Pirelli har fuld tryk på at få gjordt deres kommende Formel 1 dæk klare til 2011 sæsonen. Romain Grosjean har derfor været i Bahrain på Sakhir banen for at teste de seneste ændringer.
Testen blev dog vanskeliggjort af at der et par gange var sandstorme i området, og at man derfor måtte afbryde og udsætte testarbejdet. Men det lykkedes dog at få gennemført testen omend at den blev forsinket. Forsinkelsen betød at Romain Grosjean ikke kunne at deltage i weekendens løb i Andros Trophy serien.
Han kunne dog straks mærke store forbedringer med dækkene i forhold til den seneste test han kørte.
"Testprogrammet var noget anderledes denne gang med sekvenser af korte og lange kørsler for bedre at forstå de forskellige compounds reaktionsmønstre. Jeg kunne dog med det samme mærke en markant forbedring i forhold til den seneste test på Monza."
Resource Restriction Agreement - RRA - blev indført mens Max Mosley var præsident for FIA. Aftalen blev indført for at få de deltagende teams til at spare på de høje omkostninger der er i Formel 1 klassen. Men det ser ud til at teamene har været forudseende forstået på den måde, at de hurtigt gennemskuede at aftalen ville få en minimal effekt, og derfor ingen problemer havde med at underskrive aftalen.
Det er åbenbart faldet Max Mosley for brystet, og han mener at vide at Red Bull Racing ved det seneste FOTA møde, har bedt om en dispensation for reglen. Angiveligt fordi man har overskredet det budget teamet har i forhold til RRA.
Max Mosley vil tilsyneladende skabe lidt røre i andedammen, for at han udtaler i hvert fald at han er spændt på at se om teamets konkurrenter vil reagere på en eventuel dispensation.
Det skal dog nævnes at det forslag som Max Mosley selv fremlagde, var betydeligt skrappere end det man trods alt blev enige om. Max Mosley synes at Jean Todt der har overtaget præsidentstolen fra ham selv, har gjort det udmærket på de fleste punkter i hans første år som præsident for FIA. Max Mosley er dog spændt på at se om og hvordan Jean Todt vil reagere på blandt andet RRA, som tilsyneladende ikke fungerer efter hensigten.
Partito Democratico har gennemført en undersøgelse, hvor man blandt andet har udspurgt 2138 beboere i EUR området hvor Grand Prixet er planlagt til at skal køres. Af de 2138 udspurgte, mener hele 1750 at det vil være til større ulempe end fordel hvis der skal køres et Grand Prix i deres område.
Også Ferrari har udtrykt en vis modstand mod projektet.
"Med de mange Grand Prixer på kalendaren i dag, er der kun plads til et enkelt Grand Prix i hvert land. Og slet ikke nu hvor der er også er planlagt Grand Prixer i Rusland og USA."
Arrangørerne mener dog ikke at det er det store problem. De mener at undersøgelsen som Partito Democratico har publiceret ikke er reel. Arrangørerne forklarer sig med, at man har udspurgt en for lille del af befolkningen i området, og at undersøgelsen er skabt for at give opmærksomhed på modstanden mod Grand Prixet.