Max Papis sluttede dette års CART mesterskab på en flot 6. plads, men på trods af den fine placering så står han i øjeblikket uden en kontrakt for 2002 sæsonen.
Papis har i den forbindelse bedt sin manager om at se på mulighederne i Premier 1 serien og specielt på mulighederne med et evt. samarbejde med AC Milan.
Det er meningen, at Martin Thake skal bruges som konsulent i forbindelse med etableringen af nye baner, så områder som sikkerheden er i top med det samme, samtidig med at han vil give gode råd omkring banedesign, så banen både bliver sikker og giver muligheder for overhalinger.
Martin Thake er glad for jobbet, og har tidligere været en del af CART sikkerhedsteam, der er til stede ved løbene, og i et konsulentfirma, og siger om fremtiden, at:
"Med tre nye events til næste år (Montreal, Mexico City og Denver) og flere kommende baner i fremtiden, så får vi alle en travl tid foran os."
Michael D. Larsen
CART.DK
Nygaard og Jespersen vil drive teamet ud fra filosofien om at alle skal koncentrere sig om det de er bedst til. d.v.s. at de to tager sig af markedsføreing både af team og kørere og kørerne skal så "bare" teste og køre løb. Lidt samme koncept som under Team Brask.
Primusmotor og køreteknisk chef i teamet er Kurt Thiim.
Teamet råder i øjeblikket over to Formel Renault 2000 racere, en helt ny model samt en brugt racer der er importeret fra Sverige.
Den sidste racer bliver bestilt hos Tatuus i Italien, når de sidste sponsor aftaler er på plads.
Til at køre de tre Formel Renault 2000 racere har teamet skrevet kontralt med Tom Pedersen og Robert Björkmann som begge har deltaget i denne klasse i 2001 sæsonen, samt Allan Berndt som kommer fra Formel Ford 1800 klassen.
Jan Jespersen udtaler til Motorsporten.DK:
"Vi ser Formel Renault klassen som en god exponent for vore sponsorere og en klasse som er et godt springbrædt for de formel kørere som vil videre i motorsporten. Det er planen at vi vil deltage i det Danske Mesterskab samt Nordisk Mesterskab i 2002 sæsonen, og hvad det bliver til herudover er noget som økonomien afgør. Vi vil ikke gå ind i klassen med de store armbevægelser, men mener dog at en eller flere placeringer i toppen af klassen er mulig med den kørerbesætning."
Det er i hvert fald det som Opel håber bliver tilfældet med den nye 16V-motor, der bliver placeret i den nye Dallara 3/02-chassis. Indtil videre har Opel haft meget god fod på det tyske mesterskab, hvor det er blevet til 164 sejre og ni mesterskaber - det seneste kom her i år hvor Toshihiro Kaneishi sikrede sig mesterskabet. Renault, Toyota og Honda er også involveret i det tyske Formel 3-mesterskab.
Men nu er de færdigkopierede bånd endelig kommet retur og er klar til salg. Og de utålmodige rallyentusiaster kan glæde sig til et bånd, som er lidt anderledes end de øvrige i Rally 2001 serien.
Hvor de andre bånd har budt på en masse korte indslag, består dette bånd i stedet af to store sektioner, som er brudt af nok et besøg hos en dansk rallykører. Denne gang kigger vi indenfor hos et af de nyere navne i dansk rally, nemlig John Rasmussen.
Der lægges ud med årets sidste DM-rally på Fyn. Der skal stadig findes Danmarksmestre i gruppe N og gruppe H. Samtidig skal der også findes en helt ny generel vinder, eftersom Mulvad valgte ikke at stille op. Det blev rallyet nu ikke mindre spændende af. Både generalsejren og begge mesterskaber blev først afgjort på de sidste par hastighedsprøver i et rally, som bød på overraskende megen spænding.
Til sidst på båndet råder Race Media bod på et lille løftebrud. Det var meningen at alle bånd i Rally 2001 serien skulle slutte af en pæn portion onboard-optagelser. Men kameraholdene har fået så mange gode billeder i kassen i årets løb, at det kun er blevet til korte glimt fra vore onboard-kameraer. Selv om der midt på året blev udgivet et onboard-special bånd udelukkende med onboard-optagelser, så ligger Race Media stadig inde med massevis af optagelser, som aldrig er blevet vist. De er blevet kigget igennem og de bedste sekvenser er udvalgt til at afslutte sæsonen.