Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
21.12.2001
 Jordans reaktion på BAR/Honda aftale
 Ralf overhørte to teamordre
 Frentzen til Arrows
 
20.12.2001
 Lauda skal teste ny Jaguar
 Er tiden ved at løbe ud for Prost?
 

Hop til top21.12.2001

Jordans reaktion på BAR/Honda aftale

Jordan har sendt følgende udtalelse vedr. nyheden om at BAR og Honda har forlænget deres aftale med yderlige 3 år.

Eddie Jordan:
"Jordan Grand Prix har lige afsluttet det første år af en 3-årig kontrakt med Honda.
På et møde afholdt sidste fredag, bekræftede begge parter at de vil overholde gældende kontrakt. En tillægsaftale om videre samarbejde i år 2004 og 2005 vil blive taget op ved en senere lejlighed.

Dagens offenliggørelse og vores engen kontrakt med Honda, viser med al tydlighed Hondas engagement i Formel-1 sporten, og det vil på længere sigt gavne både sporten, men ikke mindst Jordan og BAR.
Honda har en uforlignelig protokol i Formel 1, og fra år 2002 ligger de flere resourcer i deres arbejde for at opnå bedre resultater.

Der har været sagt meget om rivaliseringen mellem Jordan og BAR, og det HAR været en udfordring, og jeg er sikker på at begge parter har nydt den, men det har samtidigt vaæet en god motivationsfaktor for os alle.
Jeg er ret sikker på at Jordan snart vil vinde det første Formel 1 løb med Honda motor"

BKP  


Hop til top
Ralf overhørte to teamordre

Der er igennem tiderne blevet diskuteret meget om hvorvidt teamordre er fair eller ej, men det er det generelle billede at teamordre skal følges af kørerne. Dog har Ralf Schumacher ikke været den bedste til at efterkomme teamordre - to gange har han haft 'problemer' med radioen...

Det er Williams' tekniske leder, Patrick Head der overfor Autosport har bekendtgjort at den tyske kører ikke har været villig til at lade holdkammeraten Juan Pablo Montoya komme forbi. "Vi har haft talt omkring omstændighederne hvor vi bad en af kørerne om at trække sig, og i den ene mente vi at Ralf var forkert på den, mens han måske nok havde ret i den anden," siger Head der ikke er bleg for at kritisere sine kørere offentligt.

Derudover er Head også klar til at forsvare Montoyas kørsel på Hockenheim, hvor colombianeren var klart hurtigere end Ralf. Tyskeren endte med at vinde, men kunne ikke undlade at hovere lidt over Montoyas exit, som Schumacher mente måtte have overkørt sin racer, hvilket Patrick Head ikke var enig i. "Jeg måtte bemærke dette, fordi omdrejningerne er begrænset af software, så man kan ikke overkøre motoren. Begge kørere kørte med lige mange omdrejninger, så der var intet Juan kunne have gjort som gjorde at motoren overskred sin begrænsning," siger Head og understreger dermed at Ralf Schumachers udsagn var mindre heldigt, og måske mest af alt viser at han har det svært med at blive slået af Montoya.

Det bliver så også meget spændende at se hvordan de to kørere tager de interne skærmydsler i 2002!

BB  


Hop til top
Frentzen til Arrows

I følge de seneste rygter i Formel 1 verdenen, så skrev Heinz-Harald Frentzen i mandags en kontrakt under med Arrows teamet.

Der skulle efter forlydender være tale om en kontrakt på et år med en option for forlængelse med yderligere et år.

Ingen af parterne har dog bekræftet det kontrakten på nuværende tidpunkt.

AN  


 

Hop til top20.12.2001

Lauda skal teste ny Jaguar

I.flg. den østrigske presse, så skal Jaguar's teamchef Niki Lauda ud og teste deres nye Formel-1 racerbil næste månede.

Stadig i.flg. den østrigske presse, så vil Niki Lauda teste raceren for bedre at kunne forstå hvordan raceren opfører sig på banen.

Selv siger Niki Lauda:
"Jeg er kunne interesseret i de tekniske detaljer og hvordan de påvirker raceren."

Sidst Niki Lauda var i konkurannce var i 1995, og da kørte han i en McLaren racer. I år 2000 var han ude og kører med sin søn på Hockenheim banen i McLarens 2 sædet racer.

BKP  


Hop til top
Er tiden ved at løbe ud for Prost?

Den 22 november gik Prost Grand Prix i betalingsstandsning. Siden har Alain Prost rejst verden rundt efter penge. Er tiden ved at løbe ud for teamet?

Midt i en masse forberedelser til næste sæson, så kan det være ved at være slut for Prost teamet. Efter at teamet gik i betalingsstandsning i slutningen af november måned, så har Alain Prost haft virkelig travlt med at prøve at rejse penge til en forsat eksistens af teamet. Flere muligheder er tilstede. Sponsorpenge, delvist eller et total salg af teamet. Men endnu har anstrengelserne vist sig at være forgæves. Flere emner har været inde i billedet. Det saudiarabiske prins Al Waleed, som også har interesser i Arrows, Interbrew - som er et meget stort bryggeri med globale interesser og endelig Vector Motorsport - et canadisk foretagende. Det er de mest seriøse interesser ifølge specielt den franske presse. Men endnu er det ikke kommet til afgørende beslutninger.

Flere personer omkring Prost Grand Prix, som nu er i betalingsstandsning, og derfor er sat under administration af en kurator, snakker meget om at d. 14 januar kan blive en vigtig dato for Prost Grand Prix. Kuratoren, Franck Michel, siger at ifølge fransk lov har man 6 måneder til at finde en løsning. Alain Prost selv har udtalt til den franske avis, Les Echos, at d. 14 januar er en slags intern skæringsdato.

Alain Prost:
"Hvis jeg ikke d. 14 januar har fået nogle partnere, ser det måske ud til at betyde at det er slut for Prost Grand Prix. 2 - 3 projekter ser ud til at være seriøse muligheder. Vi har haft meget travlt med den ene og troede faktisk at vi var nået frem til en aftale. Men vi erfarede til sidst at dette emne ikke ville tilføre en økonomisk sikkerhed til teamet."

Hvem dette emne har været kan man kun gætte på. På FIA's senest offentliggjorte deltagerliste er Prost teamet med, men ændringer kan foretages indtil slutningen af februar måned. Hvis det ikke lykkedes for Prost at skaffe pengene, må teamet lukke og slukke. Ca. 300 medarbejdere mister deres job, og teamet og alt dets indbo skal afhændes. Flere af medarbejderne kan sikkert finde arbejde andetsteds i motorsporten. Men hvad med teamet? Vil der blive 2 ledige pladser i Formel 1 feltet næste år? Vil et nyt team se dagens lys bygget over stumperne af Prost? Eller vil endnu en bilfabrik overtage hele teamet og genopbygge et nyt team? Mulighederne kan være mange. Lad os se hvad Alain Prost finder ud af omkring d. 14 januar.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk