Lørdagens tider fra Barcelona:
Kører | Team | Tid |
Jarno Trulli | Prost-Peugeot | 1m 21,09 sek. |
Rubens Barrichello | Stewart-Ford | 1m 21,14 sek. |
Heinz-Harald Frentzen | Jordan-Honda | 1m 21,38 sek. |
Damon Hill | Jordan-Honda | 1m 21,54 sek |
Mika Hakkinen | McLaren-Mercedes | 1m 22,09 sek. |
David Coulthard | McLaren-Mercedes | 1m 22,26 sek. |
På Mugello blev der også testet. Eddie Irvine var ene mand på banen i dagens test. Han kørte 45 omgange i den nye racer
Jordan-teamet har indtil nu vist gode takter og fået kørt adskillige omgange, men der har også vist sig forskellige problemer med elektronikken og gearkassen, mens Damon Hill især har koncentreret sig om opsætningen af raceren og kørt mange lange stints, og teamet er allerede nu ved at forberede afrejsen til Melbourne.
Stewart viste fredag meget god form, da Barrichello satte den fjerdebedste tid, mens den nyerhvervede Johnny Herbert satte den 8. bedste tid. Teamet har allerede nu sat sig som det klare mål at blive et af de fem første teams i konstruktørernes mesterskab! Prost-teamet er også kommet godt i gang i 1999 og arbejder fortsat for at blive endnu stærkere, men der har været en del problemer - blandt andet blev bagvingen ødelagt af overophedning fra raceren. Teamets nye designer John Barnard overværede for første gang en test - han har været travl optaget af at udvikle dele! På nær Alesis toptid om onsdagen har der ikke været de store resultater hos Sauber. Pedro Diniz har kørt nogle tider, men de lå et pænt stykke fra franskmanden. Diniz har i øvrigt fået det blå stempel for at han godt kan køre for Sauber, efter at Arrows hævdede at de havde krav på hans assistance (pengepung) i 1999.
Fredagens tider fra Barcelona
Kører | Team | Tid | Omgange | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
H.-H. Frentzen | Jordan-Honda | 1m 21,37 sek. | 80 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
David Coulthard | McLaren-Mercedes | 1m 21,44 sek. | 83 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Damon Hill | Jordan-Honda | 1m 21,50 sek. | 58 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rubens Barrichello | Stewart-Ford | 1m 21,94 sek. | 37 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mika Hakkinen BB Det lykkedes igen for Michael Schumacher at gennemføre en løbsdistance, da han fredag kørte 80 omgange på Mugello, svarende til en løbsdistance. Dermed ser det ud til at Ferrari i 1999 vil
begynde med en meget stabil racer der er i stand til at stå distancen. Luca Badoer var også på banen og der var det Ford-motoren der blev fokuseret på, og i forhold til Schumachers tid er der grund til opmuntring hos Minardi.Tiderne fra Mugello, fredag
BB 19.2.1999 Schumacher giver gasSammen med Minardi testede Ferrari teamet igen i går på Mugello. Michael Schumacher finpudsede opsættet af F399'eren, medens Eddie Irvine fortsatte med test af nye komponenter. Teamet bliver ved med at imponerere med F399's holdbarhed; Schumacher kørte 425 kilometer uden problemer, og har således på 2 dage kørt over 800 kilometer problemfrit, noget som bør skabe både frygt og misundelse hos de øvrige top teams. Schumachers bedste tid blev 1:26,704 hvilket kun er et halvt sekund fra F300's bedste tid sidste år. Testen, der fortsætter i dag foregik i 10-12 graders varme og solkin, mendens banetemperaturen var 10-16 grader. Herunder fremgår gårsdagens tider:
MBP Stewart teamet, der måtte afkorte deres sidste tests på Barcelona banen fra den 9. til 11. Februar , som følge af en stribe motoruheld, har stadig modet i behold. Trods uheldene lykkedes det Johnny Herbert at sætte den anden hurtigste tid kun overgået af Mika Hakkinen, McLaren, på første testdag inden teamet pakkede sammen for at undgå, der gik endnu flere Ford motorer op i røg. Nick Hayes, Fords motoransvarlige, udtalte efterfølgende at teamets analyser efter testen viste at der var et graverende problemer, der nemt kunne have kostet endnu flere motorer som følge af de beslutninger der var truffet forud for testen. I denne uge udfører teamet en ny omgang tests på Barcelona, og set i lyset af de indtrådte uheld ved de tidligere tests, har man besluttet sig for at modificere Ford V10 CR-1 motoren.
KLH Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|