På trods af problemer med kølingen til Ferrari F60 racerens KERS system, som kostede Kimi Raikkonen en del tid i pitten, nåede han at køre 107 omgange.
Men nu er der jo ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget andet, og det gav Ferrari teampersonalet mulighed for at arbejde med KERS systemfejl på banen, noget der nemt kan vise sig nyttigt senere.
Kimi Raikkonen sluttede dagen som hurtigste kører på Sakhir.
Toyota køreren Jarno Trulli var dagens flittigste tester, han nåede at køre 149 omgange i den ny TF109 racer.
Dagens program i Toyota lejren bestod dels af afprøvning af forskellige komponenter til affjedringen på racere, samt både setup og dæktest.
BMW Sauber teamet testede igen med Nick Heidfeld, der brugte dagens 104 omgange til at teste forskellige setup på F1.09 raceren.
Samtidig skulle han vænne sig til hvordan bilen reagerede under de varme forhold, noget der var rig lejlighed til da dags temperaturen nåede op på 35 grader!
Tirsdagens tider:
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:32,102 | 103 |
2 | Jarno Trulli | Toyota | 1:32,230 | 149 |
3 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 1:32,585 | 104 |
Onsdag er skiftedag på Sakhir banen, og det i to af de team.
Ferrari udskifter Kimi Raikkonen med Felipa Massa, mens Jarno Trulli bliver afløst hos Toyota af Timo Glock.
I BMW Sauber teamet fortsætter Nick Heidfeld testkørslerne.
Flittigste tester var Jarno Trulli fra Toyota teamet, der med sine 141 omgange kørte mere end en dobbelt Grand Prix distance, hvorunder han testede forskellige aerodynamiske setups, samt flere forskellige typer dæk.
Mandagens hurtigste kører var Christian Klien fra BMW Sauber teamet, hvis testprogram primært gik på lange stints.
Ferrari teamet stillede med den tidligere verdensmester Kimi Raikkonen, der dagen igennem testede forskellige setup og dæktyper på sin F60 racer.
Mandagens tider:
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
1 | Christian Klien | BMW Sauber | 1:32,544 | 131 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:32,804 | 116 |
3 | Jarno Trulli | Toyota | 1:33,064 | 141 |