KERS giver en masse problemer for alle teamne, og specielt batterierne volder store problemer, de mister deres ydeevne og kan ikke holde en hel løbsdistance.
Derfor har man nu taget det testforbud der under Formel 1 sæsonen op til revision, og der arbejdes allerede nu på at tillade mindst tre ekstra testsessions efter sæsonstarten.
Testforbudet kom ellers i stand nærmest som et krav fra Formel 1 teamnes side, mere end det var et påbud fra FIA's side, for at minimere udgifterne for de deltagende teams.
Men på grund af alle problemerne med KERS systemet, finder de ny at de behøver mere testtid - og det ser ud til at det nok skal lykkes for dem at få en aftale i stand med FIA.
Det var ellers frygtet at de mindre teams ville blokkere for de ekstra testsessions, men da de også behøver mere testtid - både til KERS og fordi deres nye racere endnu ikke er klar og har testet endnu, forventes de ikke at ville stritte imod de nye testkørsler.
Statistikere hos FIA har leget lidt med Bernie Ecclestones foreslåede medaljesystem, hvor vinderen får guld, toeren får sølv og treeren får bronze. Ifølge disse statistikere som har gennemgået pointstabellerne siden 1950, ville listen over verdensmestre have set helt anderledes ud. Eksempelvis ville Keke Rosberg ikke være blevet verdensmester i 1982 ligesom Lewis Hamilton heller ikke ville have været i 2008 sæsonen.
FIA er gået ud fra det system som Bernie Ecclestone har foreslået. Den der har flest guldmedaljer når sæsonen er slut er verdensmester. I tilfælde af lighed er det antallet af sølvmedaljer der er afgørende, og så fremdeles hvis det også er lighed ved antallet af sølvmedaljer.
Her er FIA's liste over de år hvor verdensmesterskabstitlen ville have skiftet ejer under Bernie Ecclestones system:
1958 Stirling Moss - erstatter Mike Hawthorn
1964 Jim Clark - erstatter John Surtees
1967 Jim Clark - erstatter Denny Hulme
1977 Mario Andretti - erstatter Niki Lauda
1979 Alan Jones - erstatter Jody Scheckter
1981 Alain Prost - erstatter Nelson Piquet
1982 Didier Pironi - erstatter Keke Rosberg
1983 Alain Prost - erstatter Nelson Piquet
1984 Alain Prost - erstatter Niki Lauda
1986 Nigel Mansell - erstatter Alain Prost
1987 Nigel Mansell - erstatter Nelson Piquet
1989 Ayrton Senna - erstatter Alain Prost
2008 Felipe Massa - erstatter Lewis Hamilton.
Mange iagttagere og dermed også konkurrenterne, lagde mærke til udstødningsrørerne på den nye Ferrari F60. Ret hurtigt blev der rejst tvivl om lovligheden af disse.
Den megen kritik - og nok også lidt selvransagelse - har nu fået Ferrari til at rette op på udformningen. Som de var udformet ville Ferrari angiveligt drage visse aerodynamiske fordele, nu hvor winglets og andet er blevet forbudt.
Ferrari har nu ændret designet så udstødningen ligger inden for de i reglementet beskrevne regler. Allerede i september 2008 kom der retningslinier fra Charlie Whiting om dette.