Den unge østriger, Christian Klien, overtager Justin Wilson sæde hos Jaguar. Dermed er Justin Wilson fri til at søge andre steder hen. Jaguar ville gerne have beholdt ham som testkører, men det tillader det nye reglement ikke. Justin Wilson har nemlig i den seneste sæson kørt mere end de 6 Grand Prixer som reglementet tillader. Til gengæld er der én som vil tage imod Justin Wilson med åbne arme. Det er Paul Stoddart, teamchef Paul Stoddart, Minardi.
Paul Stoddart:
"Jeg er ret optimistisk om at det lykkedes at beholde Justin i Formel 1. Jeg har været i dialog med Jaguar, men det er dog for tidligt at komme med udmeldinger om vores samtaler. Jeg vil være stolt over at kunne få Justin tilbage til teamet, men kun hvis en fornuftig økonomisk aftale kan lade sig gøre. Han havde et fantastisk forhold til alle i teamet da han var hos os."
Da Jaguar offentliggjorde at valget var faldet på Christian Klien, stod det selvfølgeligt klart for alle at der nu kun kunne være tale om et sæde hos Jordan eller Minardi. Justin Wilson siger selv at han ikke vil have noget mod at komme tilbage til Minardi.
Justin Wilson:
"Jeg har ingen problemer med at tage tilbage til Minardi. Det er skuffende at jeg ikke kan forsætte hos Jaguar i den kommende sæson, men der er intet man kan gøre, undtagen hvis man har et stort firma i ryggen som er villig til at betale et meget stort beløb for dig. Det handler ikke altid om at være den hurtigste. Jeg vil meget gerne blive i Formel 1, men måske vil jeg også kigge efter noget andet. CART i USA kunne være en god mulighed også, og det er da også noget vi har tænkt på i den senere tid."
Det er dermed ikke 100 % sikkert at Justin Wilson forsætter i Formel 1, dog er det dét hans hjerte banker for. Det ligger yderligere pres på Nicolas Kiesa og hans bagmænd for at skaffe de nødvendige penge til at kunne købe sig til et sæde igen. De har dog ikke opgivet endnu, muligheden er stadig åben om end den er blevet mindre i de seneste døgn.
En dommer i Sao Paulo var i sidste måned så flink at forbyde det brasilianske Formel 1 Grand Prix pga. pengemangel. Han mente at et underskud, som banen har kæmpet med i de senere år pga. Formel 1 arrangementet, ville dræne byens pengekasse alt, alt for meget, og at det vil gå for hårdt ud over skatteborgerne. Denne dom er nu omstødt eller rettere annulleret af en højere instans.
Sergio Coimbra Schmidt fra Sao Paulos dommerkontor har annulleret den tidligere afgivne dom. Men det er ikke helt uden betingelser. De lokale myndigheder vil overvåge Grand Prix'et og især det økonomiske aspekt for afviklingen af Grand Prixet.
Sao Paulos sportsminister, Nadia Campeão, siger til en brasiliansk avis:
"Selvfølgelig skal vi have et Grand Prix. Vi håber på at vi kan få fornyet vores aftale med yderligere 4 til 5 år. Vi har allerede forsvaret vores sag i retten og har fremvist en række ting som er til fordel for Sao Paulo, hvilket også har været et krav fra den offentlige anklager."
Man har nu næsten et år til at få alle forberedelser bragt på plads, også de økonomiske, inden det næste brasilianske Grand Prix løber af stabelen. Grand Prixet er flyttet fra marts måned til oktober måned.
Hos McLaren kan man glæde sig. Den nye racer har bestået FIAs obligatoriske crashtest, og dermed er vejen banet for at man kan indsætte raceren i Grand Prix'erne. Der var snart ikke det der ikke var galt med MP4-18'eren. Men fejlene er rettet til den nye model, så nu mangler "kun" alle de nødvendige tests.
Martin Whitmarsh:
"Vi vil afholde tre fulde tests inden jul. Og ja, jeg mener at vi kommer til Melbourne rimeligt godt forberedt."
McLaren har også skabt noget andet i den nye racer som måske vil forbløffe nogen. Man kan nemlig skifte motoren i løbet af meget kort tid. Men hov, det må man ikke ifølge det nye reglement. Nej og jo alligevel. Hvis en kører får en anden alvorlig defekt på hans bil end netop motoren, så skifter han selvfølgelig til reservebilen. Hvis man nu forestiller sig at der ingen motor er i den, så er vejen banet for at mekanikerne lynhurtigt tager motoren ud af den ene bil og lægger den i den anden. McLaren har lavet en konstruktion i bilen i samarbejde med Mercedes så motoren kan skiftes utroligt hurtigt.
FIA har forbudt en ny type dækvarmere til brug i specielt Formel 1. Designeren Stuart Hepworth har ellers tænkt sig om og fundet på at en ny type dækvarmere da lige måtte være noget for alle teams. Den type man bruger nu er af en gammel oprindelse i de kredse. Mere end én snes år har den nuværende type på bagen. Ulempen ved de nuværende dækvarmere er, at det tager op til godt et par timer inden et dæk er ordentligt gennemvarm. Det skulle Stuart Hepworths opfindelse have rådet bod på. Ifølge de oplysninger som Stuart Hepworth er kommet med, tager det mindre end 10 minutter før fælg og dæk er varmet igennem.
Ideen til hans opfindelse kommer egentligt fra mikrobølgeovne. Princippet er simpelthen at bruge mikrobølger til opvarmningen. Men det har altså ikke kunnet friste FIA og heller ikke andre. Ifølge en unavngiven talsmand fra FIA, er ideen blevet afvist pga. for høje fragtomkostninger, og det skulle være kommet fra flere teams.
"Det er et forbud som kommer som ønske fra flere teams ved et FIA Formel 1 kommissionsmøde. Den væsentlige årsag til forbuddet er at forhindre øgede luftfragtomkostninger."
Såvidt FIA. Stuart Hepworth er selvfølgelig ikke glad for forbuddet som han mener, er helt hen i vejret. Ifølge Stuart Hepworth er hans ide billigere i brug end de nuværende dækvarmere. Og samtidig er opvarmningstiden reduceret ganske betragteligt. Ideen skulle være udviklet i samarbejde med to teams og en af dækleverandørerne. Hvilke teams og hvilken dækleverandør der er tale om, er ikke oplyst.