Derfor er Eddie Jordan da slet ikke i tvivl om at Trulli bliver værd at lægge mærke til. "Jarno Trulli bliver den største overraskelse næste sæson," lover Eddie Jordan. Det vil i givet fald være andet år i træk at han kan skabe en topkører. Frentzen kom til teamet næsten total desillusioneret, men rejste sig og blev en af sæsonens allerbedste. "De bliver begge et stærkt par, de passer godt sammen. Heinz-Harald skal ikke lave alt alene, nu har han hjælp," siger Jordan med en skjult hentydning til Damon Hills ringe indsats i 1999.
Den 25 årige italiener har klaret sig meget godt i de testsessions han har deltaget i og var set over hele perioden en af de eneste kører der kunne følge David Coulthards bedste tider. Der ventes meget af Trulli - måske kan han endda vinde løb, eller hjælpe Frentzen i bestræbelserne på det der ligner en umulighed, men som Jordan går efter i 2000 - verdensmesterskabet.
Ifølge motorsportschefen kommer til at få en markant indflydelse i den kommende sæson og kan gøre dækvalget endnu mere kompliceret end som så. "Der var en ret stor forskel i præstationen når det drejede sig om omgangstider mellem 99-compounds som gjorde det nemmere for teams i deres dækvalg. Compounds til 2000-dækkene betyder at disse forskelle er blevet reduceret, og teams'ene vil have et mere fintfølende valg af compound," siger han videre. Det kan meget vel betyde at de "bløde" dæk med stor sandsynlighed bliver mere holdbare, idet man må formode at de "hårde" dæk fortsat er til længere stints - men et optimeret hårdt dæk kan heller ikke udelukkes.
Jaguar køreren, Johnny Herbert, hilser planerne om en modernisering af den tyske bane velkommen: " Jeg mener, at banen har haft sin tid og at en modernisering er nødvendig. De er blevet tvunget til dette skridt på grund af de mange nye baner, der er kommet til de seneste par år". Ombygningen forventes at komme til at koste 25,4 millioner US$, svarende til 187,5 millioner danske kroner, og bestyrelsen håber, at den lokale regering vil bidrage økonomisk til ombygningen. Banens bestyrelse forventer at få tilladelsen til ombygningen i dette forår.
Hockenheim banen, som ligger syd for Heidelberg, blev etableret helt tilbage i 1932, men blev allerede i 1938 ombygget til en ovalbane og fik i den anledning navnet Kurpfalzring. Efter anden verdenskrig fik banen sit gamle navn "Hockenheim" tilbage. I starten af tresserne blev banen lukket på grund af et autobahn byggeri, ved hvilket motorvejen til Karlsruhe blev anlagt. Under lukningen (1963 -65) blev banen ombygget til det layout vi stort set kender i dag, og banen blev genåbnet i 1966.
To år senere kom Hockenheim på alverdens avis forsider, da den legendariske Formel 1 kører, Jim Clark, blev dræbt under et Formel 2 løb d. 7 april 1968. Jim Clark havde af uforklarlige årsager mistet herredømmet over sin Lotus og derefter ramt et træ. På den tid var der ingen autoværn langs banen og der er i dag sat et sten kors på det sted Clark forulykkede. Korset blev under det Tyske Grand Prix i år brugt som siddeplads af en del øl drikkende tilskuere. Dette medførte en del forargelse og Bernie Ecclestone måtte love Jim Clarks enke, at hendes mands mindesmærke i fremtiden vil være indhegnet. Med den nævnte ombygning får det en mindre betydning, da mindesmærket står på den del af banen, som står til at forsvinde.
I 1970 blev det første Formel 1 Grand Prix afholdt på Hockenheim, og det må have været skæbnens ironi, at det netop var den kører, der overtog Clarks plads i Lotus teamet, Jochen Rindt, som vandt dette løb. Efter kun et Grand Prix vendte det tyske Grand Prix tilbage til Nürburgring i perioden 1971-1976. Men så i 1977 var Hockenheim tilbage på kalenderen og har siden dannet rammen om det tyske Grand Prix, med undtagelse af 1985. Først i firserne blev Ost Kurve forsynet med en chikane, med det formål at få sænket farten, efter at den franske Formel 1 kører, Patrick Depaillier, var blevet dræbt under en test forud for det Tyske Grand Prix i 1980.
De nye planer om banens fremtid skal nok ses som et tegn på, at Bernie Ecclestone har tilkendegivet, at Hockenheim kan forvente at få værtskabet for det Tyske Grand Prix helt frem til 2008. Vi vil vende tilbage med det nye layout så snart vi modtager dette.
"Vi ønsker at være blandt de fem første i konstruktørernes mesterskab. Det er en hård opgave, men opnåelig," siger Robert Synge om 2000-sæsonen. "Vi tror også at vi er i stand til at vinde løb og vi ønsker en holdbarhedsprocent på 70 i løbene," fortsætter han og lægger dermed igen op til den samme historie som vi skulle høre sidste år. Denne gang er det så ikke debutløbet, men et løb de vil vinde!
Derudover har både BAR og Honda en forventning om at vinde mesterskaber indenfor de kommende tre år. Store mål og ambitioner - men vi husker fortsat hvordan det gik i 1999!