CCWS vender tilbage til Las Vegas. Men der skal ikke køres på ovalbanen. Derimod ønsker de nye ejere af CCWS serien, OWRS, at der skal køres på en bybane der ved lejligheden skal laves ved et par af hotellerne på "The Strip".
Gentilozzi har allerede været i Las Vegas for at tale med flere af hotel/kasino ejerne om sine planer, og umiddelbart tyder det på at i hvert fald et par stykker er interesserede. Gentilozzi har en plan om at dette løb skal være et af de sidste løb, eller allerhelst skal det markere sæsonafslutningen.
Planen går ud på at man vil undgå at køre på "The Strip" som er hovedgaden hvor alle de store hoteller og kasinoer ligger. Dette for at undgå at den almindelige trafik ikke vil blive forstyrret.
Sæsonen for CCWS skal efter planen starte d. 18. april i Long Beach og foreløbig er der fastsat 11 løb, og måske op til 16 løb. Alt afhængig hvilke aftaler man kan nå at få bragt i hus.
Champ Car World Series overlever endnu en krise. Open Wheel Racing Series overtager rettighederne efter at kuratoren for konkursboet efter CCWS, dommer Frank Otte, tog sin beslutning efter mere end 8 timers votering. Indy Car Series havde lagt et bud ind der var 4 gange så stort, men udfaldet faldt ud til OWRS's fordel.
Det var ellers nogle spændende timer parterne gennemgik i retssalen. ICS forhøjede undervejs deres bud fra godt 3 millioner dollars til deres endelig bud på 13,5 millioner dollars. På den anden side af bordet var OWRS startet med et bud på ca. 1,5 millioner dollars og endte på 3,2 millioner. Udover den meget store forskel i beløbene var der også forskel på hvad de to parter bød på. OWRS bød hele molevitten inklusive rettigheder og afvikling af den eksisterende gæld. ICS bød "kun" på enkelte løb, og visse udvalgte rettigheder.
Det var faktisk det gjorde udslaget for Frank Otte. I hans samlede vurdering indgik forholdet til de kontraktlige forpligtigelser som ikke blev overholdt sidste sæson, som OWRS har lovet at rode bod på. Det betyder bl.a. at sponsorer, arrangører og andre som har penge til gode hos CCWS er sikret en god stor del af deres tilgodehavende. Det var de ikke med det tilbud som ICS fremsatte.
Konklussionen efter Frank Ottes afgørelse og beslutning er, at CCWS nu lever videre. Kreditorerne får i større eller mindre omfang deres tilgodehavende. Aftalerne med arrangørerne består forsat og gør at serien forsat kan komme rundt på diverse racerbaner i USA, Canada, Mexico og Australien. Der var antydet fra banedirektørernes side at hvis afgørelsen faldt ud til fordel for ICS, så var det ikke sikkert at der kunne arrangeres løb for dem i fremtiden.
ICS havde set frem til at have magten over den eneste store løbsserie for formel biler der så ville have været i USA. Nu er man så i den samme situation som før, hvor CCWS afviklede deres løb på tre typer af baner, hvor ICS kun har kørt på ovalbanerne. Frank Ottes afgørelse betyder at der stadig er to konkurrerende serier. Det betyder også at der er to konkurrenter til at kæmpe om sponsorkroner osv. ICS har tilsyneladende flere penge at gøre med, til gengæld har CCWS stadig bevaret det gamle navn i deres forkortelse. CART navnet lever stadig i bedste velgående hos mange motorsportsfans i USA.
Det er nu op til OWRS - som er en gruppe af teamchefer - at bevare CCWS så serien forsat kan eksistere i det omfang som man kender den for. Traditionen skal overleve ifølge OWRS, nu skal alt i CCWS gennemgås og evt. skal der laves nogle ændringer, som samlet betyder at CCWS forsat har en fremtid. Efter Frank Ottes afgørelse var der stor lettelse hos OWRS, men man erkender dog også at nu skal ærmerne smøges op og der skal arbejdes hårdt for at få det hele til at hænge sammen.