De to Ferrari kørere Kimi Raikkonen og Felipe Massa testede begge forskellige setup på deres F2008 racere, og for Raikkonen forløb dagen uden problemer, mens Masse fik hydrauliske problemer på sin racer.
Trods problemerne satte de to Ferrari kørere dagens bedste tider.
Ligesom hos Ferrari teamet, stillede Toyota teamet lørdag med deres to faste kørere, Jarno Trulli og Timo Glock, som brugte dagen på test af forskellige aerodynamiske komponenter, samt generelt setup på TF108 racerne.
Lørdagens tider:
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:30,914 | 66 |
2 | Felipe Massa | Ferrari | 1:31,147 | 53 |
3 | Jarno Trulli | Toyota | 1:32,382 | 73 |
4 | Timo Glock | Toyota | 1:32,762 | 75 |
Kun én sejr i nyere tid, er hvad det er blevet til for Honda i Formel 1. Det får nu en af teamets direktører, John Marsden til at udlove en bonus på 2000 dollars pr. ansat såfremt en af kørerne vinder et Grand Prix i 2008. John Marsden siger at bonussen bliver udbetalt til alle ansatte - høj som lav. Det kan betyde at Honda må slippe i omegnen af godt 1,5 million dollars hvis Jenson Button eller Rubens Barrichello vinder et Grand Prix i år.
John Marsden kom med udtalelsen og løftet ved en konferrence i London tidligere i denne uge. John Marsden siger at bonussen skal styrke sammenhold og motivation i hele teamet. Desuden håber han på at udsigten til den ekstra bonus også vil sikre at medarbejderne bliver hos Honda istedet for at skifte til et andet team.
Trafikkaos er et af de ord der har været hæftet på det franske Formel 1 Grand Prix. Det har været temmelig håbløst at komme til og fra Magny-Cours banen når det franske Formel 1 Grand Prix har været afholdt. Løbet er dog i år stadig med på kalenderen, men hvor længe?
Det har været lagt i hænderne på de franske politikere at få bragt forholdene i orden, men endnu er der ikke sket noget synligt. Med truslen om at fjerne løbet fra kalenderen, har man tidligere talt om at arrangere et løb i Paris i et område tæt på Euro Disney. Der har dog ikke været væsentligt nyt om denne mulighed i snart lang tid. Men nu er en ny mulighed dukket op.
Hvis det står til borgmesteren i Paris forstaden Versailles, Etienne Pinte, så skal det franske Grand Prix afholdes som gadeløb i Versailles. Det er et stort punkt i hans valgkamp i det forestående franske kommunevalg. Hans vigtigste argument er at ved at få Formel 1 til Versailles, så bringer man også masser af penge til bydelen. Ideen møder dog stor modstand fra både den franske kulturminister og vicekulturminister. Etienne Pinte argumenterer dog for at avenuerne i hans bydel er brede nok til Formel 1. Skulle det glippe, har han en alternativ plan klar.
I området Satory som er en del af Versailles, ligger et område hvor en fransk kampvogns-fabrikant tidligere testede, og som nu bruges af Citroen Sport til diverse tests. Dette område skal dog totalt ombygges for at huse et Grand Prix.
Etienne Pinte har dog også støtter til sit forslag. Andre kandidater går med på ideen og siger at det kan skabe større vækst i netop deres område. Tingene er dog fuldstændigt uafklarede endnu.
Frankrig kan dog risikere at miste en stor tradition i landets historie. Man har kørt motorløb i landet faktisk lige så længe som der har været biler. Det franske Grand Prix har i større eller mindre målestok været kørt siden 1906 hvor en hel del baner har været hjemsted for det franske Grand Prix. Montlhéry, Reims, Rouen, Paul Ricard, Dijon-Prenois og endelig Magny-Cours er stederne hvor det franske Grand Prix har været kørt. Er det håb for at en lang tradition kan forsætte eller kommer der en afbrydelse? Som det ser ud nu, bliver det en politisk afgørelse.