Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
30.12.1998
 Vi leder efter Häkkinen´s Lotus
 Peugeot vil gøre det bedre
 
29.12.1998
 Coulthard og The Saltire
 

Hop til top30.12.1998

Vi leder efter Häkkinen´s Lotus

Team Lotus tilbyder £5.000 i dusør. Dette er et forsøg på at få en af de gamle Lotus'er tilbage - Bilen som det drejer sig om er Lotus 102B som blev kørt af Mika Häkkinen. Bilen er blevet stjålet fra en garage i Norfolk, for 4 år siden, og interessen for at finde den, er steget meget siden finnen blev verdensmester i formel 1. Bilens værdi er også steget væsentligt, og er i øjeblikket vurderet til en værdi på omkr. £100.000.

"Det er jo ikke en helt almindelig gadebil. Tyvene har været nød til at have en Lastbil, og ca. 10 mand til at løfte den derop " siger David Hunt, managing director for Team Lotus. "Jeg tror at det er en rig samler som har den." Der er kun bygget 4 Lotus 102B chassis.

HVJ  


Hop til top
Peugeot vil gøre det bedre

Prost teamets motorleverandør Peugeot, har besluttet at de vil arbejde tættere sammen med Prost teamet, for at forhindre endnu en katastrofe sæson. i 1998 lykkedes det kun at få 1 point i konstruktørenes mesterskab. 'Vi er nød til at arbejde tættere sammen med Prost teamet, for at sikre os at motor og gearbox passer bedre sammen med chassiet,' udtaler Peugeot Sport Direktør Corrado Provera. 'Formel 1 erfaring viser at en motor ikke kan vinde løb, hvis den ikke passer perfekt ind i chassiset.' Han til føjer ydre mere at, at der vil komme mange ændringer på motoren genne 1999 sæsonen, 'Peugeot Sport vil i 1999 komme med væsentligt flere evolutioner af A18 motoren end i 1998. Der vil komme mindst 5 versioner af motoren igennem den kommende sæson, i stedet for de 4 der kom i år.' Prost og Peugeot kæmpede i sidste sæson med mange gearkasse problemer, men disse problemer er løst til den kommende sæson. Forholdet mellem de to parter nåede kogepunktet i sidste sæson, og rygterne svirrede om at Peugeot ville trække sig ud af F1, på grund af de dårlige resultater.
HVJ  


 

Hop til top29.12.1998

Coulthard og The Saltire

McLaren køreren David Coulthard vil have eneret på at bære St Andrew's korset på sin hjelm. Hvis dette lykkedes, vil han nægte alle andre skotske kørere at bruge samme farver på deres hjelme.

De Skotske kører som der kunne være tale om i den nærmeste fremtid ,er Dario Franchitt og Andrew Kirkaldy. De er nød til at finde alternative farver til deres hjelme, hvis Coulthard lykkedes med at få sit krav igennem. John Cleland, manden der introducerede "the Saltire" i professionel motorsport, for mere end 20 år siden, siger, at han synes at Coulthard skal slappe en lille smule af, med den slags krav.

Cleland tilføjer, "Hvad er David's problem? Jo flere hjelme med "the Saltire" i formel 1, jo bedre. Jeg var den første der brugte "the Saltire" på min hjelm, og jeg kunne ikke drømme om at forbyde andre Skotter at bruge det på deres hjelm. Jeg er ikke nationalistisk i politisk forstand, men jeg er fan. stolt over at være skotte, og det ønsker jeg bare at alle skal se. David skulle tage at slappe lidt af, og lade de unge Skotter "fly the flag"."

Kilder siger, at hele sagen er opstået på grund af penge. Coulthard har sin egen merchandise kollektion, som inkludere baseball caps, T-shirts og polo shirts, og alle disse ting er udstyret med hans logo - a Saltire-bedecked hjelm og en autograf.

Coulthard siger: "Merchandise, er meget vigtigt i Formel 1. Jeg har benyttet "Saltire" siden jeg var 11 år, og nu kan man sige det på den måde, at få mit hjelm logo, er som at få min autograf. Nogle vil nok synes at dette her er en skør sag, men sådan er det bare."

Franchitti siger, "Det var måske en meget god idé, hvis David og jeg satte os ned og snakkede om de her ting. Jeg ønsker i hvert fald ikke at udtale mig om denne her sag, lige nu"

HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk