Denne udtalelse bliver bakket op af BMW motorsports direktør, Gerhard Berger. Som supplerende udtalelse sagde Berger i den anledning: "Vi kunne gå to veje med dette projekt, vi kunne konstruere en revolutionerende motor - den letteste og mest kraftfulde og derefter risikere en masse problemer med stabiliteten. Eller vi kunne gå den vej, vi har valgt, og konstruere en solid motor med en god ydelse, som vi kan videreudvikle.
Frank Williams sagde for nylig, at han var fornøjet over det fremtidige potentiale, men han udtrykte samtidig bekymring for at stabiliteten kan gå hen og blive et problem i år 2000 sæsonen.
Udtalelserne peger i retning af, at man hos BMW satser på en jævn sæson i den midterste del af feltet, og først sidst på sæsonen begynde at arbejde sig op gennem feltet.
De seneste testkørsler på Jerez banen i det sydlige Spanien har dog vist visse svagheder, og Dr. Mario Theissen har i den anledning sagt, at man ikke vil kede sig julen over: "Vi måtte fortage en ufrivillig motor ombytning sidste torsdag, hvilket har vist os, at der stadig er arbejde, der skal gøres" sagde Theissen. Så det er kun Ralf Schumacher og Jorg Muller, som kan holde jule ferie.
Williams og BMW påregner at præsentere den nye Williams BMW FW22 en gang midt i januar. Om Alexsandro Zanardi vil være der, når det sker, må efterhånden regnes for overvejende sandsynligt, da de alternative emner efterhånden svinder. Olivier Panis har skrevet kontrakt med Mercedes, Montoya fortsætter ifølge Team ejer Chip Genassi i Champ Car og Tom Kristensen er efter al sandsynlighed helt ude af billedet. Tom Kristensens kontrakt med Audi har gjort ham mindre attraktiv for BMW.
Der har de seneste dage svirret rygter om at hollænderen, Jos Verstappen, skulle bejle til Zanardi's sæde i Williams teamet, men denne løsning må siges at være fuldstændig perspektivløs, og rygtet må stamme fra den Hollandske presse.
Teamet vil i år 2000 køre videre med Playlife-motoren, selvom rygter siger, at man er ved at tegne en kontrakt med Renault. Renault har jo også tidligere selv bekræftet, at de vil vende tilbage til formel 1. Der var dog ikke sat en endelig dato på disse udtalelser fra Renault.
Giancarlo Fisichella som jo har fornyet sin kontrakt med Benetton, siger at han meget stærkt håber på en væsentlig bedre bil til næste år. " Jeg kender ikke de nye designere, men ingeniørerne er meget glade for at arbejde sammen med dem, og jeg stoler på ingeniørerne. Jeg håber, at vi kan slutte på en 5 eller 6 plads. Potentialet skulle være til det nu ".
Den nye chef-designer Tim Densham, som kommer fra Honda, afløser Nick Wirth. Og den nye Benetton vil blive præsenteret i Barcelona på det Nationale Kunstmuseum den 17. januar.