Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
20.2.1999
 Lørdagens tests
 Test på Barcelona - onsdag til fredag
 Test på Mugello - fredag
 
19.2.1999
 Schumacher giver gas
 Stewart med modificeret motor på Barcelona
 

Hop til top20.2.1999

Lørdagens tests

Dagens test på Barcelona gav overraskende bedste tid til Trulli hos Prost. Barrichello overraskede også ved at besætte andenpladsen i dagens test, på trods af at brasilianeren kun nåede at køre 18 omgange inden hans racer fik problemer med elektronikken. Men Stewart-teamet havde større problemer end det: Johnny Herbert kørte alvorligt galt til morgen. Englænderen var på en hurtig omgang og havde lige passeret startlinien da bilen trak til venstre og kørte ind i muren på banens langside. "Jeg husker ikke meget af det, men jeg ved at bilen kørte meget hurtigt. Jeg husker det første sammenstød og åbnede så mine øjne igen for at se en mur lige foran mig. At have en sådan ulykke ved den hastighed, måske over 300 km./t. og så gå derfra, ligger i designet af moderne Formel 1-biler," siger Herbert efter sit store crash, som han slap uskadt fra - men årsagen er fortsat ukendt. Teamet føler sig efterhånden klar til at tage den lange rejse til Melbourne, og tager indtil videre tilbage til teamets base inden afrejsen. Jordan-teamet satte i dag tider der var bedre end McLarens, men det er fortsat meget svært at give en sikker vurdering af det faktiske styrkeforhold mellem de forskellige teams - hvad enten de kører med fulde tanke eller i kvalifikations-opsætning.

Lørdagens tider fra Barcelona:
KørerTeamTid
Jarno TrulliProst-Peugeot1m 21,09 sek.
Rubens BarrichelloStewart-Ford1m 21,14 sek.
Heinz-Harald FrentzenJordan-Honda1m 21,38 sek.
Damon HillJordan-Honda1m 21,54 sek
Mika HakkinenMcLaren-Mercedes1m 22,09 sek.
David CoulthardMcLaren-Mercedes1m 22,26 sek.

På Mugello blev der også testet. Eddie Irvine var ene mand på banen i dagens test. Han kørte 45 omgange i den nye racer

BB  


Hop til top
Test på Barcelona - onsdag til fredag

En vigtig test finder sted i Barcelona, hvor flere teams i øjeblikket arbejder intensivt for at blive klar til Melbourne. Testsessionen begyndte i onsdags hvor Jean Alesi meget overraskende satte den hurtigste tid foran de to McLaren-kørere. Torsdagens test viste at Jordan-teamet også var meget godt med og Frentzen, efter en problemfyldt onsdag, formåede at splitte de to McLaren-kørere i tabellen. Samtidig gav torsdagen det første tegn på problemer hos McLaren da begge kørere fik tekniske problemer.

Jordan-teamet har indtil nu vist gode takter og fået kørt adskillige omgange, men der har også vist sig forskellige problemer med elektronikken og gearkassen, mens Damon Hill især har koncentreret sig om opsætningen af raceren og kørt mange lange stints, og teamet er allerede nu ved at forberede afrejsen til Melbourne.

Stewart viste fredag meget god form, da Barrichello satte den fjerdebedste tid, mens den nyerhvervede Johnny Herbert satte den 8. bedste tid. Teamet har allerede nu sat sig som det klare mål at blive et af de fem første teams i konstruktørernes mesterskab! Prost-teamet er også kommet godt i gang i 1999 og arbejder fortsat for at blive endnu stærkere, men der har været en del problemer - blandt andet blev bagvingen ødelagt af overophedning fra raceren. Teamets nye designer John Barnard overværede for første gang en test - han har været travl optaget af at udvikle dele! På nær Alesis toptid om onsdagen har der ikke været de store resultater hos Sauber. Pedro Diniz har kørt nogle tider, men de lå et pænt stykke fra franskmanden. Diniz har i øvrigt fået det blå stempel for at han godt kan køre for Sauber, efter at Arrows hævdede at de havde krav på hans assistance (pengepung) i 1999.

Fredagens tider fra Barcelona
KørerTeamTidOmgange
H.-H. FrentzenJordan-Honda1m 21,37 sek.80
David CoulthardMcLaren-Mercedes1m 21,44 sek.83
Damon Hill Jordan-Honda1m 21,50 sek.58
Rubens BarrichelloStewart-Ford1m 21,94 sek.37
Mika Hakkinen
BB  


Hop til top
Test på Mugello - fredag

Det lykkedes igen for Michael Schumacher at gennemføre en løbsdistance, da han fredag kørte 80 omgange på Mugello, svarende til en løbsdistance. Dermed ser det ud til at Ferrari i 1999 vil begynde med en meget stabil racer der er i stand til at stå distancen. Luca Badoer var også på banen og der var det Ford-motoren der blev fokuseret på, og i forhold til Schumachers tid er der grund til opmuntring hos Minardi.

Tiderne fra Mugello, fredag
KørerTeamTid
Michael SchumacherFerrari1m 27,406 sek.
Luca BadoerMinardi-Ford1m 28,898 sek.

BB  


 

Hop til top19.2.1999

Schumacher giver gas

Sammen med Minardi testede Ferrari teamet igen i går på Mugello. Michael Schumacher finpudsede opsættet af F399'eren, medens Eddie Irvine fortsatte med test af nye komponenter. Teamet bliver ved med at imponerere med F399's holdbarhed; Schumacher kørte 425 kilometer uden problemer, og har således på 2 dage kørt over 800 kilometer problemfrit, noget som bør skabe både frygt og misundelse hos de øvrige top teams. Schumachers bedste tid blev 1:26,704 hvilket kun er et halvt sekund fra F300's bedste tid sidste år. Testen, der fortsætter i dag foregik i 10-12 graders varme og solkin, mendens banetemperaturen var 10-16 grader. Herunder fremgår gårsdagens tider:
KørerTeamTidOmg.
M. SchumacherFerrari (F399)1:26,70481
E. IrvineFerrari (F300)1:28,40147
L. BadoerMinardi1:29,46748
M. GenéMinardi1:30,58025
MBP  


Hop til top
Stewart med modificeret motor på Barcelona

Stewart teamet, der måtte afkorte deres sidste tests på Barcelona banen fra den 9. til 11. Februar , som følge af en stribe motoruheld, har stadig modet i behold. Trods uheldene lykkedes det Johnny Herbert at sætte den anden hurtigste tid kun overgået af Mika Hakkinen, McLaren, på første testdag inden teamet pakkede sammen for at undgå, der gik endnu flere Ford motorer op i røg.

Nick Hayes, Fords motoransvarlige, udtalte efterfølgende at teamets analyser efter testen viste at der var et graverende problemer, der nemt kunne have kostet endnu flere motorer som følge af de beslutninger der var truffet forud for testen.

I denne uge udfører teamet en ny omgang tests på Barcelona, og set i lyset af de indtrådte uheld ved de tidligere tests, har man besluttet sig for at modificere Ford V10 CR-1 motoren.

KLH  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk