Andre klasser


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
29.12.1999
 Audi tester ny superracer
 
27.12.1999
 Dansk succes i Italien
 

Hop til top29.12.1999

Audi tester ny superracer

Audi har offentliggjort et foto af den nye R8R-racer, som Tom Kristensen skal forsøge at køre til sejr i Le Mans 2000, der afvikles i weekenden 17.-18. juni. Der er tale om et foto fra en såkaldt shakedown-test, hvor det primære formål var at checke, at bilen er skruet fornuftigt sammen, så der kan arbejdes videre med den.

Den nye Audi sportsvogn har haft sin debut op til sæsonen 2000. Sidst på eftermiddagen den 23. november førte Audi-køreren Frank Biela den nye roadster - en videreudvikling af Audi R8, som opnåede en tredjeplads i sit første Le Mans - rundt på testbanen i frostvejr. Da Biela kom ud af cockpittet i skumringen, var han begejstret: "Bilen er super. Alt føltes rigtigt lige fra første øjeblik!"

"Raceren er takket være perfekt teamarbejde blevet bygget af Audi Sport på rekordtid, og vi har fået total opbakning fra alle vores samarbejdspartnere," udtaler Audis sportschef Wolfgang Ullrich.

"Vi ville simpelt hen have rullet de første meter i 1999, så vi kan begynde det egentlige testprogram straks fra begyndelsen af det nye år".

Den nye Audis første løb bliver 12-timers racet i Sebring den 18. marts. Med kørere som Tom Kristensen, Christian Abt, Michele Alboreto, Frank Biela, Rinaldo Capello og Emanuelle Pirro har Audi indtil videre tegnet kontrakter med seks ud af de ni kørere, der skal indsættes på Le Mans den 17.-18. juni. Ligesom sidste år bliver Team Joest Racing ansvarlige for de åbne Audi-racere, denne gang dog med en bil ekstra på Le Mans, idet Audi stiller op med ikke færre end tre roadstere i forsøget på at vinde den franske klassiker.

tomkristensen.com

BB  


 

Hop til top27.12.1999

Dansk succes i Italien

Nicolas Kiesa, 21 år - en af de sidste skud på den danske motorsportsstamme er klar til at køre i hjulsporene på Jan Magnussen, Jason Watt og også Kristian Kolby - de danske talenter er stadig på vej frem i rækkerne. Nicolas Kiesa var før juleferien i Italien for at teste for Benettons Formel 3-juniorteam og det er virkelig blevet en succes. Formel-1.dk har som de første på nettet nu mulighed for at præsentere billeder fra testen.

Kiesa I samtale med Benetton-mekaniker

Testen gik ifølge Kiesa utrolig godt, og det var en helt usædvanlig oplevelse, og chancen for at blive en del af et Formel 1-team er helt unik for en ung kører. Benettons juniorteam har haft stor succes med deres juniorkørere og var blandt andet dem der bragte Jarno Trulli frem til Formel 1 - italieneren var faktisk så god at han gik fra det italienske Formel 3 direkte til Formel 1. Nicolas er af mange eksperter - ikke kun danske - udset til at være et af fremtidens helt store kørere. Danskeren blev af det feterede motorsportsblad Autosport kåret til den bedste kører i den engelske Formel Ford-serie hvor danskeren var totalt dominerende. Nu hedder næste trin på motorsportsstigen Formel 3 - og det bliver efter alt at dømme i England.

Kiesa i gang med testen

Dermed er ringen for de danske kørere efterhånden sluttet - Kolby rykker fra Formel 3 til Formel 3000, og Kiesa er nu den næste dansker til at føre de danske motorsportstraditioner videre i det engelske. Der bliver konkret ført forhandlinger med Benetton og det ventes at Kiesa får hele "pakken" hvilket vil sige de oversøiske løb samt de fællles-europæiske Formel 3-løb.

Klar til kamp - Kiesa klar til at rulle ud af pitten

Næste trin i raketten vil derefter være videre til Formel 3000 hvor Benetton også er repræsenteret ved Astromega. Vi glæder os her på formel-1.dk over at det går godt for de danske talenter og vi vil i fremtiden forsøge at dække de unge danskeres færden.

Arbejdspladen i år 2000 - det kan det meget vel blive!

Teksten er skrevet af Benjamin Bredahl - en stor tak til det store arbejde Malene Munkholm har gjort for at skaffe billederne og til Nicolas Kiesa for at måtte vise de skarpe skud fra engangskameraet.

MEL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk