Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
12.2.2011
 Jerez test - lørdag
 
11.2.2011
 Jerez test - fredag
 Ferrari sagsøgt af Ford om navnerettighed
 

Hop til top12.2.2011

Jerez test - lørdag

Han kom, han så og så var hurtigst. Med en lettere omskrivning af gammel skønlitteratur, så gjorde Nick Heidfeld sin entre på Jerez banen for Lotus Renault GP. Første gang han sidder i bilen kører han hurtigste tid.
Ferrari køreren Fernando Alonso var også med i top da han satte næsthurtigste tid og Michael Schumacher var igen med fremme idet han satte tredje hurtigste tid i sin Mercedes racer.

Alle ved testen på Jerez banen var meget imponerede over Nick Heidfelds entré i Lotus Renault raceren. Der er sin sag at sætte sig i en fremmed bil og så i allerførste test køre hurtigst. Også selvom at de andre kørere og teams er i gang med et testprogram.

Nick Heidfeld selv nedtoner den fornemme debut, for så han siger: "Hvem ved hvad de andre arbejder med"

Ferrari havde valgt at køre lange distance og angiveligt var deres bil måske lidt tungere end de fleste af kollegaernes. Fra Ferraris side meldes der om at man stort set ingen problemer havde med bilen og derfor især kunne koncentrere sig om opsamling af data og ikke mindst få et endnu bedre indtryk af Pirelli dækkene.

Michael Schumacher kørte faktisk et lignende program, men var efter testen en smule frustreret over at hans kørsler 3 gange blev afbrudt på grund af røde flag. Sådan kan det altså være under tests.

Kamui Kobayashi var årsag til 2 af de rødflags afbrydelser idet han med sin Sauber racer måtte stoppe to gange på banen. Williams teamet havde Rubens Barrichello i raceren, og det var ikke den lykkeligste dag for teamet. Ikke på grund af Rubens Barrichello, men fordi teamets KERS system drillede mere end hvad godt var.

De hurtigste tider fra lørdagens test:
Pos Kører Team Tid Diff
1. Nick Heidfeld Lotus Renault 1:20.361
2. Fernando Alonso Ferrari 1:20.493 0.132
3. Michael Schumacher Mercedes 1:21.054 0.693
4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:21.099 0.738
5. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:21.242 0.881
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:21.574 1.213
7. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:21.681 1.320
8. Heikki Kovalainen Team Lotus-Renault 1:21.711 1.350
9. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:22.227 1.866
10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1:22.945 2.584
11. Jerome d'Ambrosio Marussia Virgin-Cosworth 1:25.471 5.110

PDL  


 

Hop til top11.2.2011

Jerez test - fredag

Mercedes havde en 'langsom' dag i går da Formel 1 klassen indledte årets anden officielle testrunde. Det blev der lavet om på i dag hvor Michael Schumacher var den toneangivende kører.
Han blev dog fulgt godt undervejs af Ferrari køreren Felipe Massa, mens Jenson Button i McLaren gjorde hvad han kunne for at hænge på.

Formel 1 kørerne var igen i dag ude at lufte deres racere for at finde forbedringer på deres nye biler. Michael Schumacher som i dag afløste Nico Rosberg var hurtigste kører næsten hele dagen igennem. Han blev dog fulgt godt op af Felipe Massa i Ferrari, mens det først var sidst på dagen at Jenson Button formåede at køre hurtigere end Mark Webber i Red Bull raceren.

Jamie Alguersuari i Toro Rosso rykkede også i den sidste del af dagens test. Han var endda hurtigere i de sidste momenter end førnævnte Mark Webber. Timo Glock i sin Marussia Virgin racer fik også vist der er mere i bilen end i går.

Iagtagere i Spanien fortæller dog at det kun var over enkelte omgange at Michael Schmacher var hurtigt. Der var ingen konstante omgange, som det var for flere af konkurrenterne. Det var dog ingen der kørte helt ens. Teamene havde udarbejdet forskellige programmer. Således kunne man se Michael Schumacher kører stints af en varighed på 10 omgange, mens Red Bull eksempelvis havde valgt stints på 6 omgange.

Dagens uheldige kører må være Pastor Maldonado der i sin Williams gav teamets mekanikere ekstra arbejde. Han skred ud i banens sving 4, hvorefter bilen ikke rigtig blev fanget af fangsandet og som resulterede i at han hamrede ind i dækmuren. Han fik kun kørt 38 omgange.

Testen forsætter i morgen hvor FIA har bedt om at den nye bevægelige hækvinge skal testes grundigt af alle. Det forlyder også at Nick Heidfeld tager over for Vitaly Petrov i lørdagens test for Lotus Renault GP teamet.

De hurtigste tider fra Jerez - fredag:
Pos Kører Team Tid Diff
1. Michael Schumacher Mercedes 1:20.352
2. Felipe Massa Ferrari 1:20.413 0.061
3. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:21.009 0.657
4. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:21.214 0.862
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1:21.613 1.261
6. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:21.780 1.428
7. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:21.857 1.505
8. Timo Glock Marussia Virgin-Cosworth 1:22.208 1.856
9. Vitaly Petrov Renault 1:22.493 2.141
10. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:22.591 2.239
11. Jarno Trulli Team Lotus-Renault 1:23.216 2.864

PDL  


Hop til top
Ferrari sagsøgt af Ford om navnerettighed

Da Ferrari præsenterede dette års racer, fik de fleste Ford folk i USA ganske løftede øjenbryn med tilhørende panderynker. For da Ferrari fortalte om navnet på den nye 2011 racer, gibbede det i Ford folket. Ferrari F150. Det navn dur ikke for Ford koncernen.
Sagen er nemlig den at F-150 også er navnet på Fords mest succesrige bil i mange år.

Ford slæber Ferrari i retten. Det har Ford afgjort efter at Ferrari har besluttet af kalde deres nye 2011 Formel 1 racer for F150. Det er samtidigt navnet på en af Fords mest sælgende biler, eller næsten, for Ford anvender en bindestreg i deres modelbetegnelse.

Ferrari sagde ved præsentationen af raceren at navnet skal ses i forhold til at i år er 150 året for den italienske samling af de gamle provinser. Men den køber Ford ikke.


Navnet på denne bil er nu genstand for en retssag
(Foto: Ferrari media)

Sagen er den at Ford ejer varemærket 'F 150' og derfor kan ingen andre bilproducenter anvende dette navn. Samtidigt er der også en sag om et internetdomænenavn - Ferrari150.com. Dette har dog angiveligt ikke noget med Ferrari at gøre.

Fra Fords side hedder det i en pressemeddelelse at Ferrari ikke respekterer navnerettighederne med henblik at drage egen fordel af navnet, samt at fratage Ford mulighederne for indtjening. Ford siger også at dette varemærke er vigtigt for Ford, og at man har brugt mange år og resurser på at opbygge dette varemærke og sikre sig rettighederne til det.

Sagen er indbragt for retten i Fords hjemby Detroit.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk