Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
10.2.2000
 Frentzen til Jaguar - nej!
 Mere regn!
 MP4-15 sværere?
 To legender mødes
 Problemer i Australien
 Jaguar optrapper testprogrammet.
 Stallone dropper F1 film
 Verstappen helt i front
 Masser af regn på Kyalami
 
9.2.2000
 Schuey støtter Button
 Fiorano test - Tirsdag
 Interview med Rubens Barrichello
 Interview med Jean Todt
 

Hop til top10.2.2000

Frentzen til Jaguar - nej!

Ingen medier har ikke bekræftet at Frentzen skal til Jaguar fra år 2001 sådan som TV2 ellers beretter. Frentzen har været et emne for Jaguar det senste halve år og er sammen med Hakkinen favoritter til at overtage Herberts sæde. Men Frentzen har selv udtalt at der ikke engang foreligger nogen aftale. "Der er ingen aftale for 2001 - hverken med Jaguar, Ford eller med et andet team!" - et budskab som der vist ikke er noget at tage fejl af. Han mener selv at det er de sædvanlige rygter som blot ruller, men som der ikke er noget i. Frentzen er altså ikke hos Jaguar fra 2001, og man må vel tro på mandens egne ord!
BB  


Hop til top
Mere regn!

BAR og BMW-Williams tog til Kyalami med gode intentioner - i Sydafrika ville der være varme, sol og masser af gode testtimer. Men vejret har sandelig ødelagt den lange tur til Sydafrika hvor de to teams og deres kørere er ved at regne væk. Forud for torsdagens test var der ellers lovet bedre vejr - men vejret er som regel af en anden mening og der blev ikke meget sol over Kyalami-banen. Faktisk lige stik modsat - masser af regn!

Regnen har hele dagen stået ned i stænger og den heftige regn sammen med let tåge nedsætter alt udsyn. BAR-kørerne blev i garagen mens BMW-Williams kørerne blot trillede rundt et par enkelte gange, dog uden at teste men blot for lige at checke racerne. De to teams har programsat fredagen som en fridag, men efter mere end to en halv dag uden testarbejde ventes det at dagen inddrages til test - og i morgen ventes der bedre vejr! Men det sagde de også i går. Surt show for BAR og BMW der kan se de andre teams teste uden problemer hjemme i Europa.

BB  


Hop til top
MP4-15 sværere?

David Coulthard er lidt i vildrede om den nye MP4-15 er sværere at køre når han sammenligner den med sidste års MP4-14 racer. De første test på Jerez har været positive, så skotten forventer ikke at McLaren falder tilbage i feltet, men den nye racer har sine fordele og ulemper.

MP4-15'eren er en videreudvikling af den racer der sidste år hjemførte endnu et mesterskab til Mika Hakkinen. "Ved den første test havde jeg den følelse at raceren giver mere downforce og en smule sværere at køre," siger Coulthard om den nye racer. McLaren har ellers ikke tidligere manglet downforce, men har i flere tilfælde vist at de ikke altid var så gode på de langsomme baner hvor Ferrari ofte var bedre end McLaren til at generere den fornødne downforce.

Den nye motor og McLarens nye udstødningssystem har flere gange været til hovedbrud for iagttagere af Formel 1 - var Mercedes på vej med en V12'er, eftersom teamet under tests i december var i gang med omfattende tests af den nye Mercedes-motor. Men nej - Mercedes holder sig fortsat til det nuværende koncept - og som bekendt er det jo netop blevet forbudt at anvende andet end V10-motorer. "Lyden er helt utrolig. Motoren larmer så meget at den minder om en V12'er," siger Coulthard. "Jeg ved ikke hvorfor den lyder sådan, men jeg tror at det har noget at gøre med udstødningen. Motoren er god musik - men sådan skal det være - det er jo en Mercedes," griner Coulthard.

Coulthard står nu over for sin femte sæson hos McLaren men siden 1998 har han totalt stået i skyggen af Mika Hakkinen. I år 2000 skal det være anderledes hvis det står til skotten. "Jeg vil gerne vinde løb og verdensmesterskabet - det er der ikke andet svar til," siger Coulthard angående hans ambitioner for år 2000. Han indrømmer at han er i et svær situation - han kører mod den regerende verdensmester, men omvendt giver det mere kredit på kontoen når han så er i stand til at slå Hakkinen. "Jeg håber at jeg i år kan køre hurtigere og være tættere på Mika," konkluderer han. Om det så er nok til at sikre et verdensmesterskab - og måske også yderligere en kontrakt med McLaren vil sæsonen 2000 vise.

BB  


Hop til top
To legender mødes

I september måned mødes 2 legender, nærmere bestemt d. 24 september. Det sker når det ældste formel 1 team, nemlig Ferrari "betræder" Indianapolis banen i Indiana, USA. Indianapolis banen er en af de mest berømte og legendariske racerbaner, selvom det "kun" er en ovalbane. Undertegnede har ved selvsyn set, at der køres altså virkelig stærkt, også i svingene, som faktisk slet ikke er nemme at køre igennem. Men det bliver ikke på ovalen, der skal køres formel 1. Banen bliver bygget om, så der køres rigtig race som vi pr. tradition kender det.

Men inden vi når så langt, skal Ferrari igennem en god portion testkørsel. Da præsentationen af den nye bil trak ud, skal der frem til sæsonpremieren arbejdes virkelig meget i teamet.

Teamet er virkelig opsat på, at nu skal det være. Kørenes VM er ikke vundet siden 1979, hvor Jody Schekter vandt. Det forlyder fra Ross Brawn, at der i øjeblikket arbejdes ca. 16 timer i døgnet, men at man er klar til at øge det til 24 timer, hvis det bliver nødvendigt. "Vi vil i år have en bil der 100% klar fra sæsonstarten, det havde vi ikke sidste år, hvor vi manglede lidt hestekræfter fra starten. Bilen i år er egentlig en videreudvikling af F399, som viste sig at være en meget pålidelig bil, vi udgik kun 2 gange sidste år. Så alt i alt, det vi har fokuseret på under udviklingen er aerodynamik, et lavere tyngdepunkt og mere kraft."

Og kørerne er også klar. Rubens Barrichello har allerede vist at han er faldet til hos Ferrari, og Michael Schumacher siger, at efter hans benbrud og i forbindelse med genoptræningen derefter, har lært nye ting som kan bruges som forberedelse til sæsonen, både mentalt og fysisk.

Så det tyder på at hele butikken skal satses i år. Og med den fremgang som Jordan viste sidste år, og også har vist under test i år, tegner det til at blive en spændende sæson.

PDL  


Hop til top
Problemer i Australien

Der er risiko for at bl.a. tilskuerfaciliteterne ikke bliver klar til sæsonpremieren den 12 marts. Problemet er at bygningsarbejdere i Australien arbejder på at få nedsat arbejdstiden, og det kan ramme klargøringen til formel 1 løbet også. Der er opstået en konflikt, idet den administrerende direktør for det firma som har kontrakten på bl.a. opstilling af tribunepladser og andre ting, også er formand for arbejdsgiverne indenfor entreprenører og andre bygningsfirmaer. Og han slås altså med sine egne arbejdere, samtidig med at han har en kontrakt der skal opfyldes. Enden af det hele, kan ende med at Albert Park ikke har de lovede tilskuerpladser, som der egentlig skal være ifølge kontrakten.
PDL  


Hop til top
Jaguar optrapper testprogrammet.

Jaguar har testet intensivt i sidste uge i modsætning til ugen før, hvor dårligt vejr lagde en kraftig dæmper på udfoldelserne. Dette har givet Irvine en masse erfaring, med forskellige R1-chassis'er har han på 3 dage kørt over 200 laps, hvilket også tyder på stor stabilitet i materiellet - der er ikke rapporteret om problemer overhovedet.

Testene har dog været udført af Irvine alene, da Herbert har hvilet ørerne i de franske alper. Der har han styrket såvel den fysiske som psykiske kondition gennem intensivt skiløb (langrend). Irvines tider er også blevet bedre, det er (omsider ?) lykkedes ham at sætte en omgangstid, der er ca. 1 sek. bedre end Herberts bedste på Silverstone, 1:44:35.

Her har den nyligt introducerede servostyring uden tvivl haft en afgørende betydning. Gary Anderson, Jaguars tekniske direktør har påpeget, at Irvine ikke har turdet eller magtet at satse i den nye racer, fordi styringen - især i de hurtige sving - har krævet uvant mange kræfter. Han (Gary A.) er dog glad for de ekstra muskler Irvine har fået i vinterens løb, før man fornylig monterede udstyret og ser nødigt, at de sættes over styr.

Herbert er også blevet tilbudt dette udstyr, så det bliver uden tvivl noget at det, han skal teste i Barcelona, hvor programmet starter i dag (10/2) og fortsætter til søndag. Det skal blive spændende at se hvordan de to kørere klarer sig, nu hvor man kan sammenligne direkte. Desuden kommer nogle af de andre store teams som McLaren og Jordan, således at man virkelig kan se de indbyrdes styrkeforhold. Så må man jo bare håbe at materiellet holder, hvilket især Mercedes-McLaren har haft problemer med på det seneste.

Men Irvines ønskeseddel er længere, under præsentationen af R1 i London d. 25/1 udtrykte han tilfredshed med udnævnelsen af den nye bestyrelsesformand Neil Ressler: "Ressler er en fin fyr. Jeg har talt med ham og han har imponeret mig indtil nu. Han kan trække direkte på Fords bankkonto, så ting kan ske hurtigere nu end tidligere, og han er under pres for at vise resultater." Det Irvine tænker på er en vindtunnel, som de fleste store teams har eller har adgang til, men han er på den anden side godt klar over at det nemt tager to år før Jaguar Racing kan have sin egen. "Vi mangler meget i infrastruktur, såsom en vindtunnel. Det er meget vigtigt i F1-sporten".

Der spekuleres stadig meget på hvordan forholdet mellem de to vidt forskellige personligheder, som Herbert og Irvine har, vil udvikle sig - ikke mindst når det psykiske pres stiger, efterhånden som sæsonen udvikler sig. Herbert som familie-menneske som kontrast til Irvines ungkarle livsstil med bar-aftener, pigebekendtskaber og flåde af hurtige køretøjer (fik for nylig en special bygget italienske MC). Herbert lader sig ikke tryne af Irvines ofte flabede kommentarer, og da slet ikke nu hvor han sluttede 1999-sæsonen på toppen.

De er dog begge indstillet på at den indbyrdes konkurrence skal være fair og ikke må gå ud over holdets samlede resultater. Herbert mindes hvordan han tværede Irvine ud i Formel Ford i midten af firserne og er fuldt tilfreds med, at der stilles ens materiel til rådighed. Men han er på den anden side godt klar over, at der ligger størst pres på ham: "Hvis jeg ikke klarer mig godt, fortsætter jeg jo nok ikke i 2001. Men så længe jeg slår ham, går det fint !"

GRN  


Hop til top
Stallone dropper F1 film

Sylvester Stallone, der i de sidste par år har drevet intens research på F1 banerne i forbindelse med en film om sporten, har netop meddelt, at hans film ikke kommer til at omhandel F1.

Filmen kommer nu i stedet til at foregå i det Amerikanske CART miljø. Stallones siger selv om sin beslutning: "Jeg undskylder meget overfor alle F1 fansne, men der er en vis person som bestemmer over hele [F1] sporten, og som har sin egen dagsorden". Jamen tak for hjælpen hr. Ecclestone. Selvom både Sylvester og Bernie har været utrolig tændt på ideen om en F1 film, så er det åbenbart lykkedes Bernies, skal vi kalde det; "entusiasme", at forhindre projektets gennemførelse. Det kunne ikke være dårligere timet af ham. På et tidspunkt hvor F1 på vej tilbage til USA, samtidigt med at CART serien er på vej til Europa, ville det have været en kæmpe fordel med en Sylvester Stallone film i ryggen, når tilskuer og sponsor interessen skulle sikres. Nu ser al den opmærksomhed ud til at gå til CART, serveret på et sølvfad af F1's egen ukronede konge!

Det skal dog også siges, at Sylvester havde fundet det utroligt svært at komme ind på livet af folkene i F1. Derimod fandt han atmosfæren meget mere åben i CART, hvilket filmen også vil komme til at afspejle, og det var da også ved en af forårstrænings sessionerne i CART serien i Homestead, Florida, at Sylvester offentliggjorde sin beslutning.

Stallone skal nu til at skrive hele manuskriptet om, hvilket vil forsinke filmen anseeligt. Planen var ellers, at den skulle have være klar til det Amerikanske GP i September. Nu bliver den nok først klar til engang i år 2001. Stallone skal selv spille en tidligere mester, der bliver kaldt tilbage til sporten for at hjælpr en ung stjerne, der har mistet jordforbindelsen (hvem sagde "Days of Thunder"!?). Hvem der skal spille den unge fyr er ikke bestemt endnu, men som Stallone selv siger så skal det være: "en ung Brad Pitt, 22-23 år gammel - undskyld Brad!"

HPR  


Hop til top
Verstappen helt i front

I Europa testes der også på livet løs og på Barcelona-banen har Jos Verstappen været i front de sidste to dage der har været testet i det catalanske hovedstad. Hollænderen kørte 36 omgange og satte den hurtigste tid foran Alexander Wurz der igen kørte i Benetton B200'eren. "Tingene går rigtig godt, og jeg ved at jeg valgte rigtigt ved at gå til Arrows. Raceren kører rigtig godt hver gang jeg har kørt den, så vi gode ud til 2000-sæsonen," siger Verstappen efter tirsdagens test.

Også for Benetton og Wurz var den første dag produktiv. "Raceren kørte fejlfrit og jeg var i stand til at komme ind i en god rytme på banen. Vi forsøgte med ny aerodynamik og det ser ud til at det fungerer godt, og vi gør gode fremskridt med set-up'et med fyldte tanke – men der er stadig masser af arbejde," siger Wurz der senere på ugen overlader raceren til Fisichella.

Jarno Trulli fik også mulighed for at teste den nye EJ10-racer og lagde hårdt ud – han kørte af banen og var skyld i at testen blev stoppet. På trods af problemerne, og yderligere at raceren ikke havde det så godt med elektronikken satte Trulli 3. bedste tid. "Det var godt at få min første erfaring i min nye racer og få nogle omgange. Jeg ser frem til at køre flere i morgen," sagde Trulli.

Jarno Trulli i gang med test af sin nye racer

Der var problemer for Heinz-Harald Frentzen der rullede rundt på banen i et par omgange, men satte ikke nogen tid.

Testtider fra Barcelona, tirsdag den 8. februar 2000

KørerTeamBedste tidOmg.
Jos VerstappenArrows-Supertec1:21,9036
Alexander WurzBenetton-Playlife1:22,2767
Jarno TrulliJordan-Mugen1:22,7728

På andendagen af den store Barcelona-test kom der flere teams til banen og var klar til at teste. Tiderne fik yderligere et nyk, sådan at man nåede ned under 1:21,000. Jos Verstappen var igen i front for Arrows. Efter 50 omgange havde hollænderen den hurtigst tid – over 1 sekund hurtigere end Frentzen på 2. pladsen. Man kan tro meget om Arrows, men det må have været med minim

BB  


Hop til top
Masser af regn på Kyalami

BAR og BMW-Williams tog den lange tur til Sydafrika for at teste og indtil videre har det ikke været rejsen værd. De to teams håbede på at kunne teste under varme og tørre forhold, men de tre dage testen har været i gang, har de to teams kun været i aktion i halvanden dag.

På testens første dag, i mandags, kørte begge BAR-kørere ud i styrtende regnvejr men vendte alligevel blot tilbage til garagen og mere blev der ikke testet. Tirsdag var første officielle testdag for BMW-Williams og der blev da også kørt nogle omgange, selvom vejret igen ikke var med de to teams. Jenson Button fik for alvor prøvet en Formel 1-racer når den er i det forkerte element - og efter nogle rulle-omgange om formiddagen kørte Button en håndfuld omgange, men valgte at stoppe - det var for farligt! Ralf Schumacher var også på banen, men satte ikke nogen tider. Det gjorde imidlertid Jacques Villeneuve der kørte 38 omgange og satte en tid der var 4,5 sekund hurtigere end Buttons, men sammenligningsgrundlaget var ikke ligefrem særlig repræsentativt i de forhold. For BAR var tirsdagens test altså meget indbringende - blandt andet testede teamet mindre ting som sædets udformning og hvordan rattet fungerer!

Intet er imidlertid så skidt at det ikke er godt for noget. Bridgestone har nemlig medbragt deres nye regnvejrsdæk der er blevet designet til at være bedre i stand til at lede vandet væk og give mere vejgreb. Regnen var sidst på eftermiddagen så kraftig at der ikke kunne testes og endnu en testdag var reelt regnet væk.

Testtider fra Kyalami, tirsdag den 8. februar 2000

KørerTeamBedste tidOmg.
Jacques VilleneuveBAR-Honda1:34,0438
Jenson ButtonBMW-Williams1:38,558

Vejrudsigten meldte om mere regnvejr og på testens tredje dag var Kyalami igen ramt af masser af regnvejr, men trods alt lidt mindre end i de forgående dage. Mod slutningen af eftermiddagen klarede det lidt op og det var endda muligt at se lidt blå himmel. Ralf Schumacher kørte flest omgange - 64 og satte den hurtigste tid og fik for første gang under testen et par slicks på raceren. På tredjedagen var det igen Jacques Villeneuve der havde BAR-raceren og canadieren havde om formiddagen en mindre tur af banen. Det samme havde Jenson Button der beskadigede sin racer let. Button kom ikke ud da banen var blevet lidt mere tør og var derfor langt efter Ralf Schumachers bedste tid. "I dag var det første gang at vejret tillod os at udføre en ordentlig test," siger Ralf Schumacher.

Testtider fra Kyalami, onsdag den 9. februar 2000

BB  


 

Hop til top9.2.2000

Schuey støtter Button

Sportens to store krydser klinger igen, og stridens æble er. Jenson Button. Michael Schumacher og Mika Hakkinen har begge udtalt sig om Williams nye rekrut og dette skulle ifølge insidere være startskuddet til den psykologiske duel der kommer til at foregå mellem de to rivaler i den kommende sæson. Men mere om dette senere.

Mika Hakkinen har sluttet sig til Jody Sheckter, Jackie Stewart og Jacques Villeneuve, der alle mener Button ikke har overvejet sagen grundigt nok. "Jeg ville ikke være i formel 1 i dag, hvis jeg var gået direkte til et team som Williams," siger finnen, der gav dem af sine kollegaer, der ikke længere er purunge nyt håb, da han vandt VM i '98. "Jeg tror det ville have været bedre for ham, at have ventet og fået erfaring og viden i F3000."

Michael Schumacher var to år ældre end Button er nu, da han kørte sit første F1-løb. "Jeg har ingen betænkeligheder ved hans alder. Det handler ikke om hvorvidt han er gammel nok, men om han er moden nok og om han er hurtig nok. Han må være opmærksom på farerne, som man gør når man er ældre, men jeg har ingen problemer med ham. Der intet i vejen for at han skulle gøre et godt job," mener Schumacher om sin lillebrors nye holdkammerat. Han er langt mere bekymret for de 15-16-årige i de lavere formler.

Det er altså disse kommentarer der har fået nogle til at udråbe at det psykologiske mesterskab Schumacher vs. Hakkinen nu står 1-0 til tyskeren. En kilde siger: "Michael vil øge presset på Mika gennem sæsonen, uden for banen, så vel som på den. Han ved at Button ikke er en trussel til hans mesterskab og har intet at tabe ved sine kommentarer."

Button vil være den femte-yngste formel 1-debutant: "Jeg kan ikke vente på at køre mod Michael Schumacher og hans lige. Den følelse når jeg vil være på gridden - sikke et sus!"

CBA  


Hop til top
Fiorano test - Tirsdag

Ferrari teamet tog i går hul på en ny testrunde på Fiorano banen i Italien. Det var Rubens Barrichello der testede i en F399 model (chassis nr. 194) med en 049 motor og syvtrins gearkasse. Testens primære formål var test og kontrol at nye elektroniske komponenter til 2000 modellen. Testen varede fra kl. 11:00 til 17:00 og hele testprogrammet blev afviklet uden problemer.
Rubens Barrichello kørte ialt 71 omgange med en bedste tid på 1:01,490.

Rubens Barrichello fortsætter testkørslerne idag, stadig i en F399 model.
Michael Schumacher kommer også til Fiorano i dag, og det forventes at han skal teste i den nye 2000 model.

Kilder indenfor Ferrari teamet, oplyser at den nye Ferrari F1-2000 (chassis nr. 198), endnu ikke er helt køreklar!
Ved præsentationen, var bunden kun midlertidigt lakeret, lige som der manglede at bliver monteret en del komponenter på raceren. Dette var også årsagen til at Ferrari teamet afstod fra et køre et par præsentationa runder på Fiorano banen, som det eller er normalt at man går. Raceren var simpelthen ikke køreklar.

AN  


Hop til top
Interview med Rubens Barrichello

Interview med Barrichello ved den nylige Ferrari præsentation.

Sp.: "Kan du sammenligne dit gamle og nye team, og din gamle og nye bil?"
Sv.: "Jeg vil helst være fri, fordi jeg skylder Jackie og Paul (Stewart) utrolig meget. De har bragt mig op på det niveau hvor jeg er nu. De sagde, at jeg skulle forvente en bedre bil, fordi Ferrari vandt konstruktørernes mesterskab, men forskellen er ikke så stor alligevel, selvom den er til at mærke. En af forskellene er, at vi tester meget mere nu. Det er her et lille samfund for sig selv. Alt er muligt. Hvis jeg vil se vindtunnelen, går jeg bare derhen. Jeg skulle have lavet en lille ændring ved pedalerne i bilen. Det sagde jeg til en mekaniker, og kort tid efter var bilen tilbage med alt lavet som jeg ville have det. Fantastisk."

Sp.: "Hvad med din rolle i teamet? Hvordan er din status?"
Sv.: "Hvis jeg kom og sagde, at jeg ville være førstekører, så ville jeg nok få problemer. Michael er her på femte år for at vinde VM, og med alt det han har bragt ind i teamet, motivation og erfaring, tror jeg teamet er blevet bedre. Så det jeg skal er at komme stille og roligt, med de ting jeg gerne vil have ændret, så vil de kikke på det og prøve at ændre det. Der står ingen steder i min kontrakt at jeg er andenkører, vi kører begge for teamet, men det er klart, at er jeg foran, skal der køres for mig og omvendt."

Sp.: "Hvad kan du bringe teamet?"
Sv.: "Jeg har været i formel 1 i syv år. Jeg kan lide at arbejde med den tekniske side af bilen, så jeg har fortalt teamet alt om hvordan jeg føler bilen, og hvordan den reagerer når der bliver lavet ændringer, så den passer bedre til mig. Åbenbart kan Michael lide ændringerne. Når han har prøvet bilen efter mig, passer den næsten til ham også, så vi har et ret ens set-up."

Sp.: "Føler du dig som en del af Ferrari familien?"
Sv.: "Jeg ser nu en mulighed for at komme til at vinde løb. Det at jeg taler sproget, gør at jeg kan tale med alle lige fra ingeniører til mekanikere. Så det gør jeg."

Sp.: "Hvordan reagerer brasilianerne på at have fået deres første Ferrari formel 1 kører?"
Sv.: "Helt vildt. De ligesom vågner når der er formel 1 i tv. Der er visse problemer i Brasilien, men hvis jeg gør det godt glemmes alle problemer."

Sp.: "Er du stadig påvirket af "Ferrari feberen?"
Sv.: "Ja. Men jeg arbejder med det. Da jeg kom her første gang, fik jeg tårer i øjnene, det var helt specielt. Men jeg er professionel, jeg er her for at køre. Men det er noget som er i alle kroge i Marinello, det forsvinder aldrig."

PDL  


Hop til top
Interview med Jean Todt

Ved præsentationen af den nye Ferrari var der spørgerunde til Ferrari topfolkene, og her er hvad Jean Todt "blev" udsat for:

Sp.: "Hvordan er følelserne for den kommende sæson? Er teamet desperat eller optimistisk?"
Sv.: "For min egen del, så er enhver præsentation af en ny Ferrari noget meget bevægende. Det er et vigtigt øjeblik for os. Jeg føler mig meget stolt over teamet, som har arbejdet virkeligt hårdt. Vi har nogle mål vi skal nå, men noget af det mest vigtige er, at vi forbedrer os i forhold til 1999. Jeg kunne sige, at vi har været desperate i 20 år, men jeg vil hellere sige, at vi er stolte af have vundet konstruktørernes mesterskab efter 16 år. Vi håber, at vi nu har en konkurrencedygtig bil og vil være klar til den store udfordring. Det er ikke nemt at kæmpe om mesterskabet i 3 år og ikke vinde noget. Vi har en god bil og nogle gode kørere. Ligesom de andre teams, håber vi at blive bedre i år."

Sp.: "Hvem ser du som den store rival i år?"
Sv.: "Det er altid svært at sige. Hvis du havde spurgt mig i -98, ville jeg have sagt Williams, men det blev McLaren. Lige siden -98 har det været McLaren, og det vil jeg også sige nu. Muligvis er der et par andre teams som også kan blande sig, Jordan imponerede mig meget sidste år, og jeg tror man skal regne med dem i år også."

Sp.: "Hvad med Eddie Irvine?"
Sv.: "Eddie gjorde et stort stykke arbejde for os, specielt sidste år. Men det skal også siges, at vi gjorde meget for ham. Det vil blive interessant at se hvad han kan få ud af det hos Jaguar."

Sp.: "Er jobbet blevet lettere?"
Sv.: "Ja, det må jeg sige det er. Da jeg startede hos Ferrari, var der slet ikke denne struktur og orden som vi har nu. Nu har vi en stærk organisation. Jeg stoler på dem og de stoler på mig."

Sp.: "Michael Schumacher har to børn nu, er han blevet en familiens mand?"
Sv.: "Ferrari er også hans familie."

Sp.: "Hvordan vil du håndtere de to kørere, og deres position i teamet?"
Sv.: "Bemærk, at dette er Ferrari teamet, og Ferrari ønsker at bruge de bedste kørere, konstruktører og ingeniører, og de bedste mekanikere. Michael og Rubens kører for Ferrari, og det vil altid gå i den enes retning. Nu er intentionerne for dem begge at teste så meget som muligt og få sat bilen op bedst muligt til dem begge. Så må vi få det bedste ud af det, og så vil vi opbygge en strategi ud fra det."

PDL  


 

Hop til topCopyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk