Samtidig præsenterer teamet deres pakke af sponsorer, hvor det bliver Benson & Hedges samt Deutsche Post WorldNet der præger billedet.
Teamet har endvidere annonceret at de vil fremkomme med en større nyhed - hvad er stadig ukendt, men det kan være præsentationen af en ny testkører. Teamet sender efter præsentationen deres racere videre mod Melbourne, inden kørerne og topfolkene skal en tur forbi Tokyo hvor Honda præsenterer deres musketeer til 2002-sæsonen.
Der var tale om generel udviklingstest af den nye model, og her var det især værd at bemærke at Schumacher testede både med og uden bargeboards.
Det var første test på Mugello banen med Schumacher i den nye F2002 model, og det blev til ialt 36 omgange med en bedste tid på 1:23,650.
Teamet fortsætter testkørslerne i dag, og igen bliver det med Schumacher bag rattet på F2002 modellen.
Det var perfekt testvejr på Valencia banen i går, temperaturen lå dagen igennem på 21C, og det eneste der måske kunne genere kørerne lidt var at vinden tiltog sidst på eftermiddagen.
McLaren teamet testede forskellige dæk i går og Raikkonen kunne på et sæt friske "soft compound" dæk reducerer Juan Pablo Montoya's tidligere banerekord med et par tiendedele sekund. Den nye bane rekord lyder nu på 1:10,937.
Teamets anden kører på banen i går var testkøreren Alexander Wurz, der som eneste kører kørte i 2001 model, også han kørte dæktest hele dagen. Da dagen var omme havde han næsthurtigste tid, næsten et sekund langsommere end Raikkonen, men var alligevel godt tilfreds både med selve testen og Michelin dækkene som han beskriver som værende meget bedre end sidste års Bridgestone dæk.
Som det andet team på Valencia i går, så besatte Jaguar de to sidste pladser.
Jaguar teamet testede forskellige nye komponenter som måske skal benyttes i denne sæson, og samtidig oplyste de at de nok kommer med endnu en revideret aeropakke inden Malaysia's Grand Prix.
Det var Pedro de la Rosa og Eddie Irvine der stod for Jaguar's testkørsl igår, og de kørte begge i de nye R3 modeller.
Pedro de la Rosa testede nye komponenter i baghjulsophængene og Eddie Irvine testede nye frontspoilere.
Efter testen oplyste Pedeo de la Rosa at R3 modellen var blevet meget mere stabil og rolig på banen med de nye dele monteret i baghjulsophængene.
Jaguar teamet tager nu tilbage til England, de har aflyst deres deltagelse i Valencia testen, og vil i stedet køre deres shakedown på Silverstone den 18. og 19. i stedet.
Torsdagens tider på Valencia:
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Kimi Raikkonen | McLaren | 1:10,937 | 84 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Alexander Wurz | McLaren | 1:11,914 | 92 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Pedro de la Rosa | Jaguar | 1:13,215 | 46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | AN 13.2.2002 Wurz hurtigst i ValenciaPå den anden spanske testbane, Valencia kører McLaren og Jaguar deres egen test. Igen var det McLaren der satte dagsorden.Jaguar var ellers mødt til testen med nye forbedringer på den noget udskældte R3-racer, som har givet store problemer for Jaguar-teamet. Tiderne er dog stadig ikke gode nok - to sekunder er der fortsat op til McLaren. Testtider fra Valencia, onsdag den 13. februar 2002
BB Jenson Button overtog testarbejdet for Renault, og satte for tredje dag i træk den bedste tid for Renault. Samtidig sikrede briten sig også en bedre tid end Jarno Trulli med tiden 1:17,687. Det markerer også at Renault ser ud til at være ret godt med forud for den kommende sæson. "Jeg er meget glad for raceren køreregenskaber," siger briten der dog ikke lagde skjul på at dagen også blev brugt til at teste raceren i kvalifikations-trim.
Hos Arrows tog Heinz-Harald Frentzen over, og tyskeren arbejdede dagen igennem på at få større kendskab og viden om raceren. Blandt andet var teamet igennem flere set-up kombinationer. "I bund og grund er raceren helt i orden. Jeg har forstået de grundlæggende karakteristika, så jeg vil fortsætte dette arbejde på Silverstone i næste uge," siger Frentzen. Jordan havde deres to kørere i aktion, og Takuma Sato blev den hurtigste kører. Mark Webber fik mere styr på sin Minardi og kørte 68 omgange i dagens test. Alex Yoong har stadig et godt stykke op til de bedste tider.
Testtider fra Barcelona, onsdag den 13. februar 2002
|