Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
4.12.1997
 Træningstider fra Barcelona 4.12
 
3.12.1997
 Træningstider fra Barcelona 3.12
 Endnu et år til Verstappen
 Sauber fortsætter med Goodyear i '98
 

Hop til top4.12.1997

Træningstider fra Barcelona 4.12

3. testdag på banen i Barcelona var endnu en understregning af, at Benetton med de to unge kørere Giancarlo Fisichella og Alexander Wurz skal tages meget alvorligt i 1998. Lovende ser det også ud for McLaren, der med Bridgestonedæk igen i dag var blandt de hurtigste. Jacques Villeneuve var hurtigst blandt de kørere, som testede med '98-specs.

For Tom Kristensen var torsdagen desværre ikke opmuntrene. Han havde den tvivlsomme ære, at være dagens langsomste på Catalunya. Dermed er der ikke meget der tyder på, at Tom bliver nødt til at bryde STW-samarbejdet med Honda til fordel fra et formel 1 sæde hos Minardi.

Ialt 13 kørere fra 6 forskellige teams var på banen idag, og det gav følgende tider:
Barcelona test
Torsdag 4. dec. '97
Nr.NavnTeamTidModel
1 Alexander Wurz Benetton 1:19,79 1997
2 David Coulthard McLaren 1:19,86 1997
3 Mika Hakkinen McLaren 1:20,28 1997
4 Giancarlo Fisichella Benetton 1:21,10 1997
5 Noberto Fontana Sauber 1:21,72 1997
6 Jacques Villeneuve Williams 1:23,94 1997/98 spec
7 Johnny Herbert Sauber 1:24,54 1997/98 spec

 

Hop til top3.12.1997

Træningstider fra Barcelona 3.12

Ialt 15 kørere fra 7 forskellige teams var på banen idag, og det gav følgende tider:
Barcelona test
Onsdag 3. dec. '97
Nr.NavnTeamTidModel
1 Giancarlo Fisichella Benetton 1:19,82 1997
2 David Coulthard McLaren 1:20,34 1997
3 Alexander Wurz Benetton 1:20,43 1997
4 Mika Hakkinen McLaren 1:20,74 1997
5 Noberto Fontana Sauber 1:22,84 1997
6 Pedro Paolo Diniz Arrows 1:23,92 1997
7 Jacques Villeneuve Williams 1:24,01 1997
8 Johnny Herbert Sauber 1:24,25 1997/98 spec
9 Heinz-H Frentzen Williams 1:24,60


Hop til top
Endnu et år til Verstappen

Ken Tyrrell annoncerede i dag at Jos Verstappen som ventet bliver Tyrrells førstekører i 1998. Nu hvor det står klart, at Tyrrell ophører som selvstændigt team ved udgangen af 1998 ønsker man så vidt muligt at slutte med maner. Med den målsætning regner Ken Tyrrell med at Jos Verstappen er den bedste løsning for holdet.
Tyrrell kan i 1998 helt koncentrere sig om at skabe så gode resultater som muligt uden at bekymre sig om 1999. BAT vil stå 100% for at konstruere 1999 bilen, så den netop annoncerede BAT lancering får med andre ord ikke den store indflydelse for Tyrrell i 1998.


Hop til top
Sauber fortsætter med Goodyear i '98

Sauber-Petronas afviser rygter om at teamet allerede i 1998 skifter til Bridgestone som dækleverandør. Holdet har valgt at opfylde sin kontrakt med Goodyear som dækleverandør i den kommende sæson.
 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk