Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
29.12.2000
 Ferraris testplaner i januar
 
28.12.2000
 Så er det frem med penslerne!
 Problemer for Formel 1-ejer
 Barrichello blæser til angreb
 Montezemolo - Todt forlader os ikke
 Hockenheim forkortes
 

Hop til top29.12.2000

Ferraris testplaner i januar

Ferrari er klar til at teste videre mod 2001-sæsonen, hvor teamet igen tager turen til Spanien for at teste.

Teamet er booket til at skulle teste på Jerez fra den 15. til 17. januar og igen fra den 21. til 24. i Barcelona. Her vil teamet have alle tre kørere i aktion - Michael Schumacher for første gang siden det malaysiske grand prix, samt Rubens Barrichello og Luca Badoer.

Teamet vil, udover at forberede forskellige nyskabelser til 2001-raceren, fortsætte med at teste dæk for Bridgestone. Tiderne er hen over vinteren blevet barberet markant ned, så dækkrigen er brudt ud.

Forinden at Ferrari trækker i arbejdstøjet tager de til den traditionelle PR-tour for Marlboro ved skisportsstedet Madonna di Campiglio.

BB  


 

Hop til top28.12.2000

Så er det frem med penslerne!

Nu er det nemlig tid til at tænke sig til hvordan Formel 1-gridden ser ud anno 2001. Hvem kører i hvilken farve?

Ingen af de 11 teams har præsenteret deres nye racere, eller sponsorer. Én ting er dog sikkert! Ferrari er fortsat rød. Men Luca di Montezemolo har løftet sløret lidt ved at sige at der nok kommer lidt mere hvidt på raceren, så Marlboro får større eksponering.

Hos McLaren skal vi nok heller ikke forvente de helt store ændringer - de fortsætter med West og under betegnelsen sølvpilene. Hos Williams er der dog mulige ændringer på vej. De vil meget gerne tegne raceren mere blå - til glæde for BMW, selvfølgelig. Problemet er dog at raceren med de sorte farver slår godt igennem på TV! Så er der Benetton - og her er der jo tradition for at hele farvepalletten kommer i sving. Men også her bør det være den lyseblå farve der træder igennem. Dog kan der komme lidt mere gult på raceren. Teamet er som bekendt købt af Renault - men vi kan sandsynligvis først forvente at se raceren i Renault-gult en gang i 2002.

Et team der dog forbliver gult, er Jordan. Også her vil der kommer mindre modificeringer, men så kan vi da stadig se Jordan-racerne. Grøn er håbets farve, og Jaguar håber på større succes i 2001. Selvfølgelig fortsætter de med 'british racing green'. Prost - ja, de bør fortsat være blå. Men der kan komme lidt nye farver på raceren, som gør at PSN - deres nye sponsor bliver glad. BAR kan blive det hvide team - de må stadig ikke lave deres stunt med at farve i to farver. Hvem ved - måske bliver det 555's tur i år, så BAR-raceren bliver blå og gule...

Sauber præsenterer deres racer sidst i januar, og her skal vi nok også forvente at vi får en blåtonet racer at se. Teamet har endnu Red Bull med som sponsor, og raceren fremtræder meget pænt. Arrows er det orange team - det er jo også navnet på deres hovedsponsor, så er det ikke nærliggende.

Til sidst er der så også lige Minardi. Indtil videre er den helt gennemsigtigt. Der er ingen sponsorer og intet er på plads, så enten bliver racerne usynlige (kommer ikke til start) eller også bliver det et kludetæppe af 117 forskellige sponsorer.

En ting er dog rimeligt sikkert - racerne ligner ikke hinanden forfærdeligt meget - til glæde for tilskuere og kommentatorer! Vi venter med spænding på farveladen anno 2001.

BB  


Hop til top
Problemer for Formel 1-ejer

EM.TV, som ejer 50% i SLEC, holdingsselskabet der ejer Formel 1, er ude i en større krise.

Det tyske politi undersøger multimedievirksomheden, som blandt andet inden for de seneste par måneder har forsøgt at sælge Formel 1-aktierne. Derfor har det været en urolig juleferie for EM.TV.

Politiet er nået så langt at de har udformet en anklage mod firmaet på grund af forskellige lovovertrædelser, samt insinderhandel. Kursen på EM.TV's aktier har i den seneste tid raslet ned - og har siden marts måned hvor den toppet, tabt sin værdi godt 20 gange...

BB  


Hop til top
Barrichello blæser til angreb

Rubens Barrichello forventer sig meget af den kommende sæson. Han forventer at kunne matche Michael Schumacher bedre - og han er sulten efter sejre.

Så derfor blæses der til totalangreb fra første færd. Han tror på at Ferrari vitterlig kommer til at stille ham lige med Schumacher - og det var han sådan set også i 2000. Ferrari havde dog en første-A og B-kører...

Men det bliver anderledes i 2001. Han har direkte bedt teamet om at stille ham lige med tyskeren, for at han kan give sit bedste, og få sin chance i VM. Om det så bliver givet ham, må vi vente og se. En ting er dog sikkert - viljen til sejren har han stadig. "Jeg vil vinde med det samme - fra det første grand prix. I min første sæson med Ferrari havde jeg som mål at få mellem 50 og 60 point. At have fået 62 point er allerede en succes," mener brasilianeren. Med til historien hører dog også at han sad i en yderst holdbar racer, og McLaren og Ferrari konsekvent delte de fire første pladser mellem sig.

Men han vil have mere. "Nu vil jeg gerne vende 6-tallet til et 9-tal og så få 92 point. Mesterskaber er blevet vundet med mindre," siger han og forsøger at fremstille sig selv som en kandidat til VM-titlen.

BB  


Hop til top
Montezemolo - Todt forlader os ikke

Efter at Jean Todt har luftet sine planer for fremtiden, som blandt andet indeholder et muligt farvel til Ferrari, er kampen gået ind for at beholde franskmanden.

Derfor har Luca di Montezemolo kørt sig i stilling. Han anser Todt som værende en af de vigtigste personer i Ferraris VM-comeback. "Han bliver hos os - det kan du være sikker på," siger Ferrari præsidenten direkte. "Todt har ret i det han sagde om at vi ikke har talt om fremtiden, men det vil vi gøre i de kommende få uger. Teamets styrke kommer fra dets stabilitet. Jeg har gjort meget for at bevare den stabilitet, og jeg vil gøre alt i min magt for at opretholde det i fremtiden," siger Luca di Montezemolo.

Altså er jagten på Todt gået ind - og mon ikke en større lønforhøjelse vil få Todt til at blive. Meget kan tyde på det - der er mange, også udenfor Formel 1, der gerne vil have fat i franskmanden. "Headhunterne summer om Ferrari og giver tilbud til vores bedste folk. Vi har allerede mistet to," siger di Montezemolo dog uden at ville sætte navne på hvem det har været.

BB  


Hop til top
Hockenheim forkortes

Den måske hurtigste F1 racerbane forkortes og bliver til en mere traditionel bane. Enterprisen er færdig og de sidste godkendelser mangler nu bare.

Hockenheim-Ring får mobile tribuner nye toiletter, kiosker forbedret camping pladser. Banen forkortes fra 6815 til 4500 meter til gængæld 20% flere siddepladser til ca. 120.000 pladser.

Hele herligheden koster 60,1 millioner D-Mark og forventes at stå færdigt juni 2002 Banen blev grundlagt i 1932 og følgende sving er historie: Ostkurve, Jim Clark kurve og Senna kurven.

Thomas Bonde

XT  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk