Ralf Schumacher giver efterhånden også selv udtryk for at han nok ikke kommer til at køre i Formel 1 i 2008. Kontrakten med Toyota blev ikke forlænget, og en test hos det "nye" team Force India var nærmest en fiasko. Storebror Michael frarådede Ralf at lave aftale med Force India, men hvad så?
Til et tysk medie har Ralf Schumacher blandt andet udtalt følgende:
"Som det ser ud nu, holder jeg pause fra Formel 1 i 2008. Jeg har haft 3 vanskelige år hos Toyota, og for mig at se er Force India teamet ikke det rigtige sted for mig. Teamet skal starte fra nul, så det er udelukket."
"Det er dog muligt at jeg kan vende tilbage i 2009, men det bliver ikke let. Formel 1 venter ikke på nogen."
Ralf Schumacher udtrykker i samme interview, at det ser ud til at han holder et sabbat-år fra Formel 1, men vil ikke udelukke at han måske kommer til at køre i en anden klasse. Mulighederne skal undersøges. Han angiver dog intet i retning af hvad det eventuelt kunne være.
Det skulle være ganske vist, at Adrian Sutil sidder i det ene af Force Indias Formel 1 sæder i 2008 sæsonen. Men kampen om at få det andet sæde bliver tættere og tættere næsten for hver dag der går. Flere kørere kæmper for at få sædet.
Giancarlo Fisichella er en af de kørere som har bragt sig selv i stilling til det ledige sæde hos Force India. Det er dog ikke givet at den efterhånden aldrende italiener kan sikre sig sædet. Dog står han med et par fordele. Han har testet for teamet, han kan komme med en stor erfaring og ikke mindst en stor pose penge. Flere medier nævner i disse dage, at Giancarlo Fisichella øjeblikket har garantier for godt € 10 millioner.
En af de nærmeste konkurrenter til sædet, Roldan Rodriguez, er spået at have lige så mange penge i hånden i øjeblikket. Desuden er der alvorlige bejlere til sædet personificeret i form af Vitantonio Liuzzi og Christian Klien. Det er ikke sikkert at de kan bidrage med ligeså mange penge, men de har den fordel i hvert fald i forhold til Roldan Rodriguez, at de har Formel 1 erfaring. Det kan faktisk gå hen og blive ret interessant at se hvordan Force India vil foretage deres udvælgelse.
Kvalifikationen har været debateret meget i de senere år. Kvalifikationen har også været udsat for en del ændringer, og nu sker det igen. Dog er det kun tiderne i formatet som ændres. Q3 har været meget udskældt idet man har brugt det meste af tiden til kun at brænde benzin af i forhold til den strategi der er valgt til selve løbet.
Starttidspunktet forbliver det samme, altså kl. 14,00 lokal tid. Men så kommer den første ændring. Q1 vil fremover køres fra kl. 14,00 til 14,20 altså en forlængelse på 5 minutter. Det sker af primært af en årsag. Det var meningen at feltet skulle udvides til 24 biler. Det sker dog sandsynligvis ikke i 2008, da Prodrive F1 har trukket sig. Her er det så meningen at de 7 langsomste biler ikke får lov til at forsætte. Dog har FIA ændret dette da Prodrive F1 trak sig. Nu bliver det som tidligere de 6 langsomste biler der ikke får lov til at forsætte. Idet øjeblik der kommer flere biler i feltet, går man automatisk tilbage til at fjerne de 7 langsomste biler.
Med start kl. 14,27 så forbliver Q2 uændret på de 15 minutters varighed. Igen fjernes de 7 langsomste biler - eller 6 biler hvis feltet "kun" består af 22 biler.
Kl. 14,50 åbnes der så for Q3 med de resterende 10 biler. Her er der så dømt decideret kvalifikationsrace. Der er ikke plads til den kedelige og langsommelige afbrænding af brændstof. Det er lige på og hårdt. Og tak for det. Q3 er dermed nede på at vare 10 minutter.
Efter hver kvalifikationsrunde bliver de satte tider på de tilbageværende biler slettet, således at man starter på en frisk. Akkurat som man har kendt det i 2007.