Men det er ikke kun valget af bremsesystem der kan gøre sæsonen 2000 helt anderledes for Rubinho. "Hans kørestil er totalt anderledes fra Schumachers, og det kan blive et problem. Han laver en racer til ham snarere end at hundse med den, men Schumacher-faktoren er hans største problem. Om Rubens får den slags privileger er helt op til Ferrari," siger Jackie Stewart om de problemer han venter at Barrichello støder ind i fremover.
"Jeg har stadig lysten og jeg tror at jeg har en masse at tilbyde Jaguar. Min feedback er god og jeg tror at jeg nu kan vise at jeg stadig er hurtig," siger Johnny Herbert og skal allerede nu forsikre omverden at han ikke er for gammel eller udbrændt. Herbert er sikker på endnu en sæson men derefter er det usikkert hvad der kommer til at ske med briten. Ford, der jo står bag Jaguar-teamet, har flere gange haft følere ude efter andre kørere, blandt andet Mika Hakkinen og Heinz-Harald Frentzen som er øverst på deres ønskeliste til 2001-sæsonen.
En af de ting der får det bedste frem i Herbert er en god atmosfære. "Jeg er også den slags kører der behøver en familiær atmosfære - hvem gør ikke det?" Herbert tror stadig at han er værd at regne med - både næste år og i fremtiden. Indtil videre har han klaret sig meget godt i forhold til hans nye holdkammerat, Eddie Irvine. Herbert har været hurtigere i december måneds tests.
Problemet med sådanne udtalelser er at de virker meget krampagtige og når man ligefrem skal forsikre omverden om at man stadig er hurtig, så har man et problem. Og det kunne være at man ikke længere er så hurtig!
Dog får Zanardi støtte fra Ralf Schumacher der gerne ser at italieneren bliver et år mere i teamet. "Når jeg hører navne nævnt som muligheder til det andet sæde, er jeg kommen til den slutning at Zanardi er langt den bedste løsning," siger Ralf Schumacher og giver dermed noget tiltrængt støtte til Zanardi. Intet er altså endnu afklaret og Jörg Müller har, på trods af at han ikke har nogen grand prix-erfaring, stadig en mulighed for at få pladsen ved siden af Schumacher.
Denne udtalelse bliver bakket op af BMW motorsports direktør, Gerhard Berger. Som supplerende udtalelse sagde Berger i den anledning: "Vi kunne gå to veje med dette projekt, vi kunne konstruere en revolutionerende motor - den letteste og mest kraftfulde og derefter risikere en masse problemer med stabiliteten. Eller vi kunne gå den vej, vi har valgt, og konstruere en solid motor med en god ydelse, som vi kan videreudvikle.
Frank Williams sagde for nylig, at han var fornøjet over det fremtidige potentiale, men han udtrykte samtidig bekymring for at stabiliteten kan gå hen og blive et problem i år 2000 sæsonen.
Udtalelserne peger i retning af, at man hos BMW satser på en jævn sæson i den midterste del af feltet, og først sidst på sæsonen begynde at arbejde sig op gennem feltet.
De seneste testkørsler på Jerez banen i det sydlige Spanien har dog vist visse svagheder, og Dr. Mario Theissen har i den anledning sagt, at man ikke vil kede sig julen over: "Vi måtte fortage en ufrivillig motor ombytning sidste torsdag, hvilket har vist os, at der stadig er arbejde, der skal gøres" sagde Theissen. Så det er kun Ralf Schumacher og Jorg Muller, som kan holde jule ferie.
Williams og BMW påregner at præsentere den nye Williams BMW FW22 en gang midt i januar. Om Alexsandro Zanardi vil være der, når det sker, må efterhånden regnes for overvejende sandsynligt, da de alternative emner efterhånden svinder. Olivier Panis har skrevet kontrakt med Mercedes, Montoya fortsætter ifølge Team ejer Chip Genassi i Champ Car og Tom Kristensen er efter al sandsynlighed helt ude af billedet. Tom Kristensens kontrakt med Audi har gjort ham mindre attraktiv for BMW.
Der har de seneste dage svirret rygter om at hollænderen, Jos Verstappen, skulle bejle til Zanardi's sæde i Williams teamet, men denne løsning må siges at være fuldstændig perspektivløs, og rygtet må stamme fra den Hollandske presse.