Nelson Piquet jr. har i de seneste par dage testet for Williams teamet i en af deres "gamle aflagte" FW 25 biler på Circuit de Catalunya. Bilen bliver stadig brugt til tests og det var i netop sådan at teamet igen kikkede nærmere på Piquet jr. Efter de to dage i bilen var både Nelsinho Piquet og teamet godt tilfredse med forløbet. Det kneb lidt for Piquet jr. at vænne sig til bilen ved den første lejlighed i en bilen ved en tidligere lejlighed.
Nelsinho Piquet:
"I betragtning at det var første gang på denne bane, så er jeg tilfreds med min præstation, og jeg tror at teamet er tilfredse også. Denne gang kendte jeg bil, jeg var mere tryg, mindre nervøs og kunne derfor opnå mere."
Sam Michels bifaldt Piquet jr's gode tider og den noget bedre feedback fra ham. Selv erkender Nelsinho Piquet at han muligvis er lidt for ung, men også at han er han ved at vænne sig til tempoet og bilerne.
Hvor de de to foregående dage havde været regnvejr og dermed fugtig bane der havde præget hans testkørsler, så var det i går tørt og varmt i vejret, og det kvitterede Barrichello for ved at sætte ny banerekord.
Og det var ikke bare en lille forbedring af tiden, han barberede mere end to sekunder af den tidligere rekord, som var sat af Michael Schumacher i juni måned 2002.
Rubens Barrichello kørte 74 omgange på Mugello i går i en F2004 model, og hans bedste tid blev 1:18,704.
Til sammenligning var Michael Schumacher's tidligere rekord på 1:20,943.
Det var sidste testdag på Mugello banen i denne omgang, teamet fortsætter deres testkørsler i dag på Fiorano banen, hvor det er Michael Schumacher der er i raceren.
Sideløbende hermed vil teamets testkører Luca Badoer deltage i teste på Jerez banen i Spanien med en af de 'gamle' F2003-GA modeller.
Og selv om Jordan på denne måde er sikret de nyeste Ford Coswort motorere i denne sæson, så spekuleres der allerede nu på hvad der skal ske i 2005.
Her er der mange der mener at Nick Heidfeld kan være en god forbindelse til Mercedes Benz, som tilgengæld allerde nu har meldt ud at hvis de skal levere 'kunde motore', så kommer det til at koste i omegnen af ti millioner Euro, et beløb som Eddie Jordan næppe vil være i stand til at kunne betale.
Det var ellers planen, at den Team Brask støttede Giorgio Pantano skulle deltage i Formel 3000 mesterskabet for Jordans junior team Super Nova, samt desuden kunne fungere som Formel 1 teamets tredje kører, i forbindelse med fredags testkørslerne forud for Grand Prix løbene.
Men i følge de nyeste rygter, så arbejdes der i øjeblikket seriøst på at skaffe ham en fast plads i Jordans Formel 1 team - og vel at bemærke ikke som testkører, men derimod som fast kører ved siden af tyske Nick Heidfeld.
Efter at Jos Verstappen har afbrudt forhandlingerne med Jordan teamet, så ses Giorgio Pantano som den mest sandsynlige af de tre kandidater som der pt er til det ledige Jordan sæde til den kommende sæson.
De to andre seriøse kandidater til pladsen er Ralph Firman og Allan McNish, men det regnes for sikker at Giorgio Pantano udover sit talent også er i stand til at stille den største 'medgift', noget som vejer tungt når teamchef Eddie Jordan skal vælge kørere til sit team.
Selv om Giorgio Pantano endnu ikke har kørt et Formel 1 Grand Prix løb, så er han ikke uden Formel 1 erfaring.
Han her tidligere testet for både Benetton og Williams teamne, ligesom han har kørt i Minardi's to-sædede Formel 1 racer sidste år.
Lørdag regnede det hele dagen og temperaturen faldt til kun ni plus grader, alligevel fik Barrichello kørt 50 omgange på den 5245 meter lange bane, samt seks omgange på det korte layout (2760 m.).
Dagens bedste tid blev 1:26,823.
Søndag viste vejret sig fra en lidt bedre side, og sidst på dagen tørrede Mugelle banen helt op.
Barrichello kørte ialt 72 omgang, heraf 15 på det korte layout.
Dagens bedste tid blev 1:21,270.
Testkørslerne på Mugelle fortsætter i dag, og det bliver igen med Rubens Barrichello i F2004 raceren.