Hvis Zoran Stefanovic's team - Stefan Grand Prix - der endnu ikke er bundet af den gældenden Concorde aftale overtager Toyota teamet, kan de også overtage teamets 2010 racer og teste med den hele året, som forberedelse til 2011 sæsonen, med mindre at de får tilladelse til at stille op i 2010 og dermed bliver underlagt 'det testforbud som Concorde aftalen indeholder, men det anses for ret usandsynligt at de får en plads på startgridden allerede i 2010.
"Plan A er at deltage i Formel 1 i 2010, mens plan B er at teste bilen og flere kørere ,og først deltage i 2011" - oplyser Zoran Stefanovic - "vi har allerede kørerne klar, selv om vi ikke vil oplyse hvem de er. Kommer vi ikke med i Formel 1 i 2010, bliver kørerne sat til at teste hele sæsonen - og de kommer til at teste meget!"
En af de muligheder som Stefan Grand Prix har for at komme med i næste års Formel 1 felt, er hvis et af de nye teams ikke når at blive klar, eller ikke kan få samlet det økonomiske fundament som kræves for at stille op i Formel 1 sporte.
Bernie Ecclestone har allerede været 'ude med riven' efter to af de nye teams, som han ikke tro kommer til start, og samtidig sagde han at han forventede et fuldt Formel 1 felt på 24 biler.
De to teams som Bernie Ecclestone tro får sværest ved at være klar til tiden er US F1 og Campos, falder et af disse teams fra, så står Zoran Stefanovic klar med Stefan Grand Prix teamet til at tage pladsen.
Toro Rosso teamet har til deres tidligere racere tildels lænet sig op af Red Bull's racere samt Adrian Newey's store viden, men i udviklingen af STR5 chassiset har teamet måtte stå på egne ben.
Det har blandt andet betydet at medarbejder staben er vokset enormt, da Toro Rosso teamet i 2006 overtig det lille italienske Minardi team havde de 80 ansatte, i dag arbejder der 257 mennesker under Scuderia Toro Rosso.
Giorgio Ascanelli oplyser at en af grundene til det store medarbejder tal er at man fornyligt har ansat yderligere 60 i udviklingsafdelingen, samt yderligere 25 i forbindelse med deres vindtunnel i Bicester (UK).
Udviklingen af Toro Rosso STR5 chassiset er som nævnt nu så langt fremme, at man har været i gang med de første crash tests, eller som Giorgio Ascanelli humoristisk udtaler det:
"Vi overholder tidsplanen, og vi har allerede smadret for 2 millioner €uro!"