Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
17.2.2002
 Ny hovedsponsor til Jordan?
 Minardi klar
 Sauber og Ferrari på Mugello
 
16.2.2002
 Ferrari starter med F2001,
 Williams på Estoril
 Toyota tester igen
 Mugello test fredag
 Utopi eller hvad?
 

Hop til top17.2.2002

Ny hovedsponsor til Jordan?

Jordan teamet har længe annonceret at der ville være en stor nyhed ved lanceringen af deres nye racer den 22. februar i Brussel's lufthavn, og der tales nu seriøst om at det kan være en ny hovedsponsor til afløsning for Benson & Hedges.
Jordan har haft et mange årigt samarbejde med tobaks giganten Benson & Hedges, men med de nye regler angående tobaksrekalmer så ser også dette team sig nødsaget til at finde sponsorere udenfor tobaksindustrien.

Rygterne om hvem der skulle være den nye sponsor gik i lang tid på Deutsche Post Worldnet, som har hovedsæde netop i Brussel's lufthavn. Dette har marktingchef Mark Gallagher og afvist med ordene:
"Det bliver bestemt ikke til Deutsche Post Jordan Honda."

Så nu er rygterne drejet over mod DHL, der også har base i Brussel's lufthavn, og hvori Deutsche Post har et stor del af aktieposten, og yderligere næring fik dette rygte at en talsmand fra DHL overfor Reuters udtalte:
"Jeg har forstået at aftalen er på plads."

Så nu er spørgsmålet:
Bliver det til "DHL Jordan Honda" i år?

AN  


Hop til top
Minardi klar

Efter nogle næste problemfrie testdage på både Valencia og Circuit de Catalunya, så mangler Minardi teamet nu kun en sidste shakedown test på Misano banen tirsdag den 19. februar som forberedelse til den forestående sæson.

Efter shakedown testen tager teamet til Malaysia, hvor der er officiel præsentation af team og kørere i Kuala Lumpur den 23. februar.

AN  


Hop til top
Sauber og Ferrari på Mugello

Lørdag var Ferrari teamets sidste testdag på Mugello banen for denne gang, og teamet fortsatte udviklingstesten af F2002 modellen.
Ligesom de foregående dage var det Michael Schumacher der kørte Ferrari raceren, og det blev testet flere forskellige setup kombinationer.

For Sauber teamet var det den første af tre testdag på banen, og de stillede med begge deres kørere, Nick Heidfeld og Felipe Massa.
Der var tale om test af en ny aeropakke samt et forbedret kølesysten for Sauber teamet og de to kørere tilbagelagde i alt 146 omgange.

Lørdagens tider:
Plac.KørerTeamTidOmg.
1Michael SchumacherFerrari1:22,55150
2Nick HeidfeldSauber1:24,73377
3Felipe MassaSauber1:25,18769

Som nævnt fortsætter Sauber teamet deres test på Mugello mandag og tirsdag.
Ferrari teamet tager til Imola, hvor de vil teste med Michael Schumacher, Rubens Barrichello og Luca Badoer.

AN  


 

Hop til top16.2.2002

Ferrari starter med F2001,

Efter at man har evalueret resultaterne af F2002 under onsdagens langtidstest, så har Scuderia Ferrari Marlboro besluttet sig at man vil starte med sidste års model F2001.

Jean Todt begrunder hvorfor man har taget dette drastiske valg "Den nye racer har vist at den er meget hurtig lige fra dag 1. Men vi har ikke nok informationer om den nye racer, og vi ved heller ikke om den er driftsikker nok. Så derfor har vi besluttet os for at starte med sidste års model i Melbourne, da den under vinterens test har vist sig stadig at være hurtig nok til at kunne følge med konkurrenterne.
Vi er sikker på at den er god nok til at vi vil komme hjem med nogle vigtige point når det første Grand Prix er kørt."

Ferrari vil de næste par dage teste videre med både den nye F2002 og den gamle F2001, og man vil finde et passende set-up der skal bruges til det første løb.

BKP  


Hop til top
Williams på Estoril

Williams teamet påbegyndte i går en tredages test på den portugisiske bane Estoril, og her var både Ralf Schumacher og Antonio Pizzonia på banen.

Ralf Schumacher testede sin nye FW24 model, og Antonio Pizzonia testede i både en FW23 samt en FW24 model.
Der var for begge kørere fortrinsvis tale om dæktest.

Dagens tider:
Plac.KørerModelTidOmg.
1Antonio PizzoniaFW241:18,47014
2Antonio PizzoniaFW231:18,77967
3Ralf SchumacherFW241:19,27954

Ud over Estoril testen har Williams teamet planlagt et shakedown test på Valencia banen i Spanien mellem onsdag og fredag i den kommende uge.

AN  


Hop til top
Toyota tester igen

Formel 1 feltets nye team, Toyota, testede i går på Paul Ricard banen. Mika Salo påbegyndte et tredages testprogram i TF102 modellen.

Lørdag og søndag er det så planen at Allan McNish overtager testrollen, her i teamets sidste rigtige test inden den endelige shake downtest kort før de pakker og rejser til Australien.

Teamet råder nu over tre TF102 modeller og de er alle tre ved at blive klargjort til Australiens Grand Prix.

AN  


Hop til top
Mugello test fredag

Ferrari teamet testede for igen i går på Mugello banen, det var deres fjerde dag i denne uge, og det var med Michael Schumacher ved rattet i en F2002 model.

Dagens test blev afbrudt af et voldsomt regnvejr, og det blev kun til 12 omgange for Schumacher i går. Ud over de 12 omgange så blev der også testet starter.

Testkørslerne fortsætter i dag.

AN  


Hop til top
Utopi eller hvad?

De seneste dage har der verseret et noget umiddelbart mærkværdigt rygte i Formel 1 kredse.

Prost Grand Prix gik konkurs for kort tid siden, og det har skabt en del tumult i Formel 1 inderkredsen.
Frygten går selvfølgeligt på om der er flere konkurser på vej, eller?
Det kan i hvert fald ikke komme bag på Formel 1 entusiaster at det er meget dyrt at drive et Formel 1 team.

Frygten er selvfølgeligt at Formel 1 feltet bliver så lille, at der ikke er tale om egentlige racerløb. Men det mener FIA's præsiden Max Mosley at der er en løsning på.

Reglen siger at der skal være mindst 16 biler til start, og hvis feltet kommer ned i nærheden af smertegrænsen, er det Mosley's plan at sætte Formel 3000 til at køre sammen med Formel 1 bilerne.

Dette lyder i mine øre og fuldstændig utopisk, idet en Formel 3000 som min. er 10 sekunder langsommere pr. omgang end en Formel 1 racer.
Men vi skal dog ikke sige at det ikke kan ske. I 1960 var det sådan at Formel 1 racerne kørte sammen med Formel 2 bilerne, og nu hævder Mosley at den blandede serie kan vende tilbage til high-end racing.

Og situation var sådan at der f.eks. under det Italienske GP blev kørt 2:41.4 af Phill Hill i en Ferrari og at den langsomste bil i samme kvalifikation var en Cooper/Climax kørt at Vic Wilson med tiden 3:16.5, og dermed var der et gap på 35,1 sek. imellem top og bund i den kvalifikation.

Dette skal på ingen måde retfærdiggøre en sådan sammenlægning af de to serier, man bør derimod sætte ind inden det når så langt, og gøre noget for at det ikke skal blive nødvendigt.

HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk