Det lykkkedes ikke i denne omgang at få kabalen til at gå op for Alonso så han næste år var Ferrari-mand, men det betyder ikke at arbejdet med at komme til teamet er blevet sat i bero. Rygterne i den italienske presse mener at vide at Alonso har lavet en forhåndsaftale med Ferrari fra 2011. Derudover er der kommet yderligere pres på Kimi Raikkonen for at skulle performe i 2009 hvis finnen skal have en fremtid. Det menes at 2007-verdensmesteren tjener tre gange så meget som Felipe Massa som i år var tættere på at hente VM-titlen end sin holdkammerat.
Både Massa og Raikkonen er dog sikre et godt stykke tid endnu, da Ferrari har de to kørere på kontakt i både 2009 og 2010. Men herefter åbner det nok op for at der kommer nye kørere til. Og det passer jo så meget fint med at Fernando Alonso i samme periode også har en kontakt med Renault - så 2011 byder nok op til en større rokade. Men der er stadig lang tid til...
Henne i Japan især, har Jarno Trulli ifølge rygter været sat udenfor hos Toyota teamet. Angiveligt skulle test- og reservekøreren, Kamui Kobayashi, overtage hans sæde, men det afviser Jarno Trullis manager, Lucio Cavuto.
Netop ifølge Lucio Cavuto så er det rygter der især er opstået på internettet og der er ikke hold i disse rygter. Til flere medier har Lucio Cavuto udtalt, at rygterne er totalt grundløse og uden hold med virkeligheden. Nogle mennesker er måske misundelige på Jarno Trullis karriere.
Hverken Jarno Trulli eller Panasonic Toyota teamet har reageret på rygterne. Måske igen en af mange nytårsænder der flyver forvildet rundt især i Formel 1.
For første gang i et halvt århundrede vil der i 2009 ikke blive kørt Formel 1 Grand Prixer i nordamerika. Lidt en mærkelig følelse for så vidt, da det ellers er her at mange af bilproducenterne og motorkonstruktørerne menes at have et stort potentielt marked, men sådan er det i hvert fald i 2009.
Det betyder dog ikke at Formel 1 feltet ikke vender tilbage. Og skal man tro McLaren chefen Ron Dennis, så er det kun et spørgsmål om tid inden man vender tilbage til det nordamerikanske kontinent.
Ifølge ham er det mere et spørgsmål om hvornår end hvis.
"Ingen skal gå og tro at vi har vendt nordamerika ryggen. Vi skal bare have fundet en model der virker der, men det er bare ikke lykkedes endnu. Det er slet ikke opgivet, og hvis alt går vel, er vi tilbage igen indenfor en treårig periode."
Der er i perioder forhandlinger med flere arrangører og flere baner har været nævnt. Der er ingen tvivl om at især de store bilfabrikker der er involveret i Formel 1, hellere end gerne vil køre også i USA og Canada. Det er et enormt marked med rundt regnet 300 millioner indbyggere. Altså et temmelig stort marked.
Mecachrome som blandt andet er med i udvikling og produktionen af Renaults Formel 1 motorer samt motorerne til GP2 klassen, har en yderst tom pengekasse. Så tom at man nu er gået rettens vej og indgivet det der vel svarer til en betalingsstandsning. Dette for at forhindre kreditorer i at komme for tæt på indenfor en vis tidsfrist.
Reglerne på dette område er en del anderledes i Montreal i Canada hvor Megachrome har til huse. Mecachrome præsidenten Christian Jacqmin siger at det indtil for ganske kort tid siden så ud til at man kunne videreføre Megachrome, men at situationen nu ser helt anderledes ud. Man vil dog stadig bestræbe sig på at se på mulighederne for at kæmpe sig igennem krisen. Han indrømmer dog at det ikke ser ret godt ud.