Rygterne om hvem der skulle være den nye sponsor gik i lang tid på Deutsche Post Worldnet, som har hovedsæde netop i Brussel's lufthavn. Dette har marktingchef Mark Gallagher og afvist med ordene:
"Det bliver bestemt ikke til Deutsche Post Jordan Honda."
Så nu er rygterne drejet over mod DHL, der også har base i Brussel's lufthavn, og hvori Deutsche Post har et stor del af aktieposten, og yderligere næring fik dette rygte at en talsmand fra DHL overfor Reuters udtalte:
"Jeg har forstået at aftalen er på plads."
Så nu er spørgsmålet:
Bliver det til "DHL Jordan Honda" i år?
Efter shakedown testen tager teamet til Malaysia, hvor der er officiel præsentation af team og kørere i Kuala Lumpur den 23. februar.
For Sauber teamet var det den første af tre testdag på banen, og de stillede med begge deres kørere, Nick Heidfeld og Felipe Massa.
Der var tale om test af en ny aeropakke samt et forbedret kølesysten for Sauber teamet og de to kørere tilbagelagde i alt 146 omgange.
Lørdagens tider:
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Michael Schumacher | Ferrari | 1:22,551 | 50 |
2 | Nick Heidfeld | Sauber | 1:24,733 | 77 |
3 | Felipe Massa | Sauber | 1:25,187 | 69 |
Som nævnt fortsætter Sauber teamet deres test på Mugello mandag og tirsdag.
Ferrari teamet tager til Imola, hvor de vil teste med Michael Schumacher, Rubens Barrichello og Luca Badoer.
Jean Todt begrunder hvorfor man har taget dette drastiske valg "Den nye racer har vist at den er meget hurtig lige fra dag 1. Men vi har ikke nok informationer om den nye racer, og vi ved heller ikke om den er driftsikker nok. Så derfor har vi besluttet os for at starte med sidste års model i Melbourne, da den under vinterens test har vist sig stadig at være hurtig nok til at kunne følge med konkurrenterne.
Vi er sikker på at den er god nok til at vi vil komme hjem med nogle vigtige point når det første Grand Prix er kørt."
Ferrari vil de næste par dage teste videre med både den nye F2002 og den gamle F2001, og man vil finde et passende set-up der skal bruges til det første løb.
Ralf Schumacher testede sin nye FW24 model, og Antonio Pizzonia testede i både en FW23 samt en FW24 model.
Der var for begge kørere fortrinsvis tale om dæktest.
Dagens tider:
Plac. | Kører | Model | Tid | Omg. |
1 | Antonio Pizzonia | FW24 | 1:18,470 | 14 |
2 | Antonio Pizzonia | FW23 | 1:18,779 | 67 |
3 | Ralf Schumacher | FW24 | 1:19,279 | 54 |
Ud over Estoril testen har Williams teamet planlagt et shakedown test på Valencia banen i Spanien mellem onsdag og fredag i den kommende uge.
Lørdag og søndag er det så planen at Allan McNish overtager testrollen, her i teamets sidste rigtige test inden den endelige shake downtest kort før de pakker og rejser til Australien.
Teamet råder nu over tre TF102 modeller og de er alle tre ved at blive klargjort til Australiens Grand Prix.
Dagens test blev afbrudt af et voldsomt regnvejr, og det blev kun til 12 omgange for Schumacher i går. Ud over de 12 omgange så blev der også testet starter.
Testkørslerne fortsætter i dag.
Prost Grand Prix gik konkurs for kort tid siden, og det har skabt en del tumult i Formel 1 inderkredsen.
Frygten går selvfølgeligt på om der er flere konkurser på vej, eller?
Det kan i hvert fald ikke komme bag på Formel 1 entusiaster at det er meget dyrt at drive et Formel 1 team.
Frygten er selvfølgeligt at Formel 1 feltet bliver så lille, at der ikke er tale om egentlige racerløb. Men det mener FIA's præsiden Max Mosley at der er en løsning på.
Reglen siger at der skal være mindst 16 biler til start, og hvis feltet kommer ned i nærheden af smertegrænsen, er det Mosley's plan at sætte Formel 3000 til at køre sammen med Formel 1 bilerne.
Dette lyder i mine øre og fuldstændig utopisk, idet en Formel 3000 som min. er 10 sekunder langsommere pr. omgang end en Formel 1 racer.
Men vi skal dog ikke sige at det ikke kan ske. I 1960 var det sådan at Formel 1 racerne kørte sammen med Formel 2 bilerne, og nu hævder Mosley at den blandede serie kan vende tilbage til high-end racing.
Og situation var sådan at der f.eks. under det Italienske GP blev kørt 2:41.4 af Phill Hill i en Ferrari og at den langsomste bil i samme kvalifikation var en Cooper/Climax kørt at Vic Wilson med tiden 3:16.5, og dermed var der et gap på 35,1 sek. imellem top og bund i den kvalifikation.
Dette skal på ingen måde retfærdiggøre en sådan sammenlægning af de to serier, man bør derimod sætte ind inden det når så langt, og gøre noget for at det ikke skal blive nødvendigt.