Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
1.2.1999
 Jordan præsenterer deres 1999-model
 
29.1.1999
 Schumacher vil kæmpe
 Jean Todt om F650
 

Hop til top1.2.1999

Jordan præsenterer deres 1999-model

Et af feltets mulige outsidere-team, det britiske Jordan-team præsenterede i dag deres nye model - med nummeret 199. Det fandt sted i London Palladium. Efter at teamet sidste år scorede deres første sejr har teamet den klare målsætning at vinde flere sejre i år, og er indstillede på at være værdige modstandere til de to førende teams, McLaren og Ferrari. Teamchef Eddie Jordan var meget glad for den nye racer og fortalte ved præsentationen at "vi vil gøre tingene bedre og hårdere i år. Vi har to kørere som begge har vundet løb, og det vil hjælpe Jordan til at opnå målene." På sit retoriske spørgsmål om hvor langt teamet kan komme svarede teamchefen selv: "Vi kan gå hele vejen til toppen," lyder det selvsikkert.

Den tidligere verdensmester Damon Hill advarer de andre teams om at Jordan i år er stærkere end sidste år, og at de vil være med i front. "Vi vil kæmpe, hærge og hele tiden være en trussel til dem der måtte være foran," siger Hill der var manden til at tage teamets første sejr. Han er dog godt klar over at det er en stor udfordring med teamet har udviklet sig rigtig godt ifølge briten, men han vil gerne bevare optimismen.

Efter to år hos Williams uden den store succes vender Frentzen 'hjem' til Jordan. I 1990 kørte tyskeren for Jordan i Formel 3000 og han mener at han efter sine år hos Sauber og Williams har god erfaring med til Jordan. "Folk siger at der altid er en venlig atmosfære hos Jordan og jeg har fundet ud af det er sandt," siger Frentzen om sin nye arbejdsgiver.

Selve raceren, som er blevet designet af Mike Gascoyne byder ikke på de store forandringer, men den tidligere Tyrrell-designer har dog bøjet den høje næsen en lille smule. Designeren siger: "Mit job er at føre teamet til et niveau hvor vi kan vinde løb fra front og så vinde VM." Men han vil dog prøve at bevare begge ben på jorden. "Det er urealistisk at tro at vi kan gøre det fra starten, men jeg tror at de langsigtede ændringer vi foretager, specielt i forbindelse med aerodynamik og hvordan arbejdet er struktureret hos Jordan, vil sikre at vi udvikles på alle tekniske områder og have en bil der kan vinde fra spids," konkluderer Gascoyne.

Teamet med Hill og Frentzen tester deres nye racer i denne uge og det bliver interessant at se teamets tider i forhold til de andre teams.
 

BB  


 

Hop til top29.1.1999

Schumacher vil kæmpe

Verdens bedst betalte formel 1 kører, Michael Schumacher, understreger endnu engang at han ikke kører for Ferrari for pengenes skyld. "Jeg er ligeglad med hvor mange titler jeg vinder. Det er måden jeg vinder dem på som tæller. Hvis man kører i den bedste vogn er man i en situation hvor man kun kan tabe mesterskabet. Hvis jeg vinder titlen for Ferrari vil det være noget ganske specielt for mig." Da Schumacher blev verdensmester i 94 og 95 var det i en Benneton racer som ofte var underudviklet i starten af sæsonen. Schumacher kunne have været blevet hos Benneton og måske have vundet titlen flere gange, men valgte udfordringen hos Ferrari, som på daværende tidspunkt var i dyb krise. Sidste år blev Schumi tilbudt en endnu større løn hos McLaren, men for Schumacher er det det største at vinde titlen i en Ferrari.
MBP  


Hop til top
Jean Todt om F650

I morgen præsenterer Ferrari den bil som de alle håber vil bringe VM titlen tilbage til Maranello. Hele forløbet af design og konstruktion er foregået i dybeste hemmelighed. Under en pressekonference ved skisportsstedet Maonna di Campiglio i Italen gav Todt dog nogle hints om den nye bil. "Vi koncentrerer os om vægt reduktion og vægt fordeling, samt sænkning af bilens tyngdepunkt. Derudover har vi arbejdet med den aerodynamiske effektivitet, momentkurven på 048 motoren, gearkassen og affjedringen. Når bilen bliver senere færdig end sidste år, er det fordi vi har ønsket at få mest muligt ud af den tid vi har brugt i den tekniske afdeling for at få så meget som muligt ud af projektet", udtaler Todt og fortsætter "Vi har simuleret meget i testbænken og i vores nye vindtunnel. Derudover byder sæsonen ikke på de store regelændringer og mange elementer ved vognen forbliver uforandret. Vi får se hvordan 99 resultaterne bliver i forhold til 98, når vi nu alle er på samme dæk." Jean Todt tror sæsonen starter som den sidste sluttede med meget tæt løb mellem McLaren og Ferrari: "Personligt tror jeg vi alle er mere lige, men McLaren vil være meget stærke, hvilket jeg også håber Ferrari vil være."
MBP  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk