Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
24.12.1999
 BMW satser på stabilitet
 
23.12.1999
 Benetton ser lyst på fremtiden
 Radikale ændringer hos McLaren og Ferrari
 Finmeccanica i samarbejde med Ferrari
 Det bliver let for Schumacher
 

Hop til top24.12.1999

BMW satser på stabilitet

BMW vil satse mest på stabilitet i den kommende sæson ifølge BMW motorsports Dr. Mario Theissen som i denne uge udtalte: "Vi er kun ved begyndelsen af et projekt, som vil strække sig over en årrække, og jeg er sikker på, at vi ikke vil være fuldt konkurrencedygtige når vi tager hul på sæsonen.

Denne udtalelse bliver bakket op af BMW motorsports direktør, Gerhard Berger. Som supplerende udtalelse sagde Berger i den anledning: "Vi kunne gå to veje med dette projekt, vi kunne konstruere en revolutionerende motor - den letteste og mest kraftfulde og derefter risikere en masse problemer med stabiliteten. Eller vi kunne gå den vej, vi har valgt, og konstruere en solid motor med en god ydelse, som vi kan videreudvikle.
Frank Williams sagde for nylig, at han var fornøjet over det fremtidige potentiale, men han udtrykte samtidig bekymring for at stabiliteten kan gå hen og blive et problem i år 2000 sæsonen.

Udtalelserne peger i retning af, at man hos BMW satser på en jævn sæson i den midterste del af feltet, og først sidst på sæsonen begynde at arbejde sig op gennem feltet.

De seneste testkørsler på Jerez banen i det sydlige Spanien har dog vist visse svagheder, og Dr. Mario Theissen har i den anledning sagt, at man ikke vil kede sig julen over: "Vi måtte fortage en ufrivillig motor ombytning sidste torsdag, hvilket har vist os, at der stadig er arbejde, der skal gøres" sagde Theissen. Så det er kun Ralf Schumacher og Jorg Muller, som kan holde jule ferie.

Williams og BMW påregner at præsentere den nye Williams BMW FW22 en gang midt i januar. Om Alexsandro Zanardi vil være der, når det sker, må efterhånden regnes for overvejende sandsynligt, da de alternative emner efterhånden svinder. Olivier Panis har skrevet kontrakt med Mercedes, Montoya fortsætter ifølge Team ejer Chip Genassi i Champ Car og Tom Kristensen er efter al sandsynlighed helt ude af billedet. Tom Kristensens kontrakt med Audi har gjort ham mindre attraktiv for BMW.
Der har de seneste dage svirret rygter om at hollænderen, Jos Verstappen, skulle bejle til Zanardi's sæde i Williams teamet, men denne løsning må siges at være fuldstændig perspektivløs, og rygtet må stamme fra den Hollandske presse.

CS  


 

Hop til top23.12.1999

Benetton ser lyst på fremtiden

Denne sæson har været den værste for teamet, efter at det er gået stille ned ad bakke de sidste 3 - 4 år. Rocco Benetton siger: " Sæsonerne -96, -97, -98 og -99 har været svære år for os, andre team har fundet disse år lyse og lette, men med den succes vi havde i årene forinden, ved vi hvordan det er at vinde, og det er noget vi gerne vil prøve igen. Vi håber at år 2000 vil give os et løft, så alle kan se hvor hårdt vi arbejder for sagen ".

Teamet vil i år 2000 køre videre med Playlife-motoren, selvom rygter siger, at man er ved at tegne en kontrakt med Renault. Renault har jo også tidligere selv bekræftet, at de vil vende tilbage til formel 1. Der var dog ikke sat en endelig dato på disse udtalelser fra Renault.

Giancarlo Fisichella som jo har fornyet sin kontrakt med Benetton, siger at han meget stærkt håber på en væsentlig bedre bil til næste år. " Jeg kender ikke de nye designere, men ingeniørerne er meget glade for at arbejde sammen med dem, og jeg stoler på ingeniørerne. Jeg håber, at vi kan slutte på en 5 eller 6 plads. Potentialet skulle være til det nu ".

Den nye chef-designer Tim Densham, som kommer fra Honda, afløser Nick Wirth. Og den nye Benetton vil blive præsenteret i Barcelona på det Nationale Kunstmuseum den 17. januar.

PDL  


Hop til top
Radikale ændringer hos McLaren og Ferrari

Ferrari vil for alvor begynde at udfordrer McLaren når de offentliggøre deres nye model F320 ved et stort presseshow den 25 januar. McLaren har endnu ikke sagt hvor og hvornår de vil offentliggøre deres nye model MP4-15. Ifølge de seneste rygter skulle både McLaren og Ferrari præsentere nogle meget store ændringer på deres nye biler. Forskellen på Ferraris nye bil skulle være at næsen skulle været hævet en hel del, mens McLarens nye bil, der skulle næsen være sænket. Så må vi jo se hvem der får den bedste aerodynamik i næste sæson.
BKP  


Hop til top
Finmeccanica i samarbejde med Ferrari

Finmeccanica er nu gået sammen med Ferrari om at lave den perfekte aerodynamik til den nye Ferrari F320. Finmeccanica som dagligt arbejde med aerodynamik , da de har med flyvemaskineindustrien at gøre, skulle være den rigtige partner for teamet.Ferraris Præsident Luca di Montezemolo sagde under det netop afholdet pressemøde at man kun tager de bedste firmaer som samarbejdspartner i kampen for at vinde over de andre teams. Finmeccanica har investeret ca 1 mia i udviklig og forskning inden for aerodynamik. Som en del af kontrakten for Finmeccanica nu lov til at bruge Ferrari logo som er den stejlende hest når de skal lave reklamer. Kontrakten omhandler ikke kun formel-1 bilerne, men også gadebilerne.
BKP  


Hop til top
Det bliver let for Schumacher

Ifølge den tidligere verdensmester Nelson Piquet, bliver den den nye sæson det rene barnemad for Michael Schumacher." Michael Schumacher vil ikke møde noget modstand, dertil er han alt for en god kører og han er jo den hurtigeste af alle køre, han er selvsikker i sin kørsel og laver meget få fejl på en bane, han er bare i særklasse" siger Piquet. Piquet udtaler sig også om sin landsmand Rubens Barrichello, om ham siger han "Barrichello vil aldrig kunne true Schumacher, han ved ikke hvordan det er at kører for et topteam, så alle de der tror at Barrichello har en chance for at vinde mesterskabet må have fået noget tungt i hoved" Piquet kørte selv formel-1 i 13 år. Han blev verdensmester 3 gange, i 1981, 1983 og 1987. Han har kørt for flere forskellige teams, så som Ensign, Brabham, Williams, Lotus og Benetton
BKP  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk