"Det er jo ikke en helt almindelig gadebil. Tyvene har været nød til at have en Lastbil, og ca. 10 mand til at løfte den derop " siger David Hunt, managing director for Team Lotus. "Jeg tror at det er en rig samler som har den." Der er kun bygget 4 Lotus 102B chassis.
De Skotske kører som der kunne være tale om i den nærmeste fremtid ,er Dario Franchitt og Andrew Kirkaldy. De er nød til at finde alternative farver til deres hjelme, hvis Coulthard lykkedes med at få sit krav igennem. John Cleland, manden der introducerede "the Saltire" i professionel motorsport, for mere end 20 år siden, siger, at han synes at Coulthard skal slappe en lille smule af, med den slags krav.
Cleland tilføjer, "Hvad er David's problem? Jo flere hjelme med "the Saltire" i formel 1, jo bedre. Jeg var den første der brugte "the Saltire" på min hjelm, og jeg kunne ikke drømme om at forbyde andre Skotter at bruge det på deres hjelm. Jeg er ikke nationalistisk i politisk forstand, men jeg er fan. stolt over at være skotte, og det ønsker jeg bare at alle skal se. David skulle tage at slappe lidt af, og lade de unge Skotter "fly the flag"."
Kilder siger, at hele sagen er opstået på grund af penge. Coulthard har sin egen merchandise kollektion, som inkludere baseball caps, T-shirts og polo shirts, og alle disse ting er udstyret med hans logo - a Saltire-bedecked hjelm og en autograf.
Coulthard siger: "Merchandise, er meget vigtigt i Formel 1. Jeg har benyttet "Saltire" siden jeg var 11 år, og nu kan man sige det på den måde, at få mit hjelm logo, er som at få min autograf. Nogle vil nok synes at dette her er en skør sag, men sådan er det bare."
Franchitti siger, "Det var måske en meget god idé, hvis David og jeg satte os ned og snakkede om de her ting. Jeg ønsker i hvert fald ikke at udtale mig om denne her sag, lige nu"