Tyskeren beretter, også med et strejf af nostalgi, om hvordan karrieren og Formel 1 har ændret sig. I interviewet kommer det frem at Michael Schumacher ikke altid har været stillet bedre end sine holdkammerater. "I det store og hele har Eddie og jeg haft ens racere," siger Schumacher men peger på at teamet i nogle tilfælde ikke kunne servicere begge racere med de seneste specifikationer - blandt andet fordi de heller ikke var gennemtestet. Det samme var også gældende hos Benetton, og hans holdkammerat i 1995 får også lidt røg med på vejen. "Herbert beklagede sig i 95 om at han blev forkert behandlet af Benetton. Det var helt forkert - han havde de samme muligheder, men han brugte dem ikke," siger Schumacher om 1995 hvor han for andet år vandt VM-titlen og slog Herbert totalt til vægs.
Interviewet drejede også ind omkring tyskerens kørestil - er det den som gør forskellen på ham og de andre ville Hill vide. "Jeg tror mere at det er metode end det er en stil," siger Schumi og mener at det hele blot drejer sig om at optimere mulighederne i samarbejde med teamet - på den måde får man succes. Kørestilen er da også blevet forandret gennem årene. Mens han var hos Benetton var det altid billedet af en kæmpende Schumacher, hvor armene fløj rundt i cockpittet - nu tager han det lidt mere med ro. Men det er ikke så meget et selvvalgt stilskifte - det er racerne der gjorde forskellen. Benetton-racerne i 1994 og 1995 var svære. "Hvis du havde kørt den racer, Damon så ville du have vidst hvorfor mine arme fløj rundt. På et bestemt punkt var den meget nervøs, men den var også utrolig hurtig," siger Schumacher og peger på at Ferrari'en er mere "afdæmpet". "Min kørestil er ændret, men det hænger sammen med materiellet," konkluderer Schumacher.
Nostalgien dukker op til overfladen da man tager tilbage til tiden før 1994 - de absolut højteknologiske år i Formel 1's historie. De aktive racere - med ABS-bremser, aktivt hjulophæng, tractionkontrol osv. var nemmere at køre. "De aktive raceren kunne man hurtigt sætte op. I dag skal man lave flere kompromisser ved set-up'et," siger Schumacher. Fremtidens racer må ifølge Schumacher gerne være uden de rillede dæk. "Jeg ser ingen grund til at vi ikke kan køre fire eller fem sekunder hurtigere pr. omgang. Vi kender jo alle til sikkerhed osv.," siger Schumacher og peger på at racerne i dag mangler så meget vejgreb at de nemt ryger af banen. De mange ændringer kan til sidst gøre at det bliver sværere at tilpasse sig - og så kan det være at karrieren kommer op til overvejelse, hvilket Hill gav ham ret i - briten nåede aldrig at tilpasse sig de rillede dæk.
Hvor de to kørere i 1994 og 1995 ikke kunne være i lokale sammen - blandt andet efter det belgiske grand prix i 1995 - er gemytterne blevet afdæmpet. "Det var en fornøjelse," sagde Schumacher da interviewet blev afsluttet.