"Vi er for nuværende allerede videre end Williams. Honda er ekstremt motiveret for at bygge den bedste motor af dem alle. I det mindste den med de fleste heste" udtalte Frentzen i et interview til Bild am Sonntag. "Williams kører stadig med en lejemotor. Det kan sagtens vare 2 til 3 år, inden det planlagte samarbejde med BMW bærer frugt."
Selv Patrick Head, Williams tekniske direktør, har indrømmet, i følge Frentzen, at skiftet til Jordan var et skridt fremad. Dertil kommer at den nye racer allerede i de første tests lå mere stabilt end Williams'en gjorde.
Frentzen går udfra, at kampen om VM titelen også til næste år vil foregå mellem McLaren og Ferrari; men giver dog også sit eget team en god chance. "Jeg tror, at vi kan sørge for nogle overraskelser" sagde han og fortsatte: "Vi ses på podiet"
FIA introducerede i 1998 de rillede dæk, for at få bilerne til at køre langsommere, og for at gøre formel 1 sporten mere sikker. I næste sæson kommer der flere riller i dækkene, og mange her i den forbindelse også udtalt sig om, at FIA nu er gået lidt for langt. Flere kører har også allerede udtrykt deres utilfredshed med de nye dæk, som efter deres mening gør overhalinger en sjældnere end de er idag. Mange kører siger at hvis der kommer mere downforce på bilerne, kommer overhalingerne tilbage til Formel 1.
Det ser endeligt ud til at FIA har fået øjnene op for det, og vil kigge på denne sag. Men det er endnu usikkert om hvornår der tages en beslutning, og om en eventuel regelændring vil komme med allerede fra år 2000 sæsonen.