Badoers første forpligtigelse vil dog stadig være Ferrari og han har understreget at han kun tager pladsen for at hjælpe teamet ud af en knippe. Han roste ved samme lejlighed mændene omkring Minardi teamet og sagde, at fremtiden ser lys ud for dem.
Ferraris ledelse er indforstået i aftalen; men pointerede at Luca Badoer er ansat hos dem og kun til låns for Minardi teamet.
Tirsdagens test gav 'comeback' til Allesandro Zanardi efter at hans racer igen blev klar fra hans uheld om søndagen, hvor italieneren brugte aftenen til at øve sig i noget der har været ham uvant de sidste par år - starter. Hos BAR skiftede man kører og Ricardo Zonta overtog, men nåede aldrig for alvor rigtig at komme i gang med de to testdage eftersom der var adskillige problemer med BAR-raceren, og hos Williams kæmpede man fortsat med gearkassen. Zonta mente at banen var "meget svær eftersom det er vigtigt at finde grænserne, specielt i de hurtige sving," fortalte brasilianeren om sit første indtryk af banen. Begge teams gjorde god brug af forholdene og fortsatte langt ud på aften indtil det blev for mørkt at teste.
Tirsdagens tider fra Kyalami:
Kører | Team | Tid |
Ralf Schumacher | Williams-Mecachrome | 1m 24,56 sek. |
Allesandro Zanardi | Williams-Mecachrome | 1m 24,72 sek. |
Ricardo Zonta | BAR-Supertech | 1m 25,38 sek. |
Onsdagen og den sidste testdag blev der sat nogle meget hurtige tider især fordi Williams teamet trænede i kvalifikationsopsætning. De to kørere hos Williams synes allerede nu at have fået gang i adskillige afkørsler så derfor stoppede teamet tidligt på dagen, men nåede at sætte de hurtigste tider - igen med Ralf Schumacher øverst i tabellen. Teamet konkluderede at der havde været mange ting de havde lært under de varme forhold, og eftersom der havde været en del problemer var man ikke videre optimistisk til det første løb i Melbourne. Når Williams ikke følte nogen grund til det, så bør BAR heller ikke. Zonta kørte kun 20 omgange - og han var ked af at tingene ikke fungere 100%. "Vi har lært meget i denne uge, og det er vigtigere end at sætte en god tid," mente brasilianeren - men det er ikke den rette holdning for et team der vil vinde fra første løb! Craig Pollock ville imidlertid ikke trække lidt i land med de store forventninger til det første løb i Melbourne: "Dette var en af de værste dage under testen fordi det var her vi forventede meget og opnåede lidt. Forventninger er derimod fortsat høj
17/2-99 | 15/2-98 | 14/10-98 | |
Bane | Mugello | Mugello | Mugello |
Vejr | Skyet | Solskin | Solskin |
Temperatur | 6-8 gr. | 9-15 gr. | 8-16 gr. |
Bane temp. | 7-9 gr. | 10-20 gr. | 12-23 gr. |
Schumacher | 1:27,578 | 1:28,267 | 1:26,463 |
MBP 17.2.1999 Mad Max mod BARFIA præsidenten Max Mosley har nu givet en forklaring på, hvorfor BAR teamet skal stå skoleret i Geneve den 12. Marts med risiko for udelukkelse fra et løb og/ eller en bøde, der kan mærkes. Bl. a. i en tid hvor forbud tobaksreklamer vinder frem for at blive totalt forbudt i år 2006 for EU's område, har FIA nogle stiltidende aftaler med forskellige regeringer om tilladelse til at køre med tobaksreklamer; men på den anden side skal det ikke overdrives. I værste fald havde man risikeret 24 biler med 24 forskellige tobaksreklamer, hvis ideen om de individuelle bemalinger var slået fuldt igennem. Det ville have væltet alle FIA's bestående aftaler med regeringer over hele verden, og det har man ikke råd til at risikere.Han er rasende over at BAR lancerede deres racere til 99 sæsonen i 2 forskellige bemalinger ved en storstillet pressekonference trods et FIA forbud og verserende voldgift herom. " Det er det samme som at give FIA og hele den etablerede motorsportsverden fingeren" var en af hans udtalelser. Godt for Anja Andersen, at hun ikke kører Formel 1. KLH Både BAR og Williams
har haft problemer med testene på Kyalami, Sydafrika i de seneste par dage,
begge især med gearboksene og Williams der løb tør for reservedele da Alex
Zanardi smadrede sin FW21i søndags. Derfor ønskede begge teams at kunne få lov
udvide testningen med en 6. dag. Men bare fordi man er den mest forgudede del af
den internationale motorsport, kan man ikke altid få sin vilje. Det ville komme
på tværs af forberedelserne til det nationale touring car mesterskabs sæsonstart. De lokale teams kan ånde lettet op for, Kyalamis styrelse sagde nej, så de to teams må pakke grejene sammen og forlade banen inden torsdag.CBA Rygter vil vide at McLaren vil sende sidste års
titelvindende MP4/13 til Melbourne istedet for den nye MP4/13. MP4/14'eren, der
d. 8/2 blev afsløret foran 500 pressefolk og indbudte gæster, har under testene
i sidste uge kun vist sig ganske lidt overlegen i forhold til sin forgænger. På
den første testdag, tirsdag d. 9/2, var MP4/13 faktisk hurtigst med 1,644 sek.
Onsdag var rollerne byttet om og forskellen mellem Hakkinens 99-model og
Couldthards 98'er var kun på 0,318 sekunder. Torsdag var forskellen 0,758 sek.
Adrian Newey er den der har været tættest på at bekræfte rygtet og siger om at bruge MP4/13-chassiset, at: "det er en mulighed der altid har ligget i vores baghoveder". Mercedes sportschef, Nobert Haug, siger derimod at det kan der overhovedet ikke være tale om. Mika Hakkinen slutter sig til denne mening og siger at det skulle overraske ham meget hvis det skete. Men han siger også at det ikke er muligt at forudsige om hvorvidt han kan forsvarer sin verdensmester-titel. Teamet har domineret ved testene i Spanien, men er der problemer i McLaren-lejren? CBA Den tidligere Ferrari kører Michele Alboreto bliver hædret på lørdag. Han vil modtage et trofæ fra "Maranello Ferrari Club". Det er en hæder som klubben hvert år uddeler til en kører som har været vigtig for Ferrari.
Italieneren startede sin Formel 1 karriere hos Tyrrell, halvvejs inde i 1981 sæsonen. Efter at have kørt endnu to sæsoner der, kom han til Ferrari i 1984. Han var hos Ferrari i 5 år, og scorede ialt 138.5 points i 90 starte. Hans bedste sæson var 1985, da han sluttede på en andenplads i kørernes mesterskab, med 53 points. Efter han forlod Ferrari havde han ikke ret meget mere succes i formel 1. Han kørte for Tyrrell, Arrows, Footwork, Minardi og Lola, men scorede kun 13 point på 6 sæsoner. Da Alboreto sluttede sin Formel 1 karriere, kørte han i 1995 sæsonen touringcars, inden han tog til USA, og kørte i Indy Racing League. I 1997 vandt han 24 timers løbet på Le Mans 24 sammen med danske Tom Kristensen og svenske Stefan Johansson i en Joest-Porsche. Det var også Michele Alboreto der sørgede for at Joest-Porsche’en startede i pole position i samme løbe, ved at sætte hurtigste tid under kvalfikationen. HVJ Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|