Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
2.2.1999
 Reklamedom forventes i morgen
 Minardi´en er meget lovende!
 ´Pensionister´ hos Jordan?
 F1 TV-transmissioner i 1999 & 2000
 
1.2.1999
 Jordan præsenterer deres 1999-model
 

Hop til top2.2.1999

Reklamedom forventes i morgen

Det ventes at der vil komme et klart udspil i kampen mellem BAR og FIA omkring forbundets forbud mod forskellige hovedsponsorer på Formel 1-racerne. FIA vil i morgen onsdag komme med en udtalelse - men der er dog ingen der forventer at FIA vil bøje af. Det vil være den første store sensation i 1999 hvis det virkelig lykkes for BAR at få tvunget FIA i knæ, men det anses dog som meget usandsynligt, og hvis de to parter ikke er enige vil sagen sandsynligvis fortsætte, og måske bliver problemet ikke løst inden Melbourne.
BB  


Hop til top
Minardi´en er meget lovende!

Ferraris testkører, Luca Badoer har været med til at hjælpe det måske dårligste Formel 1-team i dagens Formel 1. Teamet har aldrig rigtig været med fremme - selv teamet for cirka 10 år siden havde nogle få feberløb, men dog uden at vinde. Nu er teamet igen klar til at forsøge at komme fremad - ligesom alle de andre mange gange. Men Badoer mener at Minardi-raceren er meget lovende efter at han har testet den på Mugello. Teamet har så at sige begyndt helt forfra og ændret teamets struktur for at komme væk fra de bagerste placeringer i Formel 1. Teamet har endnu ikke annonceret deres kørere, efter at Esteban Tuero sagde fra da det viste sig at der ikke bliver noget argentinsk grand prix. Teamet har flere gange udtalt at de helst vil have Badoer - men der har været nogle problemer med Ferrari på det spørgsmål. De to største favoritter til sædet er Marc Gene og også Gonzalo Rodriguez som i visse glimt vise stor klasse i Formel 3000 sidste år. Begge kørere skal dog ud og finde sponsorer til det store Formel 1-eventyr. Teamets kører i 1998, Shinji Nakano er også en mulighed - og eventuelt kan det også tænkes at den tabende part i kampen om sædet hos Arrows vil kunne placere sine penge hos Minardi.
BB  


Hop til top
´Pensionister´ hos Jordan?

I 1996 blev Damon Hill fyret hos Williams og måtte tage en mellemsæson for det lille Arrows-team inden han kom til Jordan. Manden der overtog Hills plads, Heinz-Harald Frentzen fik ligesom Hill sparket da tyskeren efter sin anden sæson blot havde vundet en enkelt sejr. Nu er de to holdkammerater hos Jordan - nogle har endda ment at Jordan er gået fra talentudklækning til opbevaring af kasserede Williams-pensionister! Men Eddie Jordan ser frem til at han for første gang har den mest rutinerede og talentfulde line-up nogensinde. Internt i teamet bærer Damon Hill heller ikke nag over at Frentzen i sin tid tog britens plads hos Williams. "Det var jo Frank Williams' beslutning!" siger Hill om den sag.
BB  


Hop til top
F1 TV-transmissioner i 1999 & 2000

Alt efter smag og behag, må vi også de næste 2 år må vi glædes/ døjes med Claus Borre & Co., idet Danmarks Radio har udsendt følgende meddelelse over Ritzaus Bureau - vi citerer -

" DR TV Sporten har samtidig med fodboldaftalerne sikret sig en ny to-årig Formel 1-kontrakt, som betyder, at alle de store løb vises på DR 1 eller DR 2 i år og i år 2000. Aftalen betyder, at DR er med, når dette års første Formel 1-løb finder sted i den australske by Melbourne søndag den 7. marts. Her viser DR løbet direkte natten til søndag - og i sammendrag søndag eftermiddag. "

Tak til DR for arbejdet og investeringen med at bjærge rettighederne til Formel 1 TV-transmissioner til en dansktalende kanal for de næste 2 år.

KLH  


 

Hop til top1.2.1999

Jordan præsenterer deres 1999-model

Et af feltets mulige outsidere-team, det britiske Jordan-team præsenterede i dag deres nye model - med nummeret 199. Det fandt sted i London Palladium. Efter at teamet sidste år scorede deres første sejr har teamet den klare målsætning at vinde flere sejre i år, og er indstillede på at være værdige modstandere til de to førende teams, McLaren og Ferrari. Teamchef Eddie Jordan var meget glad for den nye racer og fortalte ved præsentationen at "vi vil gøre tingene bedre og hårdere i år. Vi har to kørere som begge har vundet løb, og det vil hjælpe Jordan til at opnå målene." På sit retoriske spørgsmål om hvor langt teamet kan komme svarede teamchefen selv: "Vi kan gå hele vejen til toppen," lyder det selvsikkert.

Den tidligere verdensmester Damon Hill advarer de andre teams om at Jordan i år er stærkere end sidste år, og at de vil være med i front. "Vi vil kæmpe, hærge og hele tiden være en trussel til dem der måtte være foran," siger Hill der var manden til at tage teamets første sejr. Han er dog godt klar over at det er en stor udfordring med teamet har udviklet sig rigtig godt ifølge briten, men han vil gerne bevare optimismen.

Efter to år hos Williams uden den store succes vender Frentzen 'hjem' til Jordan. I 1990 kørte tyskeren for Jordan i Formel 3000 og han mener at han efter sine år hos Sauber og Williams har god erfaring med til Jordan. "Folk siger at der altid er en venlig atmosfære hos Jordan og jeg har fundet ud af det er sandt," siger Frentzen om sin nye arbejdsgiver.

Selve raceren, som er blevet designet af Mike Gascoyne byder ikke på de store forandringer, men den tidligere Tyrrell-designer har dog bøjet den høje næsen en lille smule. Designeren siger: "Mit job er at føre teamet til et niveau hvor vi kan vinde løb fra front og så vinde VM." Men han vil dog prøve at bevare begge ben på jorden. "Det er urealistisk at tro at vi kan gøre det fra starten, men jeg tror at de langsigtede ændringer vi foretager, specielt i forbindelse med aerodynamik og hvordan arbejdet er struktureret hos Jordan, vil sikre at vi udvikles på alle tekniske områder og have en bil der kan vinde fra spids," konkluderer Gascoyne.

Teamet med Hill og Frentzen tester deres nye racer i denne uge og det bliver interessant at se teamets tider i forhold til de andre teams.
 

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk