Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
26.12.1999
 Jaguar i år 2000
 De la Rosa bliver hos Arrows
 
25.12.1999
 Kørestilen kan blive problematisk
 Herbert - Afskriv mig ikke!
 Salo stadig med hos Ferrari
 Rubinho - Piquet ved alt om det!
 Zanardi bliver?
 

Hop til top26.12.1999

Jaguar i år 2000

Jaguar Racing team må først offentligt vise deres bil i det nye år. Teamet er bundet kontraktligt til at køre med 99 bilen resten af året. Den nye bil skulle efter planen blive offentligtgjort den 25 januar, men de laver deres første test med den nye bil den 6 januar på silverstone.
BKP  


Hop til top
De la Rosa bliver hos Arrows

Så er det sikkert, De la Rosa bliver hos Arrows næste sæson. Den spanske kører som sluttede på en flot 6 plads i sin debut i det australske grand prix, hvor han udklaskede sin japanske holdkammerat Tora Takagi, det gjore han jo næsten hele sæsonen. Det er med støtte fra De la Rosa private sponsor Repsol der har gjort at De al Rosa kan fortsætte hos Arrows. Arrows har ikke offentliggjort hvem der skal være den anden køre i teamet. Takagi er stadigvæk et emne til sædet, men Jos Verstappen ser ud til at være manden der skal have sædet, da han har fået skrabet en stor pose penge sammen fra sine sponsorer. Jos Verstappen kørte også for Arrows i 1996. En anden hollænder der spøger i kulissen er Tom Coronel, han vandt den japanske Formula Nippon titel. Mark Webber skal næste år kører i Arrows junior team i formel 3000, han skal også være testkører for Arrows.
BKP  


 

Hop til top25.12.1999

Kørestilen kan blive problematisk

Skiftet fra Stewart til Ferrari er på papiret et stort spring fremad, men hvis det står til Jackie Stewart bliver det ikke helt nemt for Barrichello at komme til de nykårede verdensmestre. Blandt andet er der problemer med bremserne - Barrichello vælger højre fod, mens flertallet af kørerne i Formel 1 bruger den venstre. Det medførte en del problemer under de indledende tests i december. Ferrari og Barrichello har testet et system der passer til hans valg af bremsefod.

Men det er ikke kun valget af bremsesystem der kan gøre sæsonen 2000 helt anderledes for Rubinho. "Hans kørestil er totalt anderledes fra Schumachers, og det kan blive et problem. Han laver en racer til ham snarere end at hundse med den, men Schumacher-faktoren er hans største problem. Om Rubens får den slags privileger er helt op til Ferrari," siger Jackie Stewart om de problemer han venter at Barrichello støder ind i fremover.

BB  


Hop til top
Herbert - Afskriv mig ikke!

Skiftet til Stewart kunne meget vel have været den sidste chance for Johnny Herbert, og hvis man alene så på de første 10 løb i 1999 var der ikke meget der tydede på at Herbert var meget værd - men sejren i det kaotiske løb på Nürburgring, fik Herbert tilbage på sporet (også fordi Barrichello blev ukoncentreret da han jo havde sikret sig en plads hos Ferrari.) og siden da var han hurtigere Barrichello. Nu er Herbert allerede i gang med at markedsføre sig selv.

"Jeg har stadig lysten og jeg tror at jeg har en masse at tilbyde Jaguar. Min feedback er god og jeg tror at jeg nu kan vise at jeg stadig er hurtig," siger Johnny Herbert og skal allerede nu forsikre omverden at han ikke er for gammel eller udbrændt. Herbert er sikker på endnu en sæson men derefter er det usikkert hvad der kommer til at ske med briten. Ford, der jo står bag Jaguar-teamet, har flere gange haft følere ude efter andre kørere, blandt andet Mika Hakkinen og Heinz-Harald Frentzen som er øverst på deres ønskeliste til 2001-sæsonen.

En af de ting der får det bedste frem i Herbert er en god atmosfære. "Jeg er også den slags kører der behøver en familiær atmosfære - hvem gør ikke det?" Herbert tror stadig at han er værd at regne med - både næste år og i fremtiden. Indtil videre har han klaret sig meget godt i forhold til hans nye holdkammerat, Eddie Irvine. Herbert har været hurtigere i december måneds tests.

Problemet med sådanne udtalelser er at de virker meget krampagtige og når man ligefrem skal forsikre omverden om at man stadig er hurtig, så har man et problem. Og det kunne være at man ikke længere er så hurtig!

BB  


Hop til top
Salo stadig med hos Ferrari

Mika Salo fortsætter sit samarbejde med Ferrari-teamet. Finnen var stand-in for den skadede Michael Schumacher. Finnen nåede i 1999 at få en meget omblæst sæson – kort før premieren i Melbourne valgte han at forlade Arrows-teamet. Der gik dog ikke lang tid før han fik en kontrakt med BAR som reservekører og senere blev han så købt fri af den kontrakt for i stedet at udføre arbejde for Ferrari. Salo fortsætter næste år som 2. testkører og reservekører. "Jeg vil fortsætte med at arbejde sammen med Ferrari næste år, selvom Luca Badoer er den officielle testkører. Det vil være godt, fordi jeg kan bringe flere informationer til Sauber," siger Salo der også skal køre Formel 1 for det schweiziske team.

BB  


Hop til top
Rubinho - Piquet ved alt om det!

Nelson Piquet, brasiliansk verdensmester, har i flere udtalelser hånet Barrichello og fortalt at Rubinho ikke får en fod til jorden hos Ferrari. Men de udtalelser lader Barrichello ikke hænge i luften. "Nelson ved sikkert alt om det, fordi han var holdkammerat da Michael Schumacher begyndte. Han blev godt og grundigt ødelagt, og måtte opgive at køre," giver Rubens igen. Og mon ikke også Piquet er en lille smule misundelig over at Barrichello får chancen for at køre Ferrari?
BB  


Hop til top
Zanardi bliver?

Efter at Darren Manning har skrevet kontrakt med BAR mener flere kilder at Zanardi nu skulle være sikker i år 2000, men det var langt fra sikkert at Williams-teamet ville skrive kontrakt med den 24-årige Formel 3-mester. Alligevel ventes det nu at Zanardi får pladsen ved siden af Ralf Schumacher, på trods af at italieneren ikke dukkede op til tests for BMW, som i stedet blev forestået af Jörg Müller. Williams-teamet har dog endnu ikke udtalt sig om kørervalget. Det menes at det vil koste Williams-teamet 35-40 mio. kroner at købe Zanardi ud af kontrakten.

Dog får Zanardi støtte fra Ralf Schumacher der gerne ser at italieneren bliver et år mere i teamet. "Når jeg hører navne nævnt som muligheder til det andet sæde, er jeg kommen til den slutning at Zanardi er langt den bedste løsning," siger Ralf Schumacher og giver dermed noget tiltrængt støtte til Zanardi. Intet er altså endnu afklaret og Jörg Müller har, på trods af at han ikke har nogen grand prix-erfaring, stadig en mulighed for at få pladsen ved siden af Schumacher.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk