Tom Kristensen er ikke længere rigtig inden i billedet til at overtage det sæde som Zanardi måske allerede nu har forladt. Derfor kan kandidaterne til sædet meget vel være Olivier Panis og Jos Verstappen.
Hos Williams vil man stadig ikke udtale sig om Zanardis exit!
Manden der skabte Ferrari's nye motor Luca Marmorini er ironisk nok ikke ansat hos Ferrari mere, men er blevet hyret at Toyota som er på vej ind i Formel-1 med deres eget team, de skulle også være i gang med at udvikle en V12 motor, der skulle være klar til brug når og hvis Toyota kommer ind i Formel-1 i år 2001 eller 2002.
Efter 5 år med en V10 motor går Ferrari i gang med at bygge og teste deres V12 i bænk, alle mulige test er blevet kørt gennem en computersimulation og man er ved at udvikle de sidste motorkomponenter. Den nye motor vil får navnet F50, og den skulle gerne kunne tages i brug at Michael Schumacher og Rubens Barrichello i år 2001.
Næste gang at Rubens Barrichello skal teste i Ferrarien bliver mandag den 13. dec. på Jerez banen i Spanien. Og det bliver også første gang at Ferrari teamet tester sammen med andre teams, inde 2000 sæsonen.
Hans egen kommentar til denne enestående mulighed lød: "Dette er hvad enhver racer kører drømmer om".
Nuværende McLaren kører David Coulthard overrakte prisen sidste søndag, d. 5. december.
Desuden er der også planlagt en BMW Celebrity Challenge løb, hvor 27 kendte mennesker skal køre en to liters BMW Z3 roadster rundt på den 5,3 km. lange bane. Løbet vil komme til at vare 5 omgange ialt, og vil være den direkte opvarmning til selve F1 løbet.
To af de 27 heldige berømtheder er allerede blevet udtaget, men det efterlader masse af plads til de andre Australske og internationale berømtheder fra sports-, underholdnings-, kunst- og medieverdenen der får lov til at deltage i løbet, så det var måske en idé at gå hen og blive "opdaget" i den nærmeste fremtid.
Alle dem der bliver udtaget skal dog først igennem et uge langt kursus tilrettelagt af BMW Advanced Driver Training Program inden de får lov til at køre banen rundt de fem gange på jagt efter førstepladsen. Om det så er for at gøre løber mere spændende eller mere sikkert skal vi lade være usagt her, men sjovt skal det nok blive.
Men træerne vokser ikke ind i himlen. I lørdags var en del af Formel 1 feltet samlet, sammen med kørere fra andre klasser, til et UNESCO gokart show i Køln, og der vandt Michael Schumacher foran netop RB.
Michael Schumacher har meddelt, at han ikke vil lave deciderede test før den nye bil er mere klar. Det skal nok forstås på den måde, at hans ben, som jo blev svært beskadiget på Silverstone i år, ikke er i orden endnu. Der er stadigvæk problemer med motorikken og han døjer stadig med smerter fra både brud og den senere efterbehandling.
Og nu hvor vi har gang i det medicinske, så skal RB efter den sidste testdag som er den 16 dec. en tur på hospitalet for at blive opereret for en ribbensskade, som han pådrog sig ved en alvorlig ulykke på Imola i 1994. Det var en meget ulykkelig weekend, som de fleste vist husker alt for godt. Tænk på Ayrton Senna og Roland Ratzenberger. Men denne skade har givet meget generende smerter indimellem, og det er det han skal opereres for nu. Efterfølgende vil der gå ca. 20 dage inden RB kan begynde at teste igen.
Vi glæder os til at se både Rubens Barichello og Michael Schumacher tilbage fit for fight.
Hvis vi starter med organisationen i teamet, så er der sket en omstrukturering. Det betyder, at Craig Pollock skal forsætte med sin funktion som øverste chef, men på et mere forretningsmæssigt plan. Ikke helt med de samme beføjelser som før, men med et antal rådgivere omkring sig, når der skal træffes større, overordnede beslutninger.
Adrian Reynard bevarer også sin rolle som teknisk direktør, men skal være tilstede ved test og løb, hvilket han ikke har været før.
Og så er der Jacques Villeneuve, han bliver som kører også i år 2000.
Så kommer vi til bilen. Første rigtige test finder sted indenfor få dage, samt at man vil deltage i den næste testrunde på Jerez-banen som starter 14 dec. Efter forlydender vil man også teste den nye Honda motor på Jerez.
Robert Synge, team-manager, siger, at allerede nu er Honda-motoren bedre end den hidtidige (Supertec), så vi har mere velbegrundede forventninger til næste år.
Hm, det kunne næsten heller ikke blive værre.
Til sidst er der så spørgsmålet om, hvordan vil den nye BAR-racer se ud, rent reklame- mæssigt. Det er ikke endeligt afgjort, men rygter siger, at Lucky Strike navnet vil være det, som primært vil blive promoveret, og det andet mærke 555 kun skal dække motorskjoldet.
Men det vil alt sammen blive afsløret den 24 januar i London.