Dette er dog endnu ikke blevet officielt bekræftet fra Formula One Management (FOM) endnu.
Maurizio Flammini oplyser at det første 'Rome Grand Prix' sandsynligvis bliver kørt i 2012 eller 2013, samt at løbet ikke skal afløse Italien Grand Prix på Monza banen, ligesom det heller ikke er tænkt at løbet skal afløse Monacos Grand Prix som det europæiske gadeløb.
Helt frem til 2006 afholdt Italien to Formel 1 Grand Prix løb om året, dels det Italienske Grand Prix på Monza banen, og dels San Marinos Grand Prix på Imola banen.
Udover Italien har såvel Tyskland og Spanien i nyere tid afholdt to Formel 1 Grand Prix løb om året.
Og sådan har det nu været et stykke tid. Alexander Wurz, der har været engageret hos Peugeot omkring Le Mans - som han vandt i 2009, har dog ikke nogen erfaring med Formel 1 siden slutningen af 2007. Da han senest var med for Williams var det langt fra med stor succes. Han er allerede bundet til Peugeot for 2010 med indsatsen for Le Mans, men alligevel forsøger han også at få foden indenfor hos USF1. Iøvrigt det eneste team der ikke har sat navn på en kører for 2010.
Ifølge ham selv er USF1 det eneste team der for tiden er interesseret i ham. Men da USF1's liste over kørere til 2010 er alenlang, så er der ikke noget uventet i det. Den 35-årige kører er dog meget interesseret i at komme til teamet. "Det vil være attraktivt at samarbejde med folkene dér," siger han til østrigske aviser.
Tidligere har Kovalainen været med i rally - som jo er lidt af en hobby for finske kørere - men i tiden hos McLaren var der ikke plads til at køre rally. Det er der vendt om på efter skiftet til det malaysiske Lotus-team. Her er der plads til at køre for det malaysiske Proton mærke.
Proton er hovedaktionær i Lotus Car, som også har retten til Lotus mærket og venligst låner det ud til brug for det nye Formel 1-team.
I samme rally stiller også Kimi Raikkonen op - han kører en Citroen C4 som også bliver hans arbejdsplad i WRC. Løbet i Finland indgår ikke i WRC mesterskabet.
Det sker efter den seneste overtagelse fra Genii Capital som nu er hovedaktionær i Renaults Formel 1-team. Berger ville gerne have haft mere frie hænder i sin tid som chef hos Toro Rosso, men med udsigten til at blive anden violin til Red Bull var ikke noget der ligefrem huede ham. Nu kan han måske i stedet blive placeret "over" Red Bull - de benytter som bekendt i 2010 motorer fra Renault.
Efter at Flavio Briatore blev sendt ud af teamet har der været mange rygter om hvem der er på vej ind som ny teamchef. Tidligere har også Craig Pollock, der i sin tid stod i spidsen for BAR-teamet, været nævnt i at kunne gøre comeback. Set i lyset af flere år uden succces for Pollock, kunne et lederskab med Berger dog se mere fornuftigt ud!