I takt med at pladserne i Formel 1 feltet skrumper ind, og samtidig med at pladserne i de bedre teams er blevet afsat, justerer Luca Filippi sine forventninger til 2011 sæsonen.
"Jeg arbejder seriøst på en plads i Formel 1, eventuelt 'kun' som testkører" - udtaler Luca Filippi der sluttede på 2. pladsen i Grand Prix 2 Asia serien i 2009 - "jeg fungerede som testhører for Honda F1 i 2008, og der viste jeg sammen med mine øvrige resultater, at jeg hører hjemme i Formel 1. Men jeg må være realistisk, og skal jeg være helt fair, så ser det ikke lyst ud i øjeblikket - der er for mange ting der skal falde i hak!"
I 2010 sæsonen deltog Luca Filippi i Auto GP klassen, og han udelukker bestemt ikke at det kan blive her karrieren fortsætter.
"Hvad kan jeg sige, hvis det ikke bliver Formel 1, så bliver det Auto GP. Jeg er allerede langt inde i forhandlinger med flere teams, og er tæt på at kunne underskrive en kontrakt. 2010 var et godt mesterskab, og med den nye TV kontrakt som Auto GP har opnået, samt det samarbejde der skal være med World Touring Car Championship (WTCC) kan det kun blive endnu bedre - det ser jeg frem til" - slutter Luca Filippi.
Glipper Formel 1 drømmen for denne gang, er Luca Filippi altså at finde i Auto GP klassen i 2011, og står det til ham selv, vil han sideløbende også deltage i Grand Prix 2 klassen.
Pirelli har fuld tryk på at få gjordt deres kommende Formel 1 dæk klare til 2011 sæsonen. Romain Grosjean har derfor været i Bahrain på Sakhir banen for at teste de seneste ændringer.
Testen blev dog vanskeliggjort af at der et par gange var sandstorme i området, og at man derfor måtte afbryde og udsætte testarbejdet. Men det lykkedes dog at få gennemført testen omend at den blev forsinket. Forsinkelsen betød at Romain Grosjean ikke kunne at deltage i weekendens løb i Andros Trophy serien.
Han kunne dog straks mærke store forbedringer med dækkene i forhold til den seneste test han kørte.
"Testprogrammet var noget anderledes denne gang med sekvenser af korte og lange kørsler for bedre at forstå de forskellige compounds reaktionsmønstre. Jeg kunne dog med det samme mærke en markant forbedring i forhold til den seneste test på Monza."
Resource Restriction Agreement - RRA - blev indført mens Max Mosley var præsident for FIA. Aftalen blev indført for at få de deltagende teams til at spare på de høje omkostninger der er i Formel 1 klassen. Men det ser ud til at teamene har været forudseende forstået på den måde, at de hurtigt gennemskuede at aftalen ville få en minimal effekt, og derfor ingen problemer havde med at underskrive aftalen.
Det er åbenbart faldet Max Mosley for brystet, og han mener at vide at Red Bull Racing ved det seneste FOTA møde, har bedt om en dispensation for reglen. Angiveligt fordi man har overskredet det budget teamet har i forhold til RRA.
Max Mosley vil tilsyneladende skabe lidt røre i andedammen, for at han udtaler i hvert fald at han er spændt på at se om teamets konkurrenter vil reagere på en eventuel dispensation.
Det skal dog nævnes at det forslag som Max Mosley selv fremlagde, var betydeligt skrappere end det man trods alt blev enige om. Max Mosley synes at Jean Todt der har overtaget præsidentstolen fra ham selv, har gjort det udmærket på de fleste punkter i hans første år som præsident for FIA. Max Mosley er dog spændt på at se om og hvordan Jean Todt vil reagere på blandt andet RRA, som tilsyneladende ikke fungerer efter hensigten.