De andre teams, der er henvist til forbrugermotorer med ydelser på maksimum 760-770 HK, frygter hermed, at afstanden hermed bliver alt for stor.
En kilde vil vide: "Både McLaren og Ferrari designer nye motorer med henblik på at sænke både motorens egenvægt og tyngdepunktet. Det vil give dem et stykke over 800 HK og måske op til 820 HK.
En anden in-sider kilde kommenterer det således. "Det lyder sandsynligt ! De havde begge omkring 800 HK ved sæsonens afslutning, så der ingen grund til, hvorfor de ikke skulle kunne finde ekstra 15 HK henover vinteren. Det er meget nedtrykkende for os andre"
Aftalen er kommet i stand efter at Luca di Montezemolo og Bridgestone's præsident Yoichiro Kaisaki har holdt flere "hemmelige" møder. I aftalen indgår at Bridgestone stiller vice sports direktør, Peter Gzerllynski, til rådighed for Ferrari teamet, ligesom McLaren har Bridgestone's sports direktør, Hirohide Hamashima, til deres rådighed. Dette skulle sikre at de to top teams i verdensmesterskabet modtager samme service fra Bridgestone.