Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
28.12.1998
 Præsentation af 99 modeller
 Jenkins på pension?
 Ferrari mister sponsor
 Goodyear taber marked
 Frentzen på jagt efter de store
 
26.12.1998
 Mosley vil øge downforcen
 

Hop til top28.12.1998

Præsentation af 99 modeller

Tiden nærmer sig for præsentation af '99 formel 1 modellerne. Fra Benneton forlyder det at de sidste forberedelser er indledt, og at B199 præsenteres lørdag den 16. januar i teamets hovedkvarter i Enstone. Jordan teamet mangler stadig en del forberedelser og har valgt at vente til den 1. februar med præsentationen af Jordan Mugen Honda 199. Også i Ferrari lejren har man valgt en sen præsentation. Ferrari bossen Luca de Montezemelo udtalte for nyligt at "præsentationen af den nye vogn vil ske den 29. januar i det nye Maranello auditorium 'Enzo Ferrari'". Derimod har Stewart teamet valgt at være tidligt ude i år, og præsenterer således deres SF-03 på Autosport International Show den 7. januar.
MBP  


Hop til top
Jenkins på pension?

Fremtiden virker usikker for den tidligere designer hos Stewart, Alan Jenkins. Englænderen skulle have modtaget flere tilbud fra andre teams, men overvejer at gå på pension hvis ikke det rigtige tilbud dukker op. Jenkins blev oplært af John Bernard hos McLaren først i 80'erne hvor han var ingeniør for bla. Alain Prost. Derudover har han designet biler for Onyx og Footwork, inden han blev ansat af Jackie Stewart til at designe SF-01 og SF-02.
MBP  


Hop til top
Ferrari mister sponsor

Ferrari har mistet sponsoren Asprey, som siden Schumachers ankomst har prydet raceren. Det er verdens næstrigeste mand, Sultanen af Brunei, som ejer smykkespecialisten Asprey men alligevel menes Asprey at være i økonomiske vanskeligheder. Sultanen har sagt at Asprey ikke kan fortsætte sponsoratet af Ferrari under nogle omstændigheder. Ferrari leder nu efter en ny sponsor.
NJ  


Hop til top
Goodyear taber marked

Efter beslutningen om at trække sig fra formel 1, har goodyear tabt store markedsandele. En talsmand for goodyears amerikanske hovedsæde indrømmer, at salget er faldet dramatisk i forhold til sidste år. Selv en af goodyears største støtter, Ferrari har droppet Goodyear i deres gaderacere. Goodyear har ikke givet udtryk for, at de agter at gøre noget ved problemet.
NJ  


Hop til top
Frentzen på jagt efter de store

Heinz Harald Frentzen ser optimistisk på fremtiden og betragter kun skiftet til Jordan som et fremskridt i karrieren. Fremfor alt sætter han sin lid til den nye Honda motor i Jordan bilen.

"Vi er for nuværende allerede videre end Williams. Honda er ekstremt motiveret for at bygge den bedste motor af dem alle. I det mindste den med de fleste heste" udtalte Frentzen i et interview til Bild am Sonntag. "Williams kører stadig med en lejemotor. Det kan sagtens vare 2 til 3 år, inden det planlagte samarbejde med BMW bærer frugt."

Selv Patrick Head, Williams tekniske direktør, har indrømmet, i følge Frentzen, at skiftet til Jordan var et skridt fremad. Dertil kommer at den nye racer allerede i de første tests lå mere stabilt end Williams'en gjorde.

Frentzen går udfra, at kampen om VM titelen også til næste år vil foregå mellem McLaren og Ferrari; men giver dog også sit eget team en god chance. "Jeg tror, at vi kan sørge for nogle overraskelser" sagde han og fortsatte: "Vi ses på podiet"

KLH  


 

Hop til top26.12.1998

Mosley vil øge downforcen

FIA Præsidenten Max Mosley har indikeret, at der i øjeblikket undersøges hvorledes man kan øge downforcen på Formel 1 bilerne, så løbene bliver mere spændende at se på.

FIA introducerede i 1998 de rillede dæk, for at få bilerne til at køre langsommere, og for at gøre formel 1 sporten mere sikker. I næste sæson kommer der flere riller i dækkene, og mange her i den forbindelse også udtalt sig om, at FIA nu er gået lidt for langt. Flere kører har også allerede udtrykt deres utilfredshed med de nye dæk, som efter deres mening gør overhalinger en sjældnere end de er idag. Mange kører siger at hvis der kommer mere downforce på bilerne, kommer overhalingerne tilbage til Formel 1.

Det ser endeligt ud til at FIA har fået øjnene op for det, og vil kigge på denne sag. Men det er endnu usikkert om hvornår der tages en beslutning, og om en eventuel regelændring vil komme med allerede fra år 2000 sæsonen.

HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk