Til at køre bilen havde man hyret Ferraris testkører Luca Badoer.
LB sagde bagefter at han var meget overrasket over folks reaktion.
Men hvem ville ikke blive overrasket, her kommer man stille og roligt kørende ned af Gl.kongevej, og så kommer der en Formel-1 racer op på siden af en når der er rødt.
Der er ikke givet nogle grund for at man vil udvide testen med 9 dage, men det kunne være fordi at man først nu er ved at vare færdig med alle de nye dele til bilen, og man så lige skal prøve dat af inden sæsonen starter om 3 uger.
Vejret var ganske pænt hele lørdagen, det var overskyet, men solen kom frem en gang i mellen, der var 14 graders varme og banens temp. lå mellem 9 og 20 grader.
Rubens Barrichello brugte det meste af formiddagen på at prøve forskellige set-ups, mens eftermiddagen blev brugt til at prøve forskellige aerodynamisk dele.
RB gennemførte 59 omgange, og den hurtigste omgang var 1:26:013.
RB udtalte bagefter til Pressen " Jeg er meget glad for at jeg endelig fik lov til at teste i F1-2000, men jeg fandt ikke det rigtige set-up der passede til mig. Selv om jeg kørte hurtigere i dag end i går, kan man ikke rigtige sammenligne de 2 tider, fordi det er varmere i dag end i går"
Ferrari vil teste igen søndag (idag) på Mugello banen, igen er det RB der skal teste alene i F1-2000.
Schumacher har siden forsat med sine italiensk timer. Han er meget tilfreds med sine fremskridt allerede nu: "Jeg forstår sproget relativt godt. Jeg tror nu imidlertid ikke at jeg er klar til give interviews på italiensk endnu." En sætning, som Michael Schumacher selv betegner som værende nyttig i omgangen med den italienske presse, kan han dog udenad: Combattero per la vincita, der betyder: "Jeg vil kæmpe for sejren".
BAR og BMW-Williams testede ligesom forrige år på Kyalami i Sydafrika, da vejret der oftest svarer til forholdene i Australien. Derfor har det nok ærgret de to at blive nærmest druknet i kraftig regn en stor de af den uge de brugte på banen, men til gengæld fik de og Bridgestone et indtryk af de nye regnvejrsdæk, der ved hjælp af asymmetriske mønstre skulle kunne fortrænge vandet langt bedre under dækket end de tidligere versioner. De bløde regnvejrsdæk, fandt man ud af, artede sig fint på både tør og våd overflade.
Størstedelen af teamene havde samlet sig på Circuit de Catalunya i Barcelona. Det spanske vejr viste sig langt mere fordelagtigt end det sydafrikanske, hvilket gav de syv teams mulighed til at koncentrere sig om dækkene. McLaren, Jordan, Jaguar, Benetton, Prost, Sauber, og Arrows virkede alle meget positive overfor de nye dæk.
Ferrari holdt sig for sig selv på Fiorano, da de i sidste uge brugte fire dage på at teste det nye F1-2000-chassis. Også de var entusiastiske stemt for Bridgestone. Firmaets tekniske direktør Yoshihiko Ichikawa sagde at man var glad for at kunne hjælpe med teamenes set-up i de indledende udviklingsstadier. Han understregede dette ved at sige: "Disse tests ar primært for at teamene kunne koncentrere sig om set-up'et af deres nye chassis. vi var der for at hjælpe dem til at finde de bedste indstillinger i forhold til vores nye dæk og derved sammenligne data og komme med råd. Nogle af teamene led af visse børnesygdomme som det er forventeligt med nye biler og udviklinger, men alle var tilfredse med de nye dæks præstationer."
Michael Schumacher udtalte efter testen at han var meget glad for den nye bil, men at han var ked af af han røg af banen under dages test.
Bilen er meget nem at køre, og jeg er meget optimistisk, og glæder mig til sæsonen starter, ja jeg kan næsten ikke vente.
Da testen var slut havde MS kørt 56 omgange i F1-2000 og 13 omgange i F399, i F399 var den bedste tid 1:27:129.
Rubens Barrichello brugte hele dagen på at udvikle dæk, han kørte i en F399, og kørte 47 omgange, hvor den bedste tid var 1:26:517.
Ferrari vil bruge hele lørdagen (igår) til at teste F1-2000, og det er RB der skal stå for testen.
Tirsdag startede egentlig væk fra Mugello, idet F1-2000 skulle igennem den obligatoriske crash-test for at være endelig godkendt. Der har også været megen diskussion om en lodret vinge ved kanten af den "sikkerhedskrave" der er rundt om sidebrønden, og Jordan har lavet et lignende arrangement, men begge er godkendt med denne vinge.
Onsdag startede RB i F399. Han skulle lære banen at kende, den er "ny" for ham. Han har dog kørt på banen før, men det er 9 år siden i formel 3000. "Jeg skulle bruge den første dag på at lære banen at kende, jeg synes egentlig at dagen har været lærerig, det var dog en skam at det regnede. Jeg glæder mig til at prøve i den nye F1-2000."
Om eftermiddagen kom Michael Schumacher ud at køre, og det var i F1-2000. Det var første gang han prøvede at køre i den i regnvejr, og han fik da også lavet nogle ændringer i set-upet. Efter testen sagde han bl.a.: "Handlingen af bilen er fin, også i regnvejr. Så vidt jeg kan vurdere, ser det ud til at vi får en væsentlig bedre start på sæsonen i år end sidste år. De største problemer er løst, der er dog altid nogle småting at rette, men det skal vi nok nå. Min nakke er ikke øm mere, og stivheden er væk." Han var ellers stillet i udsigt, at han skulle holde 10 dages pause, men det er kureret hurtigere.
Torsdag forløb væsentlig bedre. Nu var solen kommet frem og så går alting som bekendt bedre. Det gik endda så godt at MS forbedrede sin banerekord fra sidste år med 2/10 sekund, så rekorden nu lyder på 1:26.506. RB var igen ude i F399 og sluttede med en bedste tid 7/10 sekund efter MS.
Testen sluttede i går fredag. Og så er MS en glad mand på sit lands vegne. Sagen er nemlig den, at både Tyskland og Storbritannien er de bedst repræsenterede lande i formel 1, med 4 kørere hver. Tallet for Storbritannien er dog relativt, hvor mange kørere er der fra England?
"Vi vil oprette et lille separat team i vores hovedkvarteret i Grove, som vil at overse Michelins test program, der vil blive foretaget med en "gammel" FW21B." sagde Patrick Head. Men Patrick Head var ikke sikker på, hvorvidt testteamet vil være i stand til at deltage i de officielle FIA test, men sagde at testteamet med sikker hed vil teste på flere Grand Prix baner, efter de pågældende baner har afviklet deres respektive Grand Prix.
Denne nyhed vil næppe behage Bridgestone, selv om BMW Williams teamet ikke er et af Bridgestones primære teams. Og det må vendtes at der nu kun vil blive udleveret sparsomme tekniske oplysninger til Williams teamet fra den japanske dækgigant, og Williams kan formentlig også se frem til, at teamet skal aflevere deres Bridgestone dæk inden de rejser hjem efter et Grand Prix eller en officiel FIA test. Det var Good Years politik dengang at Arrows begyndte at teste Bridgestone i 1996.