Ifølge bl.a. engelske Autosport er Nicolas Kiesa tæt på en aftale med Minardi teamet. Ligesom det tilsyneladende er tilfældet med Zsolt Baumgartner som angiveligt har fundet ekstra sponsorkroner, så skulle Kiesa også have fundet penge nok til at kunne køre for Minardi teamet. Kiesa fik som bekendt chancen hos Minardi i 2003 da Justin Wilson skiftede til Jaguar teamet, dog uden nogen stor succes. Paul Stoddart har altid været glad for Kiesa, og mon ikke at - hvis pengene er der - at valget godt kunne falde på danskeren igen.
David Coulthard har gennem den sidste uges tid været nævnt som et meget hot emne til pladsen ved siden af Christian Klien i det nye Red Bull Racing team, det tidligere Jaguar team.
Og her i formiddags kom så den officielle meddelelse fra Red Bull Racing, om at Coulthard skal deltage i denne uges testkørsler sammen med teamet på Jerez.
Der forlyder på nuværende tidspunkt intet om hvorvidt han også er blevet tilbudt en kontrakt med teamet for 2005 sæsonen.
Der har i efteråret været mange talte og skrevne ord om Silverstone banen og den plads på kalenderen. Bernie Ecclestones undskyldning for at få banen af kalenderen, har været at den er utidssvarende. Men holder det? BRDC - British Racing Drivers Club - har kæmpet en sej kamp mod Bernie og FOM for at komme med. Nostalgien siger næsten at Silverstone skal være med. Men Bernie har været næsten urørlig i sin holdning. Den største del af uenigheden drejer om penge til at gøre banen mere tidssvarende, i hvert fald officielt. BRDC har overtaget promotionen af det engelske Formel 1 Grand Prix efter at forgængeren sprang fra - af økonomiske årsager.
Sir Jackie Stewart som står i spidsen for BRDC, har været fremme med mange udtalelser fyldt med kritik rettet mod Bernie Ecclestone. Der har dog været rimeligt stille det sidste stykke tid. Har der været forhandlet bag lukkede døre, eller har BRDC haft travlt med at bearbejde sponsorer og støtter - deriblandt den engelske regering - for at skaffe de nødvendige midler for at bevare promotionsretten og ikke mindst til at kan klargøre banen i det omfang man kan nå ved forhandlingens vej.
Mandag var der indkaldt til møde. Bernie Ecclestone var sammen med 8 af de 10 teamchefer til dette møde. Ved mødet blev der bl.a. talt om Silverstone. De 8 fremmødte teamchefer var enige om at der skal køres på Silverstone også i 2005. De fraværende var Ferrari og Sauber. Tilsyneladende er der i hvert fald på to punkter uenighed om Silverstone. BRDC vil have en kontrakt på to år med en option på yderligere fem. Bernie Ecclestones tilbud er på et år og en option på seks år. Sammenlagt giver begge tilbud syv år. Spørgsmålet er ikke om Bernie Ecclestone vil have ret til at sige nej til BRDC efter et år, hvis han finder at de ikke har kunnet opfylde betingelserne i en evt. aftale.
Som tidligere nævnt er der enighed hos de 8 fremmødte teams om at Silverstone stadig skal være med på kalenderen. Paul Stoddart, Minardi og Ron Dennis, McLaren siger at de begge er overbeviste om at Silverstone er med også næste år. Paul Stoddart siger endda at der mandag er blevet underskrevet en aftale, og at de eneste der kan ødelægge den, er BRDC. Frank Williams er dog mere skeptisk om Silverstones fremtid. Han vil ikke udelukke at banen ikke er med i 2005. Bernie Ecclestone har kun én kommentar:
"Er der ikke nogen aftale klar torsdag ved deadline, er de ude."
Fredag kan blive en yderst spændende og interessant dag for BRDC, teamene og alle os fans. Er et klenodie virkelig på vej ud? Det er smag og behag om man kan li' banen eller ej. Men Silverstone er en institution når det gælder motorsport i England. Også for Formel 1.
Ifølge Giancarlo Minardi vil Baumgartner forsætte hos Minardi også i 2005. Efter at det er blevet kendt at Cosworth blev solgt og kunne forsætte deres virke, og ikke mindst overholde de indgåede kontrakter, deriblandt med Minardi, har Baumgartners sponsorer sagt ja til at forsætte samarbejdet med Baumgartner og Minardi.
Giancarlo Minardi:
"Zsolt vil helt sikkert forsætte hos os. Efter salget af Cosworth, føler hans sponsorer sig mere sikker mht. udsigterne for næste sæson."
Der har også været talt med Gianmaria Bruni om en forlængelse af deres aftale, men mon ikke at det bliver til et nej eftersom at man ikke var tilfreds med hans generelle indsats i teamet i 2004 sæsonen.