Trust er en af Jos Verstappens personlige sponsorere, og de vil ikke sponserer Arrows hvis de ikke har deres kører i teamet.
Trusts direktør M.J.C.W Perridon kalder Arrows handling "Et slag i hoved på Jos Verstappen" og er meget skuffet..
En anden storsponsor fra Holland som også er involveret i Arrows teamet er RED BULL. De er også meget utilfredse med den behandling man har givet den hollandsk kører i teamet, og man vil overveje deres situation i teamet.
Jos Verstappen er nok ikke at finde i et Formel-1 sæde i år, men Trust vil dog stadig forsætte med at støtte Jos Verstappen økonomisk.
Den mulige køber der tales om er den tidligere BAR teamchef, Craig Pollock, der forlod BAR teamet tidligere i år og som nu igen "kun" er manager for Jacques Villeneuve.
I forbindelse med disse rygter er der blevet nævnt en overtagelsels sum på £ 500.000.
Det forventes at Pollock, hvis han køber teamet, vil indsætte det i dette års mesterskab med AP04 chassiet og Ferrari's kunde motor.
Der foreligger på nuværende tidspunkt intet om hvem der evt. skulle køre teamets to racere.
Craig Pollock eller andre interesserede købere har en uge til at bestmme sig i, herefter bortsælges teamet på auktion som det er forud bestemt af fransk ret efter konkursen.
Pollock vil dog ikke selv beholde teamet, men planlægger at sælge det igen efter sæsonen eller slå sig sammen med et andet team og/eller en bilfabrikant.
BAR køreren Jacques Villeneuve testede i går en ny indstilling på fromtspoileren, og det passede ham tilsyneladende meget godt, for han kørte dagens hurtigste tid, og havde følgende efter testen følgende kommentar:
"Raceren er bedre at køre end sidste års model. Der er stadig noget som skal udvikles, men det bliver hele tiden bedre."
Også Olivier Panis var på banen for BAR teamet, men hans test blev afbrudt efter 32 omgange på grund af motorskade.
Tredje mand for BAR var teamets ene testkører, Ryo Fukuda, han kørte 99 omgange i sidste års model.
Ralf Schumacher fra Williams teamet var den kører der i år kørte flest omgange, ikke mindere end 112 af dem blev det til.
For teamets anden kører Juan Pablo Momtoya var det planlagt at han skulle køre en fuld race distance, men efter 63 omgange gav BMW motoren op.
Lørdagens tider:
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Jacques Villeneuve | BAR | 1:12,967 | 90 |
2 | Ralf Schumacher | Williams | 1:13,245 | 112 |
3 | Juan Pablo Montoya | Williams | 1:13,441 | 63 |
4 | Olivier Panis | BAR | 1:14,446 | 32 |
5 | Ryo Fukuda | BAR | 1:14,646 | 99 |
Også Niki Lauda afviser tanken om enhver form for panik i temaet. "Jeg kan ikke se noget problem med teamet," hævder Lauda. "Selvfølgelig ville jeg have gladere, hvis bilen havde vist sig hurtig med det samme, og vi er nødt til at opnå et bedre niveau hvad angår kvaliteten af ingeniørarbejdet. Men det tager tid." Men teamet har allerede oplevet to yderst skuffende år under Jaguar-navnet - spørgsmålet er hvor meget tid der er? Foreløbig er målene beskedne: "Vi er ikke nødt til at vinde titlen i år, vi skal bare gøre det bedre end sidste år. Folkene i teamet er i stand til det, og jeg tror, at vi kan gøre det," siger Lauda.
Af R3'erens aerodynamiske problemer, har frontvingen vist sig som det mest kritiske punkt. Uenighederne førte tidligere på ugen til at den tekniske leder Steve Nichols forlod teamet. Officielt hed det, at de to parter var blevet enige om, at den tekniske afdeling af teamet havde behov for "frisk drivkraft og ledelse". Midlertidig afløser for Nichols er Guenther Steiner, og han ser ud til at få en hård tid foran sig med at rette op 2002-modellen.
"Jeg tror ikke, det er muligt at bryde ind blandt de tre top teams," vurderer Nick Heidfeld, der regner med at Ferrari, McLaren og Williams er for stærke for Sauber. "Vores mål er at blive i top 4, hvilket vil være svært nok. Glem ikke at der er flere store team på vej frem, der i hvert fald på papiret burde være stærkere i år."
Om den hurtige tid til Jaguar skyldtes at der blev kørt med meget lette tanke skal være usagt, men Jaguar er pressede i øjeblikket efter at have sat tider der ikke matchede forventningerne.
Montoya havde problemer med hydraulikken om formiddagen, men var bedre kørende om eftermiddagen.
Det var dog Heinz-Harald Frentzen der stod for det største show - to gange kørte han af - endda det samme sted. Første gang løsnede hans bagvinge sig i sin nye arbejdsplads - Arrows A23'eren. Det samme skete to gange - både om formiddagen og eftermiddagen! Sidste gang var han dog mindre heldig - der måtte han en tur i barrieren.
Noget skuffende lå BAR efter blandt andet Arrows og Frentzen - med Jacques Villeneuve som den hurtigste kører. BAR udførte i øvrigt et stort stykke arbejde med at udvikle på raceren. Minardi havde også deres folk med - Yoong var overraskende lidt bedre end Mark Webber.
Testtider fra Valencia, fredag den 8. februar 2002
Nr. | Kører | Team | Bedste tid | Omg. | |||||||||||||||||||||||||||||
1. | Juan Pablo Montoya | Williams-BMW | 1:12,410 | 69 | |||||||||||||||||||||||||||||
2. | Pedro de la Rosa | Jaguar-Cosworth | 1:13,229 | 78 | |||||||||||||||||||||||||||||
3. | Antonio Pizzonia | Williams-BMW | 1:13,377 | 91 | |||||||||||||||||||||||||||||
4. | Ralf Schumacher | Williams-BMW | 1:13,484 | 69 | |||||||||||||||||||||||||||||
5. | H.-H. Frentzen | Arrows-Cosworth | 1:13,491 BB McLaren tester for lukkede døre i Barcelona - de har lejet banen til dem selv. Og godt for dem: David Coulthard tog nemlig en rulletur i gruset fredag. Skotten kørte af for enden af langsiden på Circuit de Catalunya - det venstre bagdæk var punkteret og det formodes at det har været dækket der var skyld i uheldet - skotten kom intet til. Men det var så kraftigt at skotten måtte tage en tur i luften i sin nye McLaren - men det skete uden større skader på selve raceren. "Vi undersøger i øjeblikket årsagen til uheldet i Barcelona. David er uskadt og de første undersøgelser viser at der er meget lidt skade på raceren," lød det i en udtalelse fra teamet. En talsmand fra Michelin vil ikke tage skylden for uheldet inden dækket er blevet undersøgt. "Vi ved ikke hvad der var skyld i uheldet, men det ligner en punktering. Det er stadig for tidlig at sige det," lyder det fra Michelin. BB Toyota fortsatte deres forberedelse til debutsæsonen. Fire dage ved basen på Paul Ricard er slut. Mika Salo kørte alle fire dage - i alt blev det til 957 km. Vejret kom ikke til at spille en meget stor rolle i testen - det var blæsende til at begynde med, men senere kom der lidt mere sol og varme. "Det har været en rar test. Nogle af de nye aerodynamiske dele ankom, hvilket har forbedret raceren og givet os mere downforce. Vi har generelt ikke nogle større problemer, og jeg er glad for det, vi har nået," siger Mika Salo, der alle fire dage stod for testen. Toyota fortsætter testarbejdet på Paul Ricard den 15. februar, hvor Mika Salo er bag rattet. Allan McNish kører så de sidste testdage den 16. og 17. februar. BB Ferrari fortsatte sit testarbejde på Mugello fredag. Michael Schumacher og Luca Badoer kørte i sidste års racer. Ved testen har Ferrari udviklet dæk og elektronik. Søndag ventes teamet at teste deres nye F2002-racer på Fiorano. Tiderne fra testen på Mugello:
BB Michael Schumacher starter 2 eller flere af næste løb fra bagerste position. Mange vil sikkert juble, andre græde, men det kan faktisk blive til virkelighed.Flere teams med Williams i spidsen har luftet tanken om at reducere antallet af motorer benyttet i en raceweekend. Og måske er det en ide som bliver til virkelighed. Motorerne er i dag en stor omkostning for alle teams, hvad enten man selv laver den, køber den ude i byen eller er gået i samarbejde med en stor bilfabrik om leverance af disse. Frank Williams udtalte fornyelig at man i samråd med BMW godt kan finde på at reducere antallet af motorer i en raceweekend. Det er selvfølgelig nået frem til Max Mosleys ører. Og han er egentlig med på ideen. En af de fremlagte ideer lyder på at en kører får en motor til rådighed til hele weekenden. Får man en fejl på motoren, skal der startes i en reservebil, eller man kan få lov til at skifte motoren, men det koster, man bliver placeret bagerst i feltet uanset hvilken kvalifikationstid man er nået frem til. Max Mosley: Det indikerer at man arbejder dybt seriøst med planerne og måske er nået længere end der bliver givet udtryk for. Hvis forslaget skal omsættes til en regel, skal reglen være fremlagt og godkendt senest d. 31 oktober i år, for at det kan blive indført allerede for næste år. PDL Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|