mener at det måske godt kan blive til noget. Alle vil dog nok mene at polakken har brug for test inden han kan forsøge sig igen, specielt med tanke på Michael Schumachers næsten-comeback for Ferrari der gik i vasken fordi han var for rusten ovenpå en skade.
Petrov vil selvsagt gerne have en afklaring af sin fremtid - er den hos Renault? Eller er det kun indtil Kubica bliver placeret i sædet? For at dreje sagen et par omgange mere, så er Kubica nummer ét på listen hos Ferrari. Kunne han stå over i 2012 for i stedet at blive kørt i stilling som erstatning for Felipe Massa? Tidspunktet for et muligt Kubica-comeback vil blive meget afgørende.
Derudover bliver Petrov også presset af andre kørere. Bruno Senna har gjort det fornuftigt for teamet da han blev hentet ind for at give nyt liv til teamet efter at Nick Heidfeld blev sparket ud. Romain Grosjean, der mistede al gejst og blev sendt retur til GP2 for at få succes igen, menes også at have en chance, omend den nok må anses for at være spinkel. Yderligere har der været et par rygter omkring Heikki Kovalainen, men han toner rent flag at han nok hellere vil blive hos Lotus hvor han finder sig godt til rette. Rubens Barrichello vil nok henover vinteren hele tiden blive sat i forbindelse med ledige sæder, men yderligere en "tung" kører i teamet er nok ikke det teamchef Eric Boullier har i tankerne.
Så der kan blive mange kombinationer: én fast kører hele sæsonen og så ellers er der fri rotation på det sidste sæde indtil Kubica er 100% klar. Og det er nok især det sidste der bliver helt afgørende for hvem der er hos Renault i 2012.
Der har specielt i år huseret en masse rygter om at Patrick Head ville trække sig tilbage. Og det er for så vidt rigtigt sålangt at han trækker sig fra sit arbejde i Formel 1 teamet, for istedet at beskæftige sig med en anden del af Williams forretningen.
I de senere sæsoner har man set mindre og mindre til Patrick Head som ikke altid har rejst med til Grand Prixerne. I år har han kun været til godt en tredjedel af Grand Prixerne. Kommer han i fremtiden, er det ikke som en del af teamet, men som privatperson.
Fremtiden byder i stedet på arbejde i en af Williams forretningens andre områder, nemlig hybrid. Et af datterselskaberne hedder Williams Hybrid Power, og det er her man fremover vil finde Patrick Head. Williams Hybrid Power udvikler og producerer hybrid komponenter til en lang række kommercielle brancher.
I år blev der kørt 9 Formel 1 Grand Prixer i Europa og i næste sæson er antallet skåret ned med ét Grand Prix idet at det tyrkiske Grand Prix er ude af kalenderen.
Bernie Ecclestone tror at antallet i nær fremtid? ender på 5 Grand Prixer i Europa. Bernie Ecclestone har på fornemmelsen at det stadig er for mange med de 8 og tror der sker en yderligere reduktion i antallet i en overskuelig fremtid.
Faktisk har han udtalt til avisen 'Marca' at han mener at Formel 1 har toppet i Europa, og at det ikke umiddelbart vil vokse igen. Da han blev adspurgt om Europa ikke er det 'åndelige hjem' for Formel 1, så var svaret - "Det plejede det at være".
Og så er det at forretningsmanden igen viser sit sande jeg. Der er allerede lavet forhåndsaftale om Formel 1 i Rusland i Sochi - foreløbig planlagt til 2014 - og så udelukker han ikke steder som Sydafrika og Mexico, lande hvor der tidligere har været kørt Formel 1 Grand Prixer.