Narain Karthikeyan startede sin Formel 1 karriere tilbage i 2005, hvor han kørte for Jordan teamet - det team der nu er blevet til Force India, så han er bekendt med folkene og teamet.
Narain Karthikeyan i Jordan raceren tilbage i 2005.
(Foto: Bridgestone)
Narain Karthikeyan oplyser at det er rigtigt at han prøvede Force India's Formel 1 simulator i sidste måned, men derudover er han ikke særlig meddelsom:
"Jeg prøvede simulatoren, og det var alt hvad der skete, og jeg har ingen yderligere kommentarer til det. Jeg syntes at hellere I skulle spørge Vijay Mallya om mine resultater og min performance!"
I 2011 skal Indien afholde sit første Formel 1 Grand Prix løb, hvilket også er med til at sætte gang i rygterne om den tidligere indiske Formel 1 kører:
"Jeg ser frem til løbet, enhver kører drømmer jo om være med i det første løb i sit hjemland" - udtaler Narain Karthikeyan, der lige nu er i gang med en karriere i den amerikanske NASCAR serie.
"Jeg ser mig selv i NASCAR et stykke tid, forlader jeg NASCAR, bliver det ikke let at vende tilbage igen!" - slutter Narain Karthikeyan.
Udover Narain Karthikeyan, der nævnes at kunne bidrage med 8 millioner sponsor dollars til Force India teamet hvis han får en plads, står også Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi, Paul di Resta og Nicolas Hülkenberg på spring.
Group Lotus som er et datterselskab af Proton, har sikret sig halvdelen af Renault F1 teamet. Sammen med Genii Capital ejer man nu teamet som i næste sæson kører under navnet Lotus Renault GP.
Teamets nye banner
(Foto: Lotus Renault GP)
Og så er der lige det med det eksisterende Lotus Racing. Ja de forsætter i næste sæson under navnet 1 Malaysia Racing Team - visse medier omtaler også dette team som Air Asia. Det bliver dog umiddelbart modsat i den første kommentar fra Tony Fernandez, teamchef i Team Lotus. Ifølge den første udmelding fra Tony Fernandez, vil Team Lotus ikke skifte navn. Desuden er han glad for at Lotus Renault GP også har valgt farverne til deres biler. Lotus Renault GP har valgt de sorte og gule farver, som er kendt fra sponsoratet af et cigaretmærke, mens Team Lotus har i forvejen har gul og grøn, som er de gamle Lotus racing-farver. Pudsigt nok skal Renault levere motorer til tre teams i de næste sæsoner. Udover Team Lotus eller hvad de kommer til at hedde, så skal også Red Bull Racing og selvfølgelig Lotus Renault GP køre med Renaults motorer. Samme Tony Fernandez har tætte forbindelser til Air Asia.
Teamets kommende farver på bilen, som dog får visse ændringer til næste sæson.
(Foto: Lotus Renault GP)
Udover at der er handlet om det nu tidligere Renault F1 team, så indgår der i aftalen også flere andre ting. Eksempelvis skal der være en udveksling på tekniske og kommercielle områder som skal være til gavn for Group Lotus's gadebiler. Desuden er parterne blevet enige om en sponsoraftale der løber frem til og med 2017.